AndroidHealthClinic

Voedingschema vraag

Bezoekers in dit topic

Crosswoman

Cool Novice
Lid geworden
12 aug 2019
Berichten
31
Waardering
10
Lengte
1m64
Massa
58kg
Vetpercentage
31%
Hallo allemaal!

Ik heb een vraag wb voeding.
Ik sport 4a5x per week, crossfit en kracht training.
Dus de ene dag crossfit, andere dag kracht.
Nu kon ik een programma volgen bij de sportschool met voedingschemas om mijn doelen te behalen.

Dit gaat via het programma 'bodysupport'
Ik eet 6x per dag (ontbijt lunch en diner en dan nog 3 tussendoortjes, denk aan fruit, crackers)
In totaal nu 1600 cal per dag.

Ik ben hier nu 4 weken mee bezig.
Op zich gaat dat wel goed, alleen vraag ik me af of ik hiermee mijn doelen ga halen.

Mijn doel is een gespierder lichaam.
Ik weeg nu 58, 6 met een lengte van 164.
Mijn vetpercentage wil niet echt naar beneden, deze is namelijk 31,5.
Dst is in die 4 weken een procent naar beneden gegaan.
Nu zei m'n trainer dat dat ook komt door de weerstand (die was afgelopen maandag 750)
Spiermassa weegt hij overigens niet.
Toen ik begon 4 weken geleden, woog ik 59,9.
Voor mij hoeft niet het gewicht eraf, maar wel het vet.. Want alleen dan zullen mijn spieren echt zichbaar worden, lijkt me..
Iemand hier ervaring mee?

Ik zal even een bestand van 1 dag toevoegen.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20191203_184340_com.concapps.bodysupport.jpg
    Screenshot_20191203_184340_com.concapps.bodysupport.jpg
    81,9 KB · Weergaven: 97
  • Screenshot_20191203_184328_com.concapps.bodysupport.jpg
    Screenshot_20191203_184328_com.concapps.bodysupport.jpg
    69 KB · Weergaven: 92
Welke weerstand bedoelt je trainer (750)?

Er zijn geen speciale schema’s voor vetverlies, het is gewoon minder kcals binnen krijgen dan dat je nodig hebt
 
De weerstand die de weegschaal meet.
Ik heb even een bonnetje bijgevoegd van afgelopen maandag.
Wellicht dat het dan wat duidelijker is.

Oké, minder cal dus.. Wel apart want het schema wat ik heb is dus 1600 cal per dag.
Is dat dan niet veel te veel..?
Ik weet niet hoe dat berekend word?
 
Dit is m'n bonnetje
 

Bijlagen

  • IMG_20191203_185815.jpg
    IMG_20191203_185815.jpg
    138,5 KB · Weergaven: 105
Sorry, ik hou me niet echt bezig met voetbal..
 
De weerstand die de weegschaal meet.
Ik heb even een bonnetje bijgevoegd van afgelopen maandag.
Wellicht dat het dan wat duidelijker is.

Oké, minder cal dus.. Wel apart want het schema wat ik heb is dus 1600 cal per dag.
Is dat dan niet veel te veel..?
Ik weet niet hoe dat berekend word?
Z’n weegschaal is niet echt betrouwbaar. Wat zie je in dr spiegel qua vetpercentage? Beter wekelijks foto’s maken en dan vergelijken.

ja minder kcal of meer proberen te verbranden. In de stickies hier bij voeding kan je dat vinden. Misschien wil marina1975 je ook wel verder helpen
 
Z’n weegschaal is niet echt betrouwbaar. Wat zie je in dr spiegel qua vetpercentage? Beter wekelijks foto’s maken en dan vergelijken.

ja minder kcal of meer proberen te verbranden. In de stickies hier bij voeding kan je dat vinden. Misschien wil marina1975 je ook wel verder helpen
Ik zie zeker wel verschil in de spiegel.
En een aantal spieren op mijn buik worden zichtbaar.
Dus op zich gaat het goed.
Hoe kan ik berekenen hoeveel K verbrand op een dag, of is daar een gadget voor eventueel?
 
Z’n weegschaal is niet echt betrouwbaar. Wat zie je in dr spiegel qua vetpercentage? Beter wekelijks foto’s maken en dan vergelijken.

ja minder kcal of meer proberen te verbranden. In de stickies hier bij voeding kan je dat vinden. Misschien wil marina1975 je ook wel verder helpen

Ik heb die berekening eens gedaan wat bij het sticky stond (energie behoefte)
Die komt op 1350 uit.
Dit is in rust, dus dan zou die 1600 toch nog aardig goed zijn..
 
Die 1350 zal je BMR zijn en niet je onderhoud.
Lees hier even mee

Je geeft aan 1,5 kg bijna afgevallen te zijn in een maand en dat je spieren zichtbaarder zijn. Dat is wat telt.
Die weegschalen wegen prima maar vet% meten is totaal niet nauwkeurig. Geloof eerder maar de spiegel en je gewicht. Als jij meer spieren ziet en je gewicht daalt dan zit je hoe dan ook goed.

Dus ik denk wel dat je goed bezig bent zo. Ik zou zeker niet verlagen gezien dat je afvalt. Eerder die weegschaal uit de deur flikkeren en doorgaan.

Maak foto's van jezelf op dezelfde momenten in dezelfde kleding/belichting etc. Dat vergelijkt beter.
Meet gewicht en omtrekken. Geloof vooral in wat je ziet en echt opmeet. Maar niet in zo een weerstandmeting.... heb je die dag een liter meer vocht op dan ben je opeens 1% minder vet.. want ja water geleid en vet niet...
Lees anders gewoon lekker door op het forum hier.
 
Die 1350 zal je BMR zijn en niet je onderhoud.
Lees hier even mee

Je geeft aan 1,5 kg bijna afgevallen te zijn in een maand en dat je spieren zichtbaarder zijn. Dat is wat telt.
Die weegschalen wegen prima maar vet% meten is totaal niet nauwkeurig. Geloof eerder maar de spiegel en je gewicht. Als jij meer spieren ziet en je gewicht daalt dan zit je hoe dan ook goed.

Dus ik denk wel dat je goed bezig bent zo. Ik zou zeker niet verlagen gezien dat je afvalt. Eerder die weegschaal uit de deur flikkeren en doorgaan.

Maak foto's van jezelf op dezelfde momenten in dezelfde kleding/belichting etc. Dat vergelijkt beter.
Meet gewicht en omtrekken. Geloof vooral in wat je ziet en echt opmeet. Maar niet in zo een weerstandmeting.... heb je die dag een liter meer vocht op dan ben je opeens 1% minder vet.. want ja water geleid en vet niet...
Lees anders gewoon lekker door op het forum hier.

Dank je! Daar kan ik zeker wat mee!
 
Die 1350 zal je BMR zijn en niet je onderhoud.
Lees hier even mee

Je geeft aan 1,5 kg bijna afgevallen te zijn in een maand en dat je spieren zichtbaarder zijn. Dat is wat telt.
Die weegschalen wegen prima maar vet% meten is totaal niet nauwkeurig. Geloof eerder maar de spiegel en je gewicht. Als jij meer spieren ziet en je gewicht daalt dan zit je hoe dan ook goed.

Dus ik denk wel dat je goed bezig bent zo. Ik zou zeker niet verlagen gezien dat je afvalt. Eerder die weegschaal uit de deur flikkeren en doorgaan.

Maak foto's van jezelf op dezelfde momenten in dezelfde kleding/belichting etc. Dat vergelijkt beter.
Meet gewicht en omtrekken. Geloof vooral in wat je ziet en echt opmeet. Maar niet in zo een weerstandmeting.... heb je die dag een liter meer vocht op dan ben je opeens 1% minder vet.. want ja water geleid en vet niet...
Lees anders gewoon lekker door op het forum hier.
Je dagdagelijks werk :p
 
Hoi iedereen ik ben nieuw hier en ik wil graag ook een voedingschema opstellen voor mezelf om meer spiermassa aan te maken maar hoe begin je hieraan ik heb al zo veel gelezen en gezien op YouTube maar ben er nog niet wijzer uit alle hulp is welkom alvast bedankt
 
Stickies lezen, bij vragen eigen topic aanmaken dan word je prima geholpen.
 
Lees post 1
Gebruik de excel van post 2.
 
Back
Naar boven