XXL Nutrition

Bezoekers in dit topic

delanoplatina

Cool Novice
Lid geworden
4 okt 2019
Berichten
49
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
91kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

Ik wil vanaf morgen gaan beginnen met lean bulken & heb even een eetschema in elkaar geflanst,
Mijn onderhoud is 2470 op rustdagen, 2845 op trainingsdagen, heb hiervan het gemiddelde genomen en +300 gedaan!

Info:
17 Jaar
183cm
86kg
13% VP

Enige tips in me voedingschema?

Ook nog gelijk even een vraag erachter aan,
Is het een mogelijkheid dat ik me eerste 1/2 weken zonder creatine doe zodat ik zeker weet dat die 0,3/0,350kg per week word behaald en het niet minder of meer is, en ik daarna vervolgens creatine ga nemen gedurende 10/11 weken
Of is het dan zo dat als ik creatine neem , en ik meer dan 0,350kg per week aankom nadat ik die 1/2 weken heb gecheckt of me onderhoud/bulksurplus goed is dit over gaat zetten naar meer vet? Effe een dubbelcheck
 

Bijlagen

  • Screenshot_38.png
    Screenshot_38.png
    54,1 KB · Weergaven: 468
Heb je al eens een tijdje op onderhoud gegeten?
Verder vraag ik me af of de voedingswaarde wel kloppen. Lekkerbekje heeft bijvoorbeeld normaal meer kcal. Gebruik je verder geen vet middelen om je kip en lekkerbek in te bakken?
Verder veel poeders welke je wellicht beter met normale voeding kan opvullen.
 
Ziet er prima uit, tijdje proberen en kijken wat het doet. Zie alleen geen enkel nut van BCAA als je al 200 gram eiwitten per dag binnenkrijgt. Pure geldverspilling als je het mij vraagt (en de meeste anderen).
 
Ook nog gelijk even een vraag erachter aan,
Is het een mogelijkheid dat ik me eerste 1/2 weken zonder creatine doe zodat ik zeker weet dat die 0,3/0,350kg per week word behaald en het niet minder of meer is, en ik daarna vervolgens creatine ga nemen gedurende 10/11 weken
Of is het dan zo dat als ik creatine neem , en ik meer dan 0,350kg per week aankom nadat ik die 1/2 weken heb gecheckt of me onderhoud/bulksurplus goed is dit over gaat zetten naar meer vet? Effe een dubbelcheck
Creatine gaat geen effect hebben op je vet. Hierdoor houd je vocht vast waardoor je lichaamsgewicht wel wat toeneemt.
 
Heb je al eens een tijdje op onderhoud gegeten?
Verder vraag ik me af of de voedingswaarde wel kloppen. Lekkerbekje heeft bijvoorbeeld normaal meer kcal. Gebruik je verder geen vet middelen om je kip en lekkerbek in te bakken?
Verder veel poeders welke je wellicht beter met normale voeding kan opvullen.
Qua voeding heb ik nog nooit eigenlijk echt op me onderhoud gegeten als in recomposition

Ook moet ik dan inderdaad even exact nog een keer gaan kijken qua voedingswaarden etc, zie inderdaad dat het best wel verschilt qua merk!

En ik gebruik zo een 1kcal tabspray om in te koken, dus zou misschien zo een 5/10kcal erbij zijn

Thanks voor je reactie!
 
Ziet er prima uit, tijdje proberen en kijken wat het doet. Zie alleen geen enkel nut van BCAA als je al 200 gram eiwitten per dag binnenkrijgt. Pure geldverspilling als je het mij vraagt (en de meeste anderen).
Aah alright , wist ik niet , ach heb het nu al besteld dus ga het wel alsnog gebruiken, anders is het ook zo zonde
 
Vraag me wel alleen af wat ik nou verkeerd doe aangezien ik vanochtend op de weegschaal ben gaan staan en ik zag tot me verbazing dat ik bijna 2kg ben aangekomen terwijl ik maandag pas ben gestart, is dit normaal dat het de eerste dagen/weken zo hard gaat bij een lean bulk?

Lijkt me namelijk niet dat me onderhoud nog lager zou zijn dan 2500 aangezien ik cut op rond de 22/2300 en ik 86/87kg ben

Frankje Revi
 
De eerste dagen/weken kunnen hard gaan, zeker als je uit een cut komt. Dat heeft onder andere te maken met de toename van glycogeen in de spieren. Dat gebeurd ook andersom als je begint met cutten, dan val je de eerste paar weken meerdere kilo's af na een bulkperiode vanwege de afname van glycogeen. Daar moet je niet van schrikken. Ikzelf kijk meestal pas vanaf het gemiddelde van week 3 op week 4 of ik aankomen/afval wat het doel is.

Sowieso ga ik altijd uit van weekgemiddeldes. Van dag op dag vergelijken ga je je druk maken om niks. Pas als ik merk dat ik 2 weken achter elkaar niet het gewenste resultaat heb pas ik mijn calorieën licht aan.
 
Vraag me wel alleen af wat ik nou verkeerd doe aangezien ik vanochtend op de weegschaal ben gaan staan en ik zag tot me verbazing dat ik bijna 2kg ben aangekomen terwijl ik maandag pas ben gestart, is dit normaal dat het de eerste dagen/weken zo hard gaat bij een lean bulk?

Lijkt me namelijk niet dat me onderhoud nog lager zou zijn dan 2500 aangezien ik cut op rond de 22/2300 en ik 86/87kg ben

Frankje Revi
Wat Revi zegt, dat zal grotendeels vocht zijn. Zou moeten stabiliseren.
 
Revi Aah vandaar ,

Thanks man!
 
Back
Naar boven