XXL Nutrition

Voedingschema vetverlies

Bezoekers in dit topic

Gyms

Novice
Lid geworden
29 nov 2012
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
28%
Hey

Sinds 2 weken ben ik bezig met vetverbranding. Ik ben 26 jaar, meet 1m87 en weeg 90 kilo. Vetpercentage is hoog namelijk 28% voornamelijk rond buik en borst. Mijn BMR is 2056.

Mijn kracht schema zal binnen 2 weken veranderen. Voorlopig doe ik basis circuit van de grote spiergroepen. Dit 3 keer per week.

Mijn cardio staat ongeveer op punt. Ik doe 4 keer per week 30-45min cardio na het kracht circuit. Ik varieer: crosstrainer, fiesten, loopband en train tussen 65% en 75% MHF.

Dan mijn voedingschema. Ik ben op 6 maand een kilo of 4-5 kwijt door de rommel uit mijn eten te gooien: frisdrank, koeken, snoep, chips. Nu wil ik mijn voeding nog beter op punt stellen en combineren met de kracht/cardio.

7u: 75g cornflakes, 400ml halfvolle melk (450kcal)

11u-12u: 6 sneetjes volkorenbrood met beleg (kip, rosbief, filet americain, ham, kaas) (400kcal)

15u-16u: 2-3 sneetjes volkorenbrood met beleg
300g halfvolle yoghurt
stuk fruit (appel, peer, banaan)
(450kcal)

19u30: rijst of pasta of aardappelen, vlees en groenten (350gr) (600-700kcal)

21u: 250gr magere kwark, 30-40gr noten (300kcal)

Kcal IN vs Kcal OUT maar tegelijk zorgen dat ik niet te weinig eet heb ik gelezen. Naar mijn gevoel (lengte/gewicht) zit ik te laag maar ik heb niet echt een hongergevoel en zou niet weten wat en waar ik dingen moet bijgooien. Zit ik goed op vlak van verhoudingen? Ik ben dus op zoek naar een basis schema dat ik kan VOLHOUDEN en waar ik op korte termijn, gecombineerd met cardio/kracht, mijn vetpercentage mee naar beneden kan halen.

Laat de tips en commentaar maar komen!
 

Bijlagen

  • Voedingsschema.xls
    211 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
et eens alles in een [Link niet meer beschikbaar] dan kan je zien hoe je verhoudingen zitten... en kunnen we gerichter tips geven.
 
Voedingsschema bijgevoegd. Tips graag!
 
Laatst bewerkt:
Niemand?
 
Je eet te weinig, ik zou nog 250kcal meer eten (gooi je vetten nog wat omhoog).
2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht aan eiwitten
1 tot 1,5 gram per kilogram lichaamsgewicht aan vetten
Rest opvullen met koolhydraten.

Ontbijt: Havermout of brinta in plaats van cornflakes
Doe om 11:00 pindakaas in plaats van light kaas op je brood,
15:00 handje pinda's of noten erbij.
 
Back
Naar boven