Fitness Seller

Voedingschema (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Een calorie of 3000 is makkelijk haalbaar , bij elke maaltijd gewoon veel vet pakken, pindasaus , mayonaise , olie etc
Dat is zeker waar in theorie, maar voor mij in de praktijk soms erg lastig. Ik moet hierbij meteen toegeven dat de voornaamste reden daarvoor toch nog restanten eetstoornis zijn. Maar die pindasaus tip ga ik wel meenemen want dat maakt al het eten gewoon erg lekker :D
 
Dat is zeker waar in theorie, maar voor mij in de praktijk soms erg lastig. Ik moet hierbij meteen toegeven dat de voornaamste reden daarvoor toch nog restanten eetstoornis zijn. Maar die pindasaus tip ga ik wel meenemen want dat maakt al het eten gewoon erg lekker :D
Tja 3000 calorieen is niks ... op jou gewicht zou ik in jou geval haast maken met aankomen .. ik weet hoe je budget is maar haal eens lasagna met zalm of gehakt en gelijk een grote bak.. of een roti lams,rund en gooi er een bak pindasaus overheen.. zijn gewoon gezonde maaltijden met veel calorieen.
 
Ciron Mijn budget is krap dus ik maak zoveel mogelijk alles zelf. Goede vis is dus ook niet altijd mogelijk helaas. Maar uit blik is goed te doen en ook lekker in ovenschotels. Ook scheelt het dat ik wel graag kook dus zelf mealpreppen en invriezen vind ik geen probleem.
 
Ciron Mijn budget is krap dus ik maak zoveel mogelijk alles zelf. Goede vis is dus ook niet altijd mogelijk helaas. Maar uit blik is goed te doen en ook lekker in ovenschotels. Ook scheelt het dat ik wel graag kook dus zelf mealpreppen en invriezen vind ik geen probleem.
Dan word t sausjes kopen , kost niks
 
Goede vis is dus ook niet altijd mogelijk helaas
Kijk eens in de diepvries bij lidl. De zalmfilet is best goed daar.
Verwerk een keer gerookte/gestoomde makreel ergens in. Sardines uit blik zijn lekker op rijstwafels.
En ik snap wel dat door je verleden vettere dingen lastig zijn. Maar denk eens aan sesamzaadjes bij je avondeten (door je groente of op je vis).
Je zou ipv pindasaus ook tahin kunnen nemen.
Volle zuivel is niet veel duurder dan magere. En een potje pesto voor door je huttenkase valt ook mee en het zijn dingen die misschien minder eng zijn.
 
Wat bedoel je met dat het schema uit balans is? De focus lag vooral op het opbouwen van algehele basis kracht/spieren. Zelf ben ik er ongeveer een uur mee bezig.
Het zijn erg veel herhalingen. Ik zou toch richten op minder herhalingen en een zwaarder gewicht.
Minder oefeningen en meer op compounds. Meer richting 5x5 stronglift of starting strength. Gezien de hoeveelheid reps train je meer op uithouding dan op echt massa/kracht opbouw. Dus kijk eens wat een wat meer standaard programma voor je kan doen. Ik heb er veel profijt van gehad.

Goed dat je het aanpakt met je voeding. Probeer wat te varieren en dingen en zo nu en dan eens een wat voller product wat lastig is.
Heel goed dat je je vriend een keer laat koken. Dat is een beetje controle loslaten wat best moeilijk zal zijn.

Ik weet niet of je die lepel olie er los bijdoet bij je avondeten. Maar ik kan me voorstellen dat het gewoon over je eten gooien misschien minder smakelijk is. Je kan dan overwegen 2 el sesamzaadjes over je avondeten te doen of wat pindasaus of noten erbij.
en super dat je ook wat lekkers gaat nemen in de avond.

Je pakt het goed aan! Zet hem op.
 
marina1975 Dankje voor de tips! Vandaag heb ik een afspraak met mijn trainster maar sinds zaterdag heb ik een ontsteking aan mijn pols die vannacht enorm verergerd is. Ik denk dat er dus eerder een tijdje rust van trainen aan te komen zit :(
 
marina1975 Dankje voor de tips! Vandaag heb ik een afspraak met mijn trainster maar sinds zaterdag heb ik een ontsteking aan mijn pols die vannacht enorm verergerd is. Ik denk dat er dus eerder een tijdje rust van trainen aan te komen zit :(
Succes zometeen.

Met je pols. Het is lastig maar je zal de ontstekingen vanuit de reuma toch moeten leren accepteren. Minder trainen (in dit geval met je pols) zal echt geen rampzalige gevolgen hebben. Je doet wat je kan en kan wat je doet. Daar kom je het verste mee hoe lastig het ook is. Beperkingen zoals dit waar je geen invloed op hebt kan je enorm boos om worden en gefrustreerd (snap je maar al te goed) Maar spaar die energie en haal er kracht uit en stop die in andere dingen die lastig zijn.
Het kost tijd maar hou wel in het oog hoe goed ej bezig bent oke?
Sterkte en succes zometeen.
 
marina1975 Bedankt voor je bericht. Ik merk dat ik op de rem wil trappen en dat eten ook maar wil laten zitten vanwege het toch niet optimaal kunnen trainen. (Theorie: minder bewegen = minder verbranden = minder eten nodig hebben.) Maar ik ga toch gewoon doorzetten met die 2400 kcalorien, objectief weet ik dat die kilo's er sowieso aan moeten en het dat het uitstellen geen zin heeft. Makkelijk is het inderdaad even niet. Doe je zo je best, gaat je lichaam lopen kutten op een manier waar je geen invloed op hebt.
 
Minder eten zal ook effect hebben op herstel van je ontstekingen! En als je aan wil komen en niet meer eet dan je verbrand zal het je ook niet lukken.
Dus juist nu je misschien wat minder actief bent geef je je lichaam de kans om op te bouwen. Spieren goed laten herstellen. Dus probeer de gedachte los te laten. Je MOET boven je onderhoud eten als je verder wil komen. Als je gezond wil worden en meer spieren!
Ga je nu weer minder eten dan zal ook je doel weer verder weg komen te staan. Spieren zullen dan ook niet opbouwen want daar geef je je lijf niet genoeg voeding voor.
Het is eng... maar ga het aan. Je kan het ook al is het moeilijk.

Het is kut als je lichaam je in de steek laat. Maar als jij het goed verzorgt dan zal je ook sneller herstellen. Je hebt niet alles in de hand... controle willen houden is lastig. Maar sommige dingen daar kan en lukt het niet bij. Das kut en moeilijk. Maar JIJ kan toch doorzetten. JIJ KAN DIT! vergeet dat nooit!
Vechten is moeilijk... maar laat je niet kisten!
 
Lees anders even mijn log door, ik heb dezelfde struggles wat betreft voeding gehad als jij. Mentaal lastig meer te eten, maar ik ben gaan leren dat het alleen maar beter is voor je lichaam. Ik voel me nu veel lekkerder in mn vel op 3200+ calorieen. Fak wat andere van je denken, daar is het leven te kort voor. En een tip.. zoek hulp... geloof me..
 
Lees anders even mijn log door, ik heb dezelfde struggles wat betreft voeding gehad als jij. Mentaal lastig meer te eten, maar ik ben gaan leren dat het alleen maar beter is voor je lichaam. Ik voel me nu veel lekkerder in mn vel op 3200+ calorieen. Fak wat andere van je denken, daar is het leven te kort voor. En een tip.. zoek hulp... geloof me..
Ik ga even kijken bedankt voor de tip! Ik ben net van start gegaan bij een hele goede psycholoog (na een aantal minder goede ervaringen) dus daar heb ik veel baat bij.
 
Tja op 41 kilo calorieen tellen ... 41 kilo is zwaar maar dan ook echt overdreven ondergewicht ... eet gewoon maar eens alles wat los en vast zit tot je zo n 58 kilo weegt en daarna zou ik persoonlijk een heel flexibel voedingsschema maken.
 
Tja op 41 kilo calorieen tellen ... 41 kilo is zwaar maar dan ook echt overdreven ondergewicht ... eet gewoon maar eens alles wat los en vast zit tot je zo n 58 kilo weegt en daarna zou ik persoonlijk een heel flexibel voedingsschema maken.

Ciron , heb je het gehele topic wel gelezen ? Voor iemand die anorexia overwonnen heeft blijft aankomen een isseu , daarnaast heeft het lichaam zo'n klap gehad van het tijden extreem weinig eten dat het niet "zomaar" gaat om aan te komen en al helemaal niet met " alles eten wat los en vast zit "
 
Ciron Zoals SvP0501 ook beschrijft is meer het mentale stuk dan het fysieke stuk de issue. Als ik geen kcalorien tel of een vast eetpatroon aanhoud val ik snel terug in oude patronen. Niet zozeer omdat ik wil afvallen (dat wil ik absoluut niet) maar omdat ik die patronen gewend ben.

Even een voorbeeldje: Stel jij bent gewend na je work-out een shake te nemen en je moet daar ineens mee stoppen. Als je niet actief denkt 'ik neem nu geen shake' dan doe je het op de automatische piloot wel. De work-out is de trigger voor de handeling 'shake nemen'. Bij mij zit dat dus precies andersom. Honger is voor mij haast een trigger geworden om juist niet te eten, omdat ik lang gedacht heb dat honger goed was (denk ik nu niet meer, maar de onbewuste patronen zijn er wel). Een eetschema + kcalorien tellen is voor mij nu dat 'actief' tegen de triggers ingaan.

Overigens ben ik met 48 kg op een gezond bmi. Daar wil ik natuurlijk wel wat boven gaan zitten. Mijn streven is nu 50kg en dan zien we weer verder.

En even update: heb er een kilootje bij :)
 
Ciron , heb je het gehele topic wel gelezen ? Voor iemand die anorexia overwonnen heeft blijft aankomen een isseu , daarnaast heeft het lichaam zo'n klap gehad van het tijden extreem weinig eten dat het niet "zomaar" gaat om aan te komen en al helemaal niet met " alles eten wat los en vast zit "
Ja en van calorieen tellen dan blijf je juist hangen
 
Top dat je bent aangekomen..
 
Kan vocht zijn , kan makkelijk 3 kilo veranderen per dag ( zout,suiker)
 
48 kilo is trouwens echt geen gezond gewicht , ik heb ooit 57 gewogen en ik voelde met toen al waardeloos ... laat staan met jou gewicht .. maargoed je bent op de goede weg
 
48 kilo is trouwens echt geen gezond gewicht , ik heb ooit 57 gewogen en ik voelde met toen al waardeloos ... laat staan met jou gewicht .. maargoed je bent op de goede weg
Dat hangt af van je lengte. Met 48 kilo zit ik op een gezond gewicht. Met 60 richting overgewicht
 
Back
Naar boven