XXL Nutrition

Voedingschema

Bezoekers in dit topic

Boki

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Voedingschema (Some Help please)

Hallo gasten ik had ff wat vraagje mbt tot mijn eetschema.

Ik heb hier als eens eerder wat gepost en aan de hand daarvan ben ik een beetje gaan aanpassen en schuiven. Ik zal eers me eerste post over mijn 1ste schema neerzetten dan kunnen jullie ff kijken .

Hieronder mijn eerste post:

Maar ik heb ff wat vraagjes betreffende mijn eetgewoonten en supplementen gebruik.
20 jaar ben 183cm lang
Ik weeg nu 81 kg met vet % 16,6. 25-6-03
Eerst woog ik:
1-11-02: 105kg vet % 30,7
11-6-03: 87kg vet % 20,4
27-6-03: 82kg vet % 17,3

maandje ofzo op 15 % gezeten maar nu weer 16,6%

Dit alles heb ik bereikt met 2 x stackers 3 en 2 x stacker 4 (net weer begonnen met een stackers 4)
ik ben nu weer begonnen aan stacker 4 voordat ik creatine ga gebruiken. Ik wil nog ff wat vet verliezen en wat droger staan. Maar zoals ik nu eet heb ik het gevoel dat ik wel wat afval maar ook spier kwijtraak. Eventuele tips/ aanpassingen zodat ik groei met stackers of in iedergeval me spier bewaar.Heb namelijk nog wel een buik en die wil ik graag weg hebben. Dus vandaar nog een stackers 4 voordat ik creatine wilde doen.

Eetschema:

8 uur: 2 bruine boterhammen met 2 plakkjes kipfilet. 0,5 l water 25cl halfvolle melk
12 uur: 2 bruine boterhammen met 2 plakjes kipfilet. 0,5 l water
14 uur: stuk fruit meestal appel of banaan.
1630 of 1700: 125 gram bruine rijst met 100 gram kipfilet en een beetje sla. 0,75 l water
2030 of 2100: stuk fruit of 2 bruine boterhammen met kipfilet 2 plakjes. 0,5 l water

Op die post is een aantal x gereageerd. Ik had wel veel aan die info.Aan de hand van die reacties heb ik nu dit schema

8 uur:
4 bruine boterhammen Kcal 308 Eiw 8 Kh 60 Vet 4
100g Tonijn op waterbasis Kcal 113 Eiw 27 Kh 0 Vet 0,5
0,5 L water
Totaal Kcal 421 Eiw 35 Kh 60 Vet 4,5

12 uur:
4 bruine boterhammen Kcal 308 Eiw 8 Kh 60 Vet 4
100g Kipfilet Kcal 111 Eiw 21 Kh 0 Vet 3
0,5 L water
Totaal: Kcal 419 Eiw 29 Kh 60 Vet 7

1400 uur:
Banaan Kcal 124 Eiw 1 Kh 30 Vet 0
Totaal: Kcal 124 Eiw 1 Kh 30 Vet 0

1630 of 1700 uur
125g Bruine rijst Kcal 462 Eiw 11 Kh 97,5 Vet 0,6
100g Kipfilet Kcal 111 Eiw 21 Kh 0 Vet 3
100g Komkommer Kcal 8 Eiw 1 Kh 1 Vet 0
Totaal: Kcal 581 Eiw 33 Kh 98,5 Vet 3,6

2020 of 2100 uur
500g magere kwark(optimel van fivit) Kcal 320 Eiw 65 Kh 15 Vet 0
Totaal:Kcal 320 Eiw 65 Kh 15 Vet 0

TOTAAL overzicht: KCAL 1865 EIW 163 KH 263,50 VET 15,1

Maar mijn doel is opzich nog wel mijn vet% brengen naar de 12 a 13%. (Morgen ga ik me digitaal weer op meten voor een huidig percentage.) Maar ik wil ook nog groeien. Ik wil best groot worden.

Vandaag woog ik 82 kilo. Morgen zet ik mijn vet% er nog ff bij.

Graag hoor ik jullie reacties en op/aanmerkingen. Ook mbt Cardio eventueel suggesties. Ik weet het hoort hier eigenlijk niet thuis. Ik doe 1 x in de week 45 min fietsen laag tempo en soms crosstrainen redelijk tempo. 3 x in de week KT

Thnx anyway

Boki

EEN Gast die bangelijk groot wil worden

Laatst bewerkt:
hey boki! dit ziet er al behoorlijk uit, alleen ff paar dingetjes. Tussen 8en12 eet je niets! heb je om 10uur gen pauze? hier moet je nog wel ff wat eten, boterhammen kipfilet, pindakaas of een hand noten oid. hoeft niet heel veel te zijn maar 4uur zonder eten moet je niet doen. tussen 12 en 1630 leef je op alleen een banaan, ook hier ff een maaltijd met meer eiwitten. en die maaltijd van 2020/21uur zou ik wel om 20uur nemen en evt. nog wat kwark voor het slapen.
Misschien moet je wat minderen in boterhammen, je zit nu op 8. Hoeveel kcal wil je? kan er eigenlijk nog wel wat bij... ik zie geen eieren en tonijn, is daar een reden voor? is wel erg hoogwaardig voedsel. Ik zeg niet dat het moet het is alleen erg handig voedsel om gebruik van te maken.
gr D

ps. LIJNZAADOLIE!

Wat D. al zegt waar is de voeding tussen 8 uur en 12 uur.

ik zou persoonlijk beginnen met melk met havermout dit is een goede start van de dag.

ik zou nog een voeding om 10 uur nemen, hier zou ik kwark eten of een blikje tonijn op waterbasis.

om 14:00 banaan schrappen. hier zou ik weer tonijn of kwark nemen.

16:30/17:00 vergeet je groente niet alleen komkommer is niet goed. je kunt ook ipv kip kogel- struisvogelbiefstuk eten, kalkoen, zalm, kabeljauw ect ect.

Succes

He thnx voor de info alvast. Met me cals kan ik niet veel meer omhoog eigenlijk bijna niets.

De tonijn neem ik omdat er veel eiwitten in zitten en redelijk weinig cals.
Ja om 10 uur kan ik bijna niet eten omdat ik dan geen moment er voor heb. Ik zou er wel een ei kunnen eten of 2.

Die bananaan vervangen met nog een blikje tonijn?? of misschien kan ik hier ook weer een ei eten of is dat te weinig?

Ik zit nu trouwens op 15,6% vet. Maar dat wil ik nog wel wat omlaag krijgen. Dus ik wil ik me cals niet te hoog komen. Je mag geloof ik 24cals per kg gewicht.

dus dat is voor mij 81 x 24 = 1944
En ik zit nu op 1865 cals. Maar ik heb me vergist met de tonijn das geen 100g maar 200 gram waarvan er zonder vocht ongeveer 140 gram overblijft. dus das bij 113 cals van 100g nog eens 45,2 cals erbij maar ook 10 g eiwit extra en 0,2 vet extra.

Dus nieuwe totaal is dan: 1910 Cals 173 Eiwit 263,50 Koolh en 15,3 vet

Conclusie die ik trek is dat ik eigenlijk bijna niets meer omhoog kan met mijn cals.

Misschien nu nog eventuele tips zijn welkom.

Alweer bedankt :thumbs: :D

O en ik vergeet iets wat bedoel je met lijnzaadolie?

waar is het precies goed voor, hoeveel cals zijn het, wanneer zou ik het in moeten nemen en waar zou ik het kunnen halen.

EN nog een vraag moet ik nog veel omhoog met me eiwitten? En hoe doe ik dit zonder te veel extra cals die ik eigenlijk niet mag?

Thnx Again

Ben ook vergeten te vermelden dat ik 1 JUNKDAG heb op zaterdag

Laatst bewerkt:
Boki zei:
He thnx voor de info alvast. Met me cals kan ik niet veel meer omhoog eigenlijk bijna niets.

De tonijn neem ik omdat er veel eiwitten in zitten en redelijk weinig cals.
Ja om 10 uur kan ik bijna niet eten omdat ik dan geen moment er voor heb. Ik zou er wel een ei kunnen eten of 2.

Die bananaan vervangen met nog een blikje tonijn?? of misschien kan ik hier ook weer een ei eten of is dat te weinig?

Ik zit nu trouwens op 15,6% vet. Maar dat wil ik nog wel wat omlaag krijgen. Dus ik wil ik me cals niet te hoog komen. Je mag geloof ik 24cals per kg gewicht.

dus dat is voor mij 81 x 24 = 1944
En ik zit nu op 1865 cals. Maar ik heb me vergist met de tonijn das geen 100g maar 200 gram waarvan er zonder vocht ongeveer 140 gram overblijft. dus das bij 113 cals van 100g nog eens 45,2 cals erbij maar ook 10 g eiwit extra en 0,2 vet extra.

Dus nieuwe totaal is dan: 1910 Cals 173 Eiwit 263,50 Koolh en 15,3 vet

Conclusie die ik trek is dat ik eigenlijk bijna niets meer omhoog kan met mijn cals.

Misschien nu nog eventuele tips zijn welkom.

Alweer bedankt :thumbs: :D

hoi boku

Dandy heeft voor mij ooit mijn calorienbehoefte uitgerekend die staat hieronder als je nu jouw eigen getallen invoert kun je het zelf ook uitrekenen. ik had het graag voor je gedaan maar ik weet je gewicht niet Succes

64 kilo en 30% kom je uit opeen vetmassa van 64/100 * 30 is 19.2 kg
vetvrije massa is dan 64 - die 19.2 is 44.8 kilo

je energiebehoefte voor grondstofwisseling maakt dan volgens rekensommetje dat je grondstofwisseling (voor metabole processen in lichaam op gang te houden) uit op 24 maal die 44.8 is 1075.2 cals..klinkt erg weinig voor je grondstofwisseling moet ik zeggen

maar je eet nog. verwerken van voedingstoffen kost ook energie (wat jij al eerder aangaf) kh verhoogt de GS met zon 10%, vetten met 5 en eiewitten met rond de 25 %.
de gem. nederlander (je weet wel, die ipv hier rond looopt te nuezen de menukaaryt vd snackbar door loopt te spitten komt ongever uit op 10% (veel vet en kh en weinig (hoogwaardige) eiwit)

uitgaande van een goed voedingpatroon met vold eiwitten en vold onv vetten kom je dan uit op een verhoging van laten we zeggen 15%. (verhoudingen van veel eiwit en vet en weinig kh)

dit is de thermogeen effect van voedsel (de TEF).jaja smijt met dure woorden hier hoor

dus kom je uit op (afgerond) 1075 /100 maal die 15 is 161.25 die je bij je EB mag o[ptellen---> 1236.25-->1236

en dan volgende wat voor werk doe je..administartief. niet zwaar dus.
wel volop trainen en bewegen..
dit komt neer op een grove schatting van 60% (de arbeidstoeslag) wat uitkomt op 645 cals erbij:

1236 + 645 = 1881 cals

van lijnzaadolie weet ik niets af.

die junkdag moet je ook inlassen anders hou je het niet vol.

hey boki, er zijn veel manieren die je kcal behoefte berekenen, die joyce aangaf is er een maar die van jou voldoet ook. meestal kom je op ong. hetzelfde uit.
Je moet als je meer eiwit wil eten, dat knippen uit je koolhydraten.
Bijvoorbeeld je 2e maaltijd neem je 4boterhammen, die zijn goed voor 300kcal. Maak je hier 2van, heb je 150kcal over om ergens neer te zetten. Dit kun je zien als 150/4= 37,5gram eiwit. Voilá daar heb je genoeg voor een maaltijd!
Voor die banaan zou ik 2eitjes nemen.
1ding moeten we echt weten, hoelaat train jij?
en die kwark, bevat die 13gram eiwit per 100gram?
Ik zou die bak opsplitsen over 2maaltijden, heb je 32,5gram per maaltijd. Puzzel ze!

ojah, lijnzaadolie is een olie dat je bij de reformwinkel kunt kopen. Bestaat uit meervoudig onverzadigd vet en omegavetzuren. Erg goed voor je, maar let wel op die kcal die er inzitten....

Boki zei:
O en ik vergeet iets wat bedoel je met lijnzaadolie?

waar is het precies goed voor, hoeveel cals zijn het, wanneer zou ik het in moeten nemen en waar zou ik het kunnen halen.

EN nog een vraag moet ik nog veel omhoog met me eiwitten? En hoe doe ik dit zonder te veel extra cals die ik eigenlijk niet mag?

Thnx Again

Ben ook vergeten te vermelden dat ik 1 JUNKDAG heb op zaterdag

lijnzaadolie bevat omega 3-6-9 vetten die uiterst belangrijk zijn..ikzelf neem geen boter of wat dan ook, alleen 1 lepel lijnzaad 's ochtends en voor het slapen
neem het in met een proteine combinatie, zoals melk..
lijnzaadolie is ook verbonden aan allerlei voordelen, zoals bijvoorbeeld dat het goed is voor je veteringsstelsel..
ik geloof dat 3 grote eetlepels lijnzaad ongeveer 250 calorieen is

je kan het halen bij een reform/supplementen winkel/zaak

peace, take care

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven