AndroidHealthClinic

Voedingsgewoonten aanpassen, lijkt toch mis te zitten..

Bezoekers in dit topic

Jeroen666

Novice
Lid geworden
6 aug 2013
Berichten
13
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
77kg
Hallo, ik ben in 2 jaar tijd van 115kg naar 76kg gegaan. Recentelijk ben ik pas meer beginnen lezen over voeding en ik zit echt wel ver onder het miminum dat ik dagelijks zou moeten eten:

Dit was mijn gemiddelde dag voorheen en kwam uit op 950kcal op de hele dag:

Melk voor koffie 100Kcal

Ontbijt 100kcal
1 sneden brood 75kcal
1 sneden kippewit 15kcal

tussendoor 50kcal
whey shake 50kcal

middag 150kcal
1 sneden brood 75kcal
1 sneden kippewit 15kcal
whey shake 50kcal

namiddag 175kcal
banaan 125kcal
whey shake 50kcal

dinner 250kcal
1 kippenvink 200kcal
1 portie courgette 50kcal

avond 125kcal
appel 75kcal
whey shake 50kcal


Ik ben nu reeds enkele maanden ook intensiever bezig met mijn gewichten, en deed al dagen per week 2x cardio (50 min heen en 50min terug van mijn werk). Ik merk nu wel een lichte toename in kracht maar ben heel erg futloos.

Mijn onderhoud heb ik berekend dat op 2500kcal uitkomt. Dus om nog verder vetpercentage te verliezen zou ik alle dagen 2000kcal moeten binnenkrijgen, verdeeld over 6 maaltijden.

Dus heb ik nu een voorlopig schema voor een dag opgesteld:

Melk voor koffie 100Kcal

Ontbijt 270kcal
3 sneden brood 225kcal
3 sneden kippewit 45kcal

tussendoor 140kcal
1 snede brood 75kcal
1 snede kippewit 15kcal
shake 50kcal

middag 230kcal
2 sneden brood 150kcal
2 sneden kippewit 30kcal
whey shake 50kcal

namiddag 175kcal
banaan 125kcal
whey shake 50kcal

dinner 330kcal
1 kippenvink 200kcal
1 aardappel 80kcal
1 portie courgette 50kcal

avond 125kcal
appel 75kcal
whey shake 50kcal

Nu kom ik nog maar op 1370Kcal, maar ik lijk me echt massa's te eten.

Zit ik volledig fout met mijn berekeningen van de voedingswaarden want ik vermoed als ik nog meer dan dit naar binnenprop ik bijna aan het bulken ben(naar mijn gevoel dan toch).

Graag toch wat advies want ik merk echt wel dat mijn eetpatroon volledig de mist in loopt en wil dit graag kunnen corrigeren zonder terug vet % te winnen en als later echt volop voor spiermassa te kunnen gaan.

Bedankt
 
Vergeet eventuele boters en oliën niet mee te nemen in je berekeningen. Corrigeer hier zo nodig voor. Maar op enkel brood, kip en whey in water (gezien de lage kcals) zul je inderdaad niet hoog uitkomen in kcals.

Overigens hoewel een nette prestatie, 40kg kwijt in nabij 2 jaar. Lijkt het er wel op dat je meer dan 950 kcal of 1370 kcal per dag naar binnen krijgt. Loop je voeding nog eens goed na. Denk aan de additieven als olie, denk aan eventueel drinken als bron voor kcal's, etc.
 
gedurende 2 jaar heb ik wel niet de hele tijd dit patroon aangehouden. Het is erg 'schommelend' gebeurd. Zelfs terug van 80 naar 87 gegaan op een bepaald moment. Wil daarom nu proberen een correct en leefbaar eetpatroon aan te houden.

Buiten vlees in vet bakken 's avonds gebruik ik geen boter. Misschien toch maar overwegen. Wil wel verzadigde vetten beperken.
 
Knap dat je dit volhoudt en misschien moet je het ook niet aanpassen als het voor jou werkt. Echter, over het algemeen zou je je dagelijkse behoefte uit moeten rekenen en hier 500kcal van af trekken als je vet wil verliezen, of 500kcal bij optellen als je aan wil komen. Dan kom je een stuk hoger uit dan 1300kcal per dag.
 
Vergeet niet dat je ook vetten nodig hebt. Met te weinig vetten gaat je hormoonhuishouding de mist in.
Je kan toch het beste wat vetten toevoegen. denk dan in de vorm van nootjes of olijfolie, avocado, eieren oid..
Je zou rond 1 gr per kg lichaamsgewicht aan moeten houden. en qua eiwitten 2-2,5 gr per kg BW
 
Waarom 4x een shake? Ik eet 1900 kcal en haal al m'n eiwitten gewoon uit m'n voeding. Zo'n shake is echt overrated bij zo weinig kcal.
Je avondeten is erg weinig. Daar kan prima 2 of 3 aardappelen en 2 á 3 opscheplepels groente bij. Je ontbijt en lunch vind ik ook erg mager. Iets meer variëren met beleg, of lekker (drie-)dubbel beleggen! Kaas erbij, groente of fruit erbij..

En als het veel is; niet zeuren en proppen.
 
Back
Naar boven