AndroidHealthClinic

Voedingschema goed of kan beter? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

joeymassino

Cool Novice
Lid geworden
15 jan 2015
Berichten
62
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
79kg
Totals 1,477 160 26 143 704 32
Calories Carbs Fat Protein Sodium Sugar

Dit krijg ik op het moment binnen en bezig met afvallen.

Ontbijt
Brinta 60 gr met melk

Tussendoor
appel & 250 gr magere kwark

Middageten
Volkoren boterham 2x met 1x gekookt ei

Tussendoor
Volkoren boterham 2x met kaas 30+


Avondeten
200gr kipfilet gegrilt met groente verschillend

Tussendoor
250 gr magere kwark

Al het brood rooster ik trouwens! & Olijfolie niet bijgerekent

Wat doe ik fout ? Mijn lichaam veranderd niet meer weeg nu 90 KG.
Ik wil geen cardio nog toevoegen omdat ik te laag aan calorieen zit.

Stats:
1,92M lang
90 KG
 
Laatst bewerkt:
1,477 ? Dat is wel erg weinig voor jou lengte. Dus ga meer eten het kan zijn dat je lichaam in paniek modus schiet en alles probeert vast te houden. Verder zou ik de olijfolie wel meerekenen.
 
1,477 ? Dat is wel erg weinig voor jou lengte. Dus ga meer eten het kan zijn dat je lichaam in paniek modus schiet en alles probeert vast te houden. Verder zou ik de olijfolie wel meerekenen.

Jaa het is inderdaad weinig. Kan kaas kwaad? & Pindakaas? Anders gooi ik er nog 2 boterhammen bij met beleg!
 
Kaas zit wel vee dierlijk vet in, dat zou ik niet doen. Maar weet je op hoeveel BF% je zit? Reken eens je behoefte uit. Want dit slaat echt nergens op. Ik ben 171 en weeg 72.5kg en om af te vallen eet ik 1800kcal per dag wat al laag is. Dus je moet echt meer gaan eten.
 
Kaas zit wel vee dierlijk vet in, dat zou ik niet doen. Maar weet je op hoeveel BF% je zit? Reken eens je behoefte uit. Want dit slaat echt nergens op. Ik ben 171 en weeg 72.5kg en om af te vallen eet ik 1800kcal per dag wat al laag is. Dus je moet echt meer gaan eten.

Het probleem is ik heb z'n knijptang ding om me vet percentage te berekenen. Maar die geeft elke x opnieuw iets anders aan. en nog best een groot verschil boven de 5%, Ik persoonlijk denk daat ik op 20 % zit ongeveer.
 
1477? onmogelijk ik ben 180 - 81 kg en heb 2300 nodig en dan zit ik al 300kcal in de min.
Die vet wasknijper moet je gewoon goed gebruiken, zoek ff een goede tutorial op.
En hier kan je een beetje vergelijken op welk % je +/- zit
 
1477? onmogelijk ik ben 180 - 81 kg en heb 2300 nodig en dan zit ik al 300kcal in de min.
Die vet wasknijper moet je gewoon goed gebruiken, zoek ff een goede tutorial op.
En hier kan je een beetje vergelijken op welk % je +/- zit

Ja ik had daar al gekeken vandaar dat ik tussen de 20 en 25 procent zei!
 
Ik vind het wel een beetje weinig voedsel (+ weinig groentjes)
 
bij het ontbijt 2 sneetjes brood met pindakaas erbij, goed voor energie en gezonde vetjes. In principe kan je qua groente bij tussendoortjes van alles erbij gooien. Ik eet zelf tussendoor als groente radijsjes en waspeentjes.
 
Neem trouwens elke dag op me werk een paar frietjess als ik eerlijk moet zijn:P. Werk in de horeca de verleiding is moeilijk..
 
Neem trouwens elke dag op me werk een paar frietjess als ik eerlijk moet zijn:P. Werk in de horeca de verleiding is moeilijk..

Tsja, dat vind ik zelf niet zo handig. Frietjes zijn nou niet bepaald gezond en helpt je niet als je wilt afvallen. Een paar frietjes zou niet moeten uitmaken, maar een paar wordt al gauw meer. En dat is niet de bedoeling. Gewoon een streep trekken en geen troep meer eten. Nooit. Meer.
 
Tsja, dat vind ik zelf niet zo handig. Frietjes zijn nou niet bepaald gezond en helpt je niet als je wilt afvallen. Een paar frietjes zou niet moeten uitmaken, maar een paar wordt al gauw meer. En dat is niet de bedoeling. Gewoon een streep trekken en geen troep meer eten. Nooit. Meer.

Ik ben vooral bang om meer te gaan eten. Ik wil nooit meer me gewicht omhoog krijgen. Ik kom van de 137 KG.

Morgen ga ik me nieuwe voedingschema uitproberen rond de 1700 1800 kcal zit ik dan. Ga geen frietjes meer eten. Hoelang zal ik het voedingschema proberen om resultaat te bekijken?
 
Tsja, dat vind ik zelf niet zo handig. Frietjes zijn nou niet bepaald gezond en helpt je niet als je wilt afvallen. Een paar frietjes zou niet moeten uitmaken, maar een paar wordt al gauw meer. En dat is niet de bedoeling. Gewoon een streep trekken en geen troep meer eten. Nooit. Meer.

Waarom "nooit meer" friet? Je wordt te dik van te veel eten (kcal), niet zozeer van wat je eet. Het is prima mogelijk om af te vallen icm met zo af en toe iets lekkers. Zorg er gewoon voor dat 80-90% van je voeding "clean" is en vul de rest aan met dingen die je lekker vindt. Op die manier blijft je voeding volwaardig en hoef je jezelf niet alles te ontzeggen. Uiteraard moet het i.i.g. qua kcal wel in je schema passen. Op die manier is het makkelijker vol te houden en zul je minder geneigd zijn om te vervallen in oude (vr)eetgewoontes. Ik neem ongeveer een keer per maand gewoon 200gr ovenfriet (155kcal/100gr) met een biefstukje of vis en ook een pizza of broodjes hamburger staan heel af en toe op het menu. Ik plan dat gewoon in en pas de rest van de voeding daar op aan. En daar drink ik zelfs een blikje 'heavy' cola bij. Ik val gewoon mijn geplande 400-500 gram per week af.
 
Laatst bewerkt:
Waarom "nooit meer" friet? Je wordt te dik van te veel eten (kcal), niet zozeer van wat je eet. Het is prima mogelijk om af te vallen icm met zo af en toe iets lekkers. Zorg er gewoon voor dat 80-90% van je voeding "clean" is en vul de rest aan met dingen die je lekker vindt. Op die manier blijft je voeding volwaardig en hoef je jezelf niet alles te ontzeggen. Uiteraard moet het i.i.g. qua kcal wel in je schema passen. Op die manier is het makkelijker vol te houden en zul je minder geneigd zijn om te vervallen in oude (vr)eetgewoontes. Ik neem ongeveer een keer per maand gewoon 200gr ovenfriet (155kcal/100gr) met een biefstukje of vis en ook een pizza of broodjes hamburger staan heel af en toe op het menu. Ik plan dat gewoon in en pas de rest van de voeding daar op aan. En daar drink ik zelfs een blikje 'heavy' cola bij. Ik val gewoon mijn geplande 400-500 gram per week af.

Is het nou ook zo dat je makkelijker afvalt door veel te sporten en dus meer te eten ?
 
Is het nou ook zo dat je makkelijker afvalt door veel te sporten en dus meer te eten ?
Ik kan door het doen van krachttraining (3x per week) meer eten. Dat maakt het afvallen voor mij wel eenvoudiger. Anders zou ik nog minder moeten gaan eten.

Bovendien heb je het voordeel dat je met krachttraining spiermassa opbouwt. Meer spiermassa betekent dat je lichaam ook meer energie nodig heeft. Daarnaast gebruikt je lichaam ook energie voor het herstellen van de spierschade door de krachttraining. Je verbruikt na je krachttraining (gedurende de rustfase) dus extra energie, zonder er zelf iets extra's voor te hoeven doen! Dit is de zogenaamde 'afterburn'.

Krachttraining is echter ook nodig om tijdens de vetverliesfase te voorkomen dat je spiermassa verliest.

Hier kun je wat interessante informatie vinden over vetverlies, voeding & krachttraining: http://www.victormooren.nl/artikelen/
 
Totals 1,689 176 39 152 880 34
Calories Carbs Fat Protein Sodium Sugar

Dit krijg ik op het moment binnen en bezig met afvallen.

Ontbijt
Brinta 60 gr met melk

Tussendoor
appel & 250 gr magere kwark

Middageten
Volkoren boterham 2x met 1x gekookt ei
Volkoren boterham 1x met pindakaas

Tussendoor
Volkoren boterham 2x met kaas 30+


Avondeten
200gr kipfilet gegrilt met groente verschillend
Halve komkommer

Tussendoor
250 gr magere kwark

Al het brood rooster ik trouwens!

Dit beter?
 
Je eet in mijn ogen echt te weinig.
sowieso te weinig vetten. Vetten heb je nodig voor je hormonen en je vetstofwisseling.. je zou echt wel het dubbele aan vetten mogen eten. Veelal wordt er 1 gr per kg lichaamsgewicht aangehouden. Neem goede vetten uit eieren, noten, olijfolie, avocado etc. Gooi door je kwark een handje noten.

Je eet ook te weinig eiwitten. je zou 2-2,5 gr per kg lichaamgewicht moeten hebben. Dus zo een 200 gram wel.
Gooi er een paar eitjes bij en je hebt zowel goede vetten als eiwitten.
 
1,992 207 48 171 2,559 59
Calories Carbs Fat Protein Sodium Sugar

Nu kom ik op dit uit maar als ik me vetten nog moet verhogen eigenlijk verdubbelen en me eiwitten ook nog een beetje verhogen. Dan heb ik geen calorie tekort meer..

Ik wil dit even aan houden 7 dagen en kijken wat er gebeurd!
 
Back
Naar boven