MuscleMeat

Voedingschema Cut Controle

Bezoekers in dit topic

MiniMe1986

Novice
Lid geworden
10 feb 2018
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m62
Massa
68kg
Beste leden,

Ik heb een vraagje over de volgende cut schema. Is deze schema goed om te cutten?

Info:
Lengte 1.62m
Gewicht 68KG
Vetpercentage onbekend, maar denk rond de 15/16%
Activiteit fitniss: Lean body beast schema (6 dagen) en smorgens 3/5 dagen 5km hardlopen.
Doel: Droog worden met spierbehoud.

Voedingsschema:
5.00, 5km hardlopen

6.00
50gr Brinta Naturel, 250ml Magere Melk,
1 Visolie Capsule, 1 Vitaminetablet

8.00
250ml Magere Kwark

11.00
100gr Tonijn, 1 Snee Volkoren Brood

14.00
75gr Ongezouten Walnoten

16.00
100gr Kipfilet (Beleg), 2 Snedes Volkoren Brood

*Workout*

18.00
200gr Sperziebonen, 100gr Kipfilet,
75gr Zilvervliesrijst, 1 Whey Shake,
1 Eetlepel Olijfolie (15ml/10gr)

20.00
250ml Magere Kwark, 1 Visolie Capsule

Voedingswaardes
2139 Caloriën
189,5gr Eiwitten
185,5gr Koolhydraten
69,3gr Vetten

Caloriebehoefte voor de cut met mijn gegevens op internet ligt op 2190.

Wat zouden jullie aanpassen, bv wanneer iets te nemen (whey shake)
 
Laatst bewerkt:
Met wat narekenen is je onderhoud inderdaad rond de 2500 kcal dus met 2100 zou je wel goed zitten.

Je eiwitten zijn wat aan de hoge kant. Je hebt genoeg aan 140 gram
Ik zou zelf je vetten rond de 1 gr per kg BW houden dus iets hoger. Maar dat is ook een beetje persoonlijk.

Ik zou het gewoon proberen en kijken wat het doet.
 
Dank je Marina. Ik zal dit schema even aanhouden en kijken wat het gaat doen.

Ben al 10 jaar aan het fitnissen, maar dit is de eerste keer dat ik ook echt streng op de voeding ga letten. Ik weet wel ongeveer hoe me lichaam op bepaalde fitniss schema’s reageerd, alleen nu de voeding nog uittesten.
 
Voeding is een kwestie van trial and error... je begint met een berekening als start. Dat is een uitgangspunt.
Je echte onderhoud bepaal je door je schema te volgen en afhankelijk van het resultaat te finetunen.
De een reageert beter op hoger in vetten en de ander op hoger in kh. Het blijft gewoon proberen.
Dus start ermee en kijk wat je lijf doet.
 
Even een update:

Als ik 100gr tonijn vervang voor 50gr makreel krijg ik meer vetten binnen wat me beter lijkt, voordeel hiervan is dat ik makreel makkelijker wegkrijg dan tonijn en minder gram hoef te eten.

Als ook 50gr Zilvervliesrijst ipv 75gr Zilvervliesrijst.

Het ziet er dan als volgt uit:
2009 Calorien
172,5 Eiwitten
172,6 Koolhydraten
70,45 Vetten

Met mijn lengte en gewicht, zijn dit dan betere waardes? Is ongeveer 2,5gr eiwitten per kg lichaamsgewicht, 2,5gr koolhydraten en 1gr vetten.
 
Heb je zoveel moeite met de hoeveelheden dan?
Je eet al zo weinig... Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je met 2000 kcal al zoveel moeite hebt.

Als je echt zoveel moeite hebt met hoeveelheden denk dan ook eens na om volle melk/kwark te nemen ipv magere. Dan gewoon wat minder nemen. Heb je toch je kcal en minder volume.
 
Begin de eerste maandag van maart met het cutten. De hoeveelheden zijn denk ik geen probleem. Kan ook gewoon 100gr tonijn/ makreel aanhouden (makreel eet ik wel makkelijker weg) en 75gr rijst. Als ik 100gr makreel doe word het vet wel hoger zo rond de 80gr.
 
Vetten mogen ook best hoger zijn hoor. Het is vaak een minimum van die 1 gr per kg BW.
Het is ook afhankelijk van hoe iemand reageert op voeding. De een gaat beter op meer vetten de ander op meer KH.
 
Ah ok, dan houd ik eerste schema aan. Dacht er aan dat ik trouwens voor de avondmaaltijd ook een theelepel olijfolie gebruik om de kipfilet mee te bakken.
 
Een theelepel is hooguit 3 gram... en daarbij blijft bijna alles in de pan zitten. Tenzij je de pan uitlikt :p
Maar dat tikt niet echt aan qua vetten. Ik zou wel de vetten op minimaal 1 gr per kg BW houden.
 
Haha, een eetlepel dan :p
Heb schema aangepast. Heb nog een vraag over de maaltijd van 18.00. Zou ik deze omwisselen met die van 16.00. Zodat ik meer koolhydraten binnen heb voor het sporten?
 
Laatst bewerkt:
:thumb:

Maakt op zich niet veel uit en is persoonlijk. ALs jij ook goed gaat op de maaltijden zo kan je het prima zo houden. Heb je te weinig energie dan zou je hem om kunnen draaien. Je kan het ook gewoon proberen en zien wat het beste bevalt.
 
Bedankt voor de info, ben benieuwd in maart hoe ik erop ga reageren.
 
Back
Naar boven