XXL Nutrition

Voedingschema: oké?

Bezoekers in dit topic

Rijnos

Novice
Lid geworden
23 mrt 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
18%
Goedemiddag heren (en dames),

Sinds een half jaartje ben ik nu een beetje recreatief aan het sporten, maar ik wil het nu beter aanpakken en ook echt mijn vetpercentage naar beneden brengen. Ik gok dat ik momenteel rond de 18% zit, maar met de zomer in het vooruitzicht moet dit toch wel naar 12% gaan.

Ik train 3x per week kracht en voetbal 2x in de week.

Voedingschema:

Ontbijt: 65gr Ultra Fine Oats, 30gr Whey protein, 2 ml olijfolie, aanmengen met water;
Tussendoor: Pannenkoek (60gr bloem, 5 ei-wit, 1 heel ei);
Lunch: 45gr Basmati rijst, 130gr kipfilet, 200gr brocolli en 2ml olijfolie;
Tussendoor: 3 sneetjes volkoren brood en 100gr mager rundvlees;
Diner: 180gr zoete aardappelen, 120gr mager rundvlees, 200gr peulvruchten
Voor het slapen: 250gr magere kwark

Verder gebruik ik bij het ontbijt multi vitamine, vitamine C en omega 3 capsules. Voor en na het trainen BCAA en glutamine. Creatine en whey na het trainen.

Ik ben 1.85 lang en weeg rond de 85kg. Wat vinden jullie van bovenstaand?
 
Bereken je onderhoud, zet bovenstaande schema uit in kcal,vetten, eiwit en koolhydraten en je weet zelf al of het goed is of niet.
 
1gr vet per kg, 2gr eiwit per kg, rest carbs. Wat je eet om dat op te vullen maakt niet uit. Zolang je maar aan je fruit en groente komt
 
Sinds een half jaartje ben ik nu een beetje recreatief aan het sporten
Verder gebruik ik bij het ontbijt multi vitamine, vitamine C en omega 3 capsules. Voor en na het trainen BCAA en glutamine. Creatine en whey na het trainen.
Vind dat je te veel onzin gebruikt voor een beginner. Whey alleen is al genoeg voor jou.
 
Vind dat je te veel onzin gebruikt voor een beginner. Whey alleen is al genoeg voor jou.
Ben het er mee eens dat je BCAA en glutamine (nu nog) niet hoeft te gebruiken. De vitamine c en omega 3 zou ik zelf ook niet nemen, maar als jij je er prettig bij voelt kan het natuurlijk geen kwaad (behalve voor de portemonnee :p). De whey en creatine raad ik wel aan om te nemen. Vooral creatine vind ik een erg goed supplement, doordat het erg goedkoop is, maar het gebruik wel grote voordelen heeft.
 
Back
Naar boven