XXL Nutrition

Voedingschema

Bezoekers in dit topic

Ano_9247

Cool Novice
10 jaar lid
uitgeschakeld
Waardering
0
Lengte
1m78
Hallo,

Ik wil het volgende voedingsschemagaan volgen.

08:00 – 3 volkoren broodjes/ kipfilet/pindakaas/eiersalade/kaas + 100g Brinta + Whey Shake

2 magnesium pillen + vitamine C + + mulivitamine

10:00 – 2 volkoren broodjes + kipfilet/pindakaas/eiersalade/kaas

12:30 – 2 volkoren broodjes + kipfilet/pindakaas/eiersalade/kaas

16:00 - Whey Shake

17:45 - fitness (daarna Whey Shake)

19:30 - Avondeten: wat de pot schaft (200g zetmeel + 150g vlees/vis + 200g groenten)

21:00 – Fruit/Appel/Banaan

22:30 - Slapen, 500g franse magere kwark en handje noten

Mijn doel is om meer spiermassa te kweken.
Zit ik dan met dit schema in de goede richting?

Ik heb overal lopen zoeken op internet maar ik kan nergens vinden hoe je en goed voedingsschemamaakt, kan iemand mij daar bij helpen?

Daarnaast heb ik veel gelezen over de whey perfection. Ik heb verchillende supps gebruikt (Mammoth 2500,creatine) maar dat heeft nauwlijks effect op mij.
wat mijn vraag is: ik las veel over de whey shake dat je deze 's ochtends een uur voor de training en gelijk na de training moet nemen, andere zeggen weer 's ochtends en na de training? hoe zit dat?

En hoeveel shakes neem je op niet trainingsdagen? alleen 's ochtends?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Joep

Ik zou in een excel bestand alle hoeveelheden en voedingswaarde enzo opschrijven zodat je precies weet hoeveel kcal, eiwit, kh en vet je binnenkrijgt. Dan ben je teminste zeker dat je genoeg hebt.

Kijk hier eens: [Link niet meer beschikbaar]

Mijn voorkeur is 2whey shakes op trainingsdagen: 1 in de ochtend en 1 na de training, dus de shake op 16u zou ik weglaten en vervangen door nog een maaltijd.
Op niet trainingsdagen enkel een shake in de ochtend.

Anderen zullen misschien zeggen de shake na de training weg halen maar dit kan verschillen naar persoonlijke voorkeur.

Laatst bewerkt:
schuif die 3 broodjes van je ontbijt naar je maaltijd van 16:00 en laat de whey shake daar weg.
Over het aantal shakes sluit ik me aan bij Mi7chVB,
1 in de ochtend en 1 na een training (alleen op trainingsdagen dus).

• Topic Starter Topic Starter
Te gek bedankt! :)

Ik heb bij Body en fitshop die whey Naturel gekocht. maar die smaak! GADVERDAMME! Met wat kan je het eventueel wat 'lekkerder' maken?

---------- Post toegevoegd Tue 18 Sep 2012 om 20:31 ----------

schuif die 3 broodjes van je ontbijt naar je maaltijd van 16:00 en laat de whey shake daar weg.
Over het aantal shakes sluit ik me aan bij Mi7chVB,
1 in de ochtend en 1 na een training (alleen op trainingsdagen dus).

Maar dan eet ik dus alleen in de ochtend die brinta + whey? is dat niet te weinig voor de ochtend?

wat dacht je van een andere smaak kiezen?:D

Whey Banaan 4,5kg (http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/whey-proteine/body-fit-sportsnutrition/whey-perfection/)
Smaakt prima...

Zal persoonlijk om de 3 uur eten..
en zal iets meer fruit eten en evt meer vis en ei toepassen..
(eiersalade/kaas weg laten)
En na de training evt dextrose bij je wheyshake gebruiken..

En houd de verhouding van 1:3 aan.. (1 gram eiwit : 3 gram kolydraten)
(1kg lichaams gewicht = 2/2,5 gram eiwit)
Dus ga ff lekker stoeien met de grammen wat je eet/drinkt...

Su6...!

Te gek bedankt! :)

Ik heb bij Body en fitshop die whey Naturel gekocht. maar die smaak! GADVERDAMME! Met wat kan je het eventueel wat 'lekkerder' maken?

---------- Post toegevoegd Tue 18 Sep 2012 om 20:31 ----------

Maar dan eet ik dus alleen in de ochtend die brinta + whey? is dat niet te weinig voor de ochtend?

Je kan ook nog een banaan eten en wat havermout.

Mijn ontbijt bv bestaat uit 2 havermout pannenkoeken met daartussen gedraaid bananenschijfjes, 300ml chocomelk en 40 gr whey.

ik meng de naturel whey met een deel whey met een smaakje meestal in een verhouding van 4-1
whey met een smaakje vind ik over het algemeen veel te zoet, maar op deze manier wel lekker.

Terug
Naar boven