MuscleMeat

Voedingscheme - Advies nodig voor buikvet

Bezoekers in dit topic

exility

Novice
Lid geworden
17 sep 2013
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
88kg
Vetpercentage
12%
Hallo, hierbij mijn informatie;

1.85m
85-87 kg
23 jaar

10 uur:
- Banaan
- 200g havermout met Halfvolle melk (Kan veranderen naar magere melk)

13 uur
- Smos Kaas+hesp

16 uur
- Pastasalada 400-500g van men winkel (134kg/100g 3.4g vet/100kg 8.6g Eiwitten/100g
18,4g koolhydraten/100g)

17/18 uur
- Banaan + appel

19 uur
- 125g Rijst
- 200g +- Kip fillet

20 uur
- Trainen

22 uur
- 125g Rijst
- 200g +- kip fillet

00.00 uur
- 500g Kwart (soms 2 potten)

* drink 2l + water p/d

Dit is zo goed als dagelijks mijn schema en ja ik groei wel maar al men vet gaat blijkbaar naar men buik en het is echt serieus bol.

Hulp gevraagd aub! :s

Mvg, Benny
 
Als je hoeveelheden kloppen eet je wel heel erg veel koolhydraten wat mij betreft. Dit zou een oorzaak kunnen zijn van je bolle buik, misschien dat het hier aan zou kunnen liggen. Als je probeert om massa aan te zetten is het bijna onvermijdelijk dat je daarmee ook wat extra vet opslaat. En dat gaat bij mannen jammer genoeg als eerste naar je buik. Als het daadwerkelijk vet is wat je bent aangekomen zou je simpelweg kunnen proberen om wat minder calorieen tot je te nemen en eens te zien wat dat met je doet.

Verder valt het me op dat je nauwelijks tot geen groente eet. Daar zou ik sowieso iets aan doen als ik jou was.

succes
 
Groenten eet ik toch wel vaak?, bij men broodje (smos) en men pastasalade ook een beetje. Ook eet ik soms gewoon met men moeder mee en dan zijn het aardappelen met "altijd andere groenten"

Nu heb ik ook veel koolhydraten in men schema inderdaad maar ik heb geen idee met wat ik dat zou kunnen vervangen? Misschien gewoon een groeten met kip eten ipv rijst met kip?

Als ik men buik opspan heb ik wel iets of wat vorm dat men buikspieren 'aanwezig' zijn maar als ik ontspan is die dikke pens erweer :P
 
persoonlijk zou ik als ik jou was iig bij mijn ontbijt minder havermout eten, 70 tot 100 gram lijkt mij persoonlijk wel voldoende. Ook zou ik daar een bron van eiwitten aan toevoegen.

Van Smos met kaas+hesp weet ik alleen wat je met kaas bedoelt dus kan ik weinig over zeggen.

De pasta salade zou ik ook vervangen, waarschijnlijk is het geen volkorenpasta en 'gewone' pasta bestaat voor mijn smaak teveel uit simpele suikers. Misschien kun je dit wel vervangen door een ordinaire volkoren boterham met kipfilet.

Om 19.00 zou ik persoonlijk de hoeveelheid rijst ook door de helft doen en hier wat groentes aan toevoegen. Ook weet ik niet precies wat voor soort rijst je eet maar als je het nog niet doet zou ik overstappen naar zilvervlies.

voor je maaltijd geldt in principe hetzelfde als voor je maaltijd om 22.00 al zouden sommigen je adviseren om je koolhydraten op dat tijdstip gewoon te laten staan.

ik eet voor het slapen gaan ook altijd een bakje kwark, persoonlijk doe ik er wel wat nootjes of lijnzaad bij nog maar dat is natuurlijk geen noodzaak. 2 potten is wel een beetje overkill. Misschien dat je als je er per se 2 moet eten eentje bij je ontbijt kunt eten?

Als je denkt dat je zo niet aan je calorieen komt kun je misschien wat walnoten of amandelen tussendoor eten om ff wat extra binnen te krijgen.

Ik mis nog wel een hoop informatie om je helemaal van 'goed' advies te kunnen voorzien maar ik denk dat je iig eens moet experimenteren met wat minder koolhydraten en iets meer vetten en/of eiwitten.

Dit is iig mijn bescheiden mening en ik hoop dat je er iets mee kunt.
 
Ok bedankt voor je uitleg,

Ik zou ook kunnen beginnen met eiwitshakes en dan mijn rijst halveren bij beide maaltijden + groentjes bijdoen. 1 pot kwark met muesli desnoods? En idd 2 dubbele boterhammen met kipfillet ipv die pasta lijkt me ook wel verstandig. Havermout 100 gram leek mij niet te voldoen vroeger maar zou ik terug kunnen proberen..

In ieder geval bedank! Ik zal dit proberen
 
eiwitshakes zijn in principe alleen nodig wanneer je niet genoeg eiwitten uit je normale voeding haalt. Maar je zou een schepje aan je havermout kunnen toevoegen, vind ik zelf nog eens lekkerder ook.

Let er wel op dat je ook echt muesli eet ipv cruesli. Dus geen krokante suikerbommetjes maar gewoon die saaie graanvlokken met her en der een rozijntje :-)
 
Back
Naar boven