MuscleMeat

Voedingschema (nieuw)

Bezoekers in dit topic

010isAcode

Novice
Lid geworden
15 mrt 2018
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
85kg
Hallo allemaal,

Ik ben vrij (lees: compleet) nieuw in serieuze krachttraining. Ik heb een aantal jaar getraind, maar helaas mijn voeding er niet goed op afgestemd met weinig resultaat als gevolg.

Op aanraden van een paar gasten uit de sportschool ben ik mij wat gaan inlezen wat er allemaal bij komt kijken (Sticky's) en heb ik op basis hiervan een voedingschema opgesteld.

Het idee was om eerste wat overtollig vet weg te werken, om vanuit hier te gaan starten met clean (?) bulken. Ik heb mijn onderhoud berekend en die ligt rond de 3000 kcal, ik heb mijn voedingschema afgestemd op 2500-2600 kcal per dag:

Ontbijt:
Shake van:
Banaan
40gram Whey
70 gram havermout
Water

Tussendoor:
2 volkoren boterhammen
50 gram kipfilet
Groentes (varierend)
25 gram gemengde noten (ongezout)

Lunch:
75 gram (ongekookte) basmati rijst
150 gram kipfilet (gekruid)
Broccoli
Eetlepel olijfolie

Tussendoor:
2 volkoren boterhammen
50 gram kalkoenfilet
Groentes (varierend)

Avondeten:
75 gram (ongekookte) basmati rijst
150 gram kipfilet (gekruid)
Broccoli
Eetlepel olijfolie

Na het sporten:
25 gram Whey
Appel

Voor het slapen:
Caseine (25 gram)
25 gemengde noten (ongezout)

Ik hoor graag van jullie of dit een goed schema is om aan te houden, of jullie nog tips hebben, enz.

Oja, ik train 4x in de week. Dag 1: Borst, biceps, Dag 2: Quadriceps + Kuiten, Dag 3: Rust, Dag 4: Rug + Triceps en Dag 5: Schouders en hamstrings.
 
Wat zijn de macro's van je voeding?

Kcal en EKV?
 
Bedankt voor de tip, ik zal wat vetten toevoegen aan het schema.
Het trainingsschema was gemaakt door 'experts' dus had daar weinig research naar gedaan. Als ik de stickies daarover lees kan ik beter (meer) compound oefeningen doen, zoals bijvoorbeeld het 5x5 schema.
 
Back
Naar boven