MuscleMeat

Voedingschsshema ok?

Bezoekers in dit topic

Kat Leenaerts

Novice
Lid geworden
14 jul 2016
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
56kg
Vetpercentage
23%
Hoi iedereen,
Even een vraag voor de kenners.
Ik ben gisteren in een fitness-supplementen winkel geweest en heb daar een vetmeting laten doen en een voedingsschema laten opstellen omdat ik graag zou cutten.
Ik ben 35 jaar, 1m60, 61.5 met (volgens de meting van gisteren 28!!!!% vet.)

Het voorstel komt neer op 1493 kcal per dag op trainingsdagen (op niet trainingsdagen gaat er 73ckal af omdat ik dan 's avond geen shake meer zou drinken).
Ok, die 1420ckal lijken mij nu toch ENORM weinig.

Ik heb altijd een sporthorloge aan dat ook mijn calorieverbruik laat zien (op basis van mijn hartslag denk ik) en ik zit gemiddeld op 2300ckal verbruik per dag.

Dat zou dus betekenen dat ik bijna 1000 calorieën minder zou eten dan ik verbruik...

Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Kat
 
Ik vertrouw nooit op die horloges.

Bereken je verbruik zelf eens. Via google vind je wel wat calculators. En dit is ook slechts een schatting.

Het kan zijn dat 1500 kcals te weinig is. Kan zijn dat dit goed is. Kunnen wij zo niet weten. Hangt allemaal af van je dagelijkse activiteiten.

250 a 500 kcals onder onderhoud om af te vallen.
 
Bedankt voor je reactie Johny,

Ik heb mijn verbruik al enkele keren zelf uitgerekend, maar ik vind het moeilijk om in te schatten hoe 'actief' ik ben. En deze ratio is toch erg belangrijk in de berekening.
Om je een idee te geven:
3 à 4 dagen per week: 2u fietsen (racefiets: naar het werk en terug, telkens ongeveer 55min - 23km enkele rit)
1 dag per week: langere rit met de racefiets: ongeveer 80km
3 x per week: 1u 1u30 krachttraining

Groetjes,
katleen
 
Als het moeilijk is om je activiteit te berekenen en je denkt dat 1500 te weinig is begin dan eens met 1700 kcals en bekijk het 2 weken.

Val je niet af of niet snel genoeg dan zak je wat. Val je te snel af dan doe je er wat kcals bij.
 
Loop gewoon door je dagelijkse bezigheden gedurende één a twee weken. Eet zoals je nu eet, sport zoals je nu sport. Probeer alle kcal zo goed mogelijk te tracken.
Ben je na die week afgevallen, zit je onder je behoefte te eten. Weeg je meer, eet je boven je behoefte.

Zo simpel is het. Vergeet horloges, berekeningen, etc...
 
Update: 3 weken bezig, gisteren meting gehad.
Heb me strikt gehouden aan de 1400 calorieën. Met 1 cheatmeal/week
Vetgehalte begin: 28%
Na 3 weken: 24,5%
 
En hoeveel gewicht afgevallen?
 
2,4 kg in 3 weken is wel erg snel. Meestal wordt er op max 0,5 kg per week gericht om zo min mogelijk spiermassa te verliezen.

Hoe is je vet% gemeten?
Als het met een apparaat/electronisch is dan is het nl totaal niet betrouwbaar. Die dingen geven elke keer wat anders aan. Als je warme handen/voeten hebt of eelt of je hebt net gezweten oid dan krijg je elke keer andere waardes.... Dus of je je echt zoveel aan moet trekken van een vet% als er zo gemeten is... niet echt. Dan is de spiegel een betere meting.

Is het met een huidplooimeting gedaan dan is het al heel wat betrouwbaarder... maar nog steeds niet exact.
 
Werd gemeten dmv een huidplooimeting. Ben me zeker ook bewust dat het (te) veel gewicht is op 3 weken. Maar ben tot nu toe geen kracht verloren en gezien het vetpercentage zo goed gedaald is was ik wel blij met het resultaat.
 
Back
Naar boven