XXL Nutrition

Voedingschema cut (graag advies!)

Bezoekers in dit topic

VnHagen

Novice
Lid geworden
27 aug 2015
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
78kg
Hallo allemaal,
Dit wordt mijn eerste post, ik lees wel geregeld op in de topics.
Nu ben ik voor mezelf een voedingschema op gaan stellen omdat ik veel gains verloren ben en mijn vet% weer behoorlijk omhoog gekrikt is.
Nu wil ik jullie vragen of ik goed op weg ben. Ik heb totaal geen podiumambities, alles is puur voor de hobby,

Stats:
L 180 cm
G 78 Kg
Vet 20% (zelf gemeten met 3 punts meting, de vraag is alleen hoe betrouwbaar dit is. Als ik naar plaatjes kijk naar 20% denk ik dat ik wel lager zit maar ik hou dit voorlopig even aan)
VVM 62,4
Activiteitsfactor 1,65 (Sport 4-5-6x pw, werk in ploegendiensten dus afhankelijk van mijn rooster kan ik wel of niet in het weekend sporten of heb ik nachtdiensten en minder puf. Ik werk als verpleegkundige dus heb wel een redelijk lichamelijk intensieve baan)

Mijn doel is om nog even te cutten (hier ben ik laat mee maar ik heb liever een korte bulk en minder massa dan weer een laagje vet op mijn buik)
Volgens Harris-Benedict is cutten voor mij 2759 Kcal en voor Kath-McArdle 2551. Hier zit al het eerste probleem, wat raden jullie aan?

Hier onder mijn voedings schema bij een dagdienst, ik probeer hetzelfde te eten bij andere diensten maar hier zit soms wat wisseling in, dit maakt het voor mij extra lastig om het allemaal echt goed te berekenen:

Kcal E K V
ontbijt
Visoliecapsule 2 stuk 16 0 0 2
Eieren 2 stuk 164 14 0 12
Melk (mager)300 ml 99 10 15 0
Whey proteine 30 g 114 27 1 0

10:00
Boterham (bruin) 60g 125 3 24 2
Pindakaas 30g 194 8 5 16

12:30/13:00
Kipfilet 180 g 200 38 0 5
Brocoli 200 g 40 4 6 0
Zilvervliesrijst80 g 295 7 62 2

Avondeten (met de pot mee)
Voorbeeld:
Aardappelen 200 g 170 5 37 0
Wortelen 200 g 64 2 14 0
Kipfilet 150 g 167 32 0 5

PWO:
Dextrose 30 g 213 3 50 0
Whey protein56 g 213 50 1 1

Voor slapen:
Kwark magere450 g 257 45 14 0
Amandelen 50 g 289 9 2 27

TOTAAL 2619 257 230 72
TOTAALCAL 1029 921 646
TOTAAL% 40% 35% 25%

Tips en feedback is zeer welkom, mijn dank is groot!
 
Ik zou bij uw ontbijt beetje meer calorieën eten en uw 2 maaltijden erna ook meer calorieën eten.
Ook zou ik 50% koolhydraten, 30% eiwitten en 20% vetten eten.
Een zesde maaltijd zou ik ook toevoegen.
Vis zou ik er ook tussen steken.
 
schema zit redelijk in elkaar. Vraag me wel af waarom dextrose. Eet je geen maaltijd met rijst oid na de training?
 
Dank voor jullie reacties. Ik heb voor dextrose gekozen voor de snelle carbs na de training en omdat ik pas om half 9 thuis ben van het trainen. Ik ben bang dat een volledige maaltijd met rijst weer zorgt dat dit niet meer verbrand. Misschien dat ik de dextrose beter kan verminderen en hiernaast nog havermout toevoegen? Dan heb ik ook een 6e maaltijd.
Wat betreft de vis, ik heb een hele tijd bijna dagelijks een blikje tonijn gegeten (heerlijk) maar nu las ik dat hier stiekem best wat zware metalen in zitten. Andere vis is dan weer erg duur en ik ben op het moment voor een huis aan het kijken.
Ik ga in ieder geval nog even puzelen met de carbs!
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reacties. Ik heb voor dextrose gekozen voor de snelle carbs na de training en omdat ik pas om half 9 thuis ben van het trainen. Ik ben bang dat een volledige maaltijd met rijst weer zorgt dat dit niet meer verbrand. Misschien dat ik de dextrose beter kan verminderen en hiernaast nog havermout toevoegen? Dan heb ik ook een 6e maaltijd.
Wat betreft de vis, ik heb een hele tijd bijna dagelijks een blikje tonijn gegeten (heerlijk) maar nu las ik dat hier stiekem best wat zware metalen in zitten. Andere vis is dan weer erg duur en ik ben op het moment voor een huis aan het kijken.
Ik ga in ieder geval nog even puzelen met de carbs!

Koolvis, pangasius of tilapia zijn meestal nog goedkoper dan kipfilet (of tonijn), zeker in aanbiedingen...
 
Koolvis, pangasius of tilapia zijn meestal nog goedkoper dan kipfilet (of tonijn), zeker in aanbiedingen...

True, maar ook hier zit je weer met zeer vervuilde vis, iets wat ik niet structureel in een dieet zou willen. Volges mij valt koolvis wel mee. Zal me hierin eens gaan verdiepen!
 
Zou zeker kijken voor een extra maaltijd van vaste voeding, met tonijn of andere vis. Diepvries kabeljauw is niet zo duur.
 
Back
Naar boven