AndroidHealthClinic

Voedingsmiddelentabel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

robrecht10

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 nov 2002
Berichten
188
Waardering
0
Ik heb het er al een paar keer over gehad dat die dingen echt handig zijn. Voor nederland weet ik het niet, maar in belgie zijn ze te koop in "de standaard"- boekhandel.
Er bestaat ook software van.
Meer info: www.nubel.com


 
ook best goed f*cking ecto, als je nog verder wil gaan in zake soort vet en vit en mineralen in je voeding is die nubel nog gedetailleerder.
 
hi f...... ecto,

in je voedingstabel staat o.m. 'bolognese saus' en daarbij staat vermeld 0 gr vet.... ben je daar wel heel zeker van ?

jullie nederlanders hebben het altijd over 'kwark'. Ik heb gemerkt dat daar een vrij hoog gr proteïnen inzit en bijna geen vet. Ik heb altijd gedacht dat jullie 'kwark' bij ons de 'platte kaas'. In onze winkels vind ik uiteraard geen 'kwark' maar wel 'platte kaas'. En in die platte kaas zitten inderdaad een behoorlijk aantal proteïnen maar hier in België jammer genoeg ook redelijk veel vet.

Bij jullie zit er in de kwark geen vet. Is dit dan toch weer iets anders dan de platte kaas van bij ons ?
 
de site is toch Belgisch hoor... :D

Ja idd, ben het zelf ook niet eens met een paar dingen
 
Nee, bij ons is er sprake van magere kwark.
En dat die van jullie vet is, is niet erg, vet is niet erg, KH wel.
Ik moet aan die magere kwark weer dure slagroom toevoegen voor mijn ketodieet.. maar liefst 70 ml! (35 g vet/100 g).
Dus.. blijf die 'vette' platte kaas maar eten..

Trouwens hoe vast is die kaas bij jullie? Soms heeft kwark bij ons de consistentie van roeryoghurt en af en toe is die vaster dan standyoghurt. Het laatste type bevat 10 g eiwit/100 g. Het eerste maar 7,5 g eiwit/100 g.
 
die vette "platt" kaas zoals wij zeggen wordt meestal gebryuikt om op de boterham te smeren... best vast dus. Trouwens lekker tuusen de boterham met wat bruine suiker en banaan!
 
Originally posted by Esperantisto
Nee, bij ons is er sprake van magere kwark.
En dat die van jullie vet is, is niet erg, vet is niet erg, KH wel.
Ik moet aan die magere kwark weer dure slagroom toevoegen voor mijn ketodieet.. maar liefst 70 ml! (35 g vet/100 g).
Dus.. blijf die 'vette' platte kaas maar eten..

Trouwens hoe vast is die kaas bij jullie? Soms heeft kwark bij ons de consistentie van roeryoghurt en af en toe is die vaster dan standyoghurt. Het laatste type bevat 10 g eiwit/100 g. Het eerste maar 7,5 g eiwit/100 g.

Magere kwark moet zeker bij ons ook te krijgen zijn. zal er eens beter op letten bij mijn volgend bezoek aan de supermarkt. Maar de meeste platte kazen die je bij ons kunt krijgen hebben inderdaad ongeveer 7gr prot en 4 gr vet per 100 gr. Die 7 gr prot is voor mij net iets te weinig, die 4 gr vet net iets te veel :rolleyes:
 
zou je WG-poeder (bv gain force van j-tech) kunnen mixen met die kwark?
 
Tuurlijk kan er weight gainer bij of wei, dat laatste doe ik ook.. vooral omdat er anders te veel KH in mijn eten zit.
 
Laatst bewerkt:
en de smaak valt dan mee? Ik ga eerst gain force erbij doen, tot die op is (alee, kmoet em nog aankrijgen, goddam bardolino!Grrrr).
 
heb zelf weipoeder met vanille-ijs smaak. Samen met slagroom en wat zoetstof is het in een woord: verrukkelijk!
 
ik kijk er al naar uit, nu eten...en dan seves met gewichten spelen! Whoehoew
 
Originally posted by Esperantisto
Nee, bij ons is er sprake van magere kwark.
En dat die van jullie vet is, is niet erg, vet is niet erg, KH wel.

Ik ga je weer aan de oren trekken Es ;) Je moet niet gaan verkondigen dat KH erg zijn en vet niet erg. Miss in jou Keto dieet wel, maar wil je groeien zal je toch een hele hoop (complexe) KH tot je moeten nemen. Fout van de meeste mensen is dat ze veel snelle KH tot zich nemen. Vet heb je idd nodig maar je moet het niet te hoog laten oplopen.
 
Mag je doen Marcel.. ik ben gewoon zo enthousiast over dat dieet dat ik ff vergeet dat anderen bulken ;).
Complexe carbs, is dat dus ook melk-KH.
Weet je dat ik me dat vandaag juist afvroeg, welke suikers zitten er eigenlijk in kwark, yoghurt en slagroom? Melk kan ik wegens slijmvorming niet goed verdragen. Ik heb me laten vertellen dat de KH in yoghurt en kwark gefermenteerd zijn door bacteriën en dat die KH niet echt meetellen, net zoals de KH in (groene) groenten niet echt meetellen omdat die uit vezels bestaan.
Of is dat een fabeltje?

Nieuwsgierig Aagje Espi
 
Originally posted by marcel


Ik ga je weer aan de oren trekken Es ;) Je moet niet gaan verkondigen dat KH erg zijn en vet niet erg. Miss in jou Keto dieet wel, maar wil je groeien zal je toch een hele hoop (complexe) KH tot je moeten nemen. Fout van de meeste mensen is dat ze veel snelle KH tot zich nemen. Vet heb je idd nodig maar je moet het niet te hoog laten oplopen.

oef....... wat een geruststelling dit eens op die manier te horen. Dacht al dat ik volledig verkeerd bezig was. Gelukkig !!!!!
 
Originally posted by Esperantisto
Weet je dat ik me dat vandaag juist afvroeg, welke suikers zitten er eigenlijk in kwark, yoghurt en slagroom? Melk kan ik wegens slijmvorming niet goed verdragen. Ik heb me laten vertellen dat de KH in yoghurt en kwark gefermenteerd zijn door bacteriën en dat die KH niet echt meetellen, net zoals de KH in (groene) groenten niet echt meetellen omdat die uit vezels bestaan.
Of is dat een fabeltje?

Nieuwsgierig Aagje Espi

als je wilt weten wat er in melk zit ed... moet je zoeken op lactose en galactose.. vooral die laatste is bijna een perfecte vorm van suiker. (behalve voor degene die een bepaald enzym missen om galactose af te breken).
[Link niet meer beschikbaar] bijv.

dat laatste is niet echt correct nee... doordat we de groene groenten koken wordt de cellulose ( ook een ose dus een suiker) afgebroken zodat ie beter verteerd wordt door ons (mensen). maar verder zijn meestal de kh's die in groene groenten worden aangegeven de kh's die werkelijk door je lichaam opgenomen worden.
 
Back
Naar boven