Fitness Seller

Voedingschema Clean bulk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Caterpillar29

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
23 apr 2018
Berichten
286
Waardering
113
Lengte
1m70
Massa
69kg
Vetpercentage
10%
Graag feedback/verbeterpunten voor dit bulkschema. Het idee is om een 'clean bulk' te doen;: vanuit de cut naar reverse diet, naar clean bulk (dit schema)
1594676324325.png

 

Bijlagen

  • bulkschema.xlsx
    13,9 KB · Weergaven: 102
Laatst bewerkt:
Waarom zo veel proteïne (>3 g/kg)?
 
Waarom niet ?
Omdat 2g/kg al ruim voldoende is. Het overschot zal worden gebruikt als energiebron. Dan kun je beter je koolhydraten ophogen voor je trainingen, zeker als je van plan bent 6x per week te trainen zoals ik in een ander topic lees.
 
Omdat 2g/kg al ruim voldoende is. Het overschot zal worden gebruikt als energiebron. Dan kun je beter je koolhydraten ophogen voor je trainingen, zeker als je van plan bent 6x per week te trainen zoals ik in een ander topic lees.
Oh oke. Is dat het enige wat er aan zou kunnen worden verbeterd (wat proteine vervangen door carbs)?
 
Oh oke. Is dat het enige wat er aan zou kunnen worden verbeterd (wat proteine vervangen door carbs)?
Aandeel proteïnen deels vervangen door carbs inderdaad. Heb verder niet in detail naar de voedingsmiddelen gekeken. Om te beginnen zou je de shakes kunnen vervangen door 'echt' voedsel. Daardoor gaan je proteïnen al naar beneden en wordt het ook nog eens voedzamer, want in whey proteïne zit verder weinig voedingswaarde.
 
Vind het enorm veel zuivel eigenlijk. Daarnaast allemaal nogal bro-food en de vraag is dan maar hoelang je dat volhoudt. BCAA's zijn sowieso weggegooid geld dus dat zou ik of vervangen door EAA's/hydrolisaat/peptopro of helemaal laten zitten.
 
Vind het enorm veel zuivel eigenlijk. Daarnaast allemaal nogal bro-food en de vraag is dan maar hoelang je dat volhoudt. BCAA's zijn sowieso weggegooid geld dus dat zou ik of vervangen door EAA's/hydrolisaat/peptopro of helemaal laten zitten.
Klopt die BCAA's horen EAA's te zijn. Staat ook in de comments links aangegeven.
 
Je houdt ook niet zo van groenten? 300g waarvan 200g komkommer is === niet veel.

Snacks; komkommer, augurk
Makkelijke lunch groenten; groente melanges, sla, paprika, ui
Diner groenten; alles en incl. de lunch groenten maar ik houd van afwisseling ;)

imo als je veel sport mag groenten zeker 500g+ zijn
 
Je houdt ook niet zo van groenten? 300g waarvan 200g komkommer is === niet veel.

Snacks; komkommer, augurk
Makkelijke lunch groenten; groente melanges, sla, paprika, ui
Diner groenten; alles en incl. de lunch groenten maar ik houd van afwisseling ;)

imo als je veel sport mag groenten zeker 500g+ zijn
Thanks kan in principe die 100 gram sla vervangen door 200gr groenten denk ik?
 
Thanks kan in principe die 100 gram sla vervangen door 200gr groenten denk ik?

Hoeft qua macro's natuurlijk niet maar voelt misschien 'nog' cleaner. Vitamientjes and what not!
 
Back
Naar boven