MuscleMeat

Voedingspatroon (vet verliezen) goed of niet?

Bezoekers in dit topic

anfieldroad

Novice
Lid geworden
12 mrt 2012
Berichten
28
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
78kg
beste mensen, er zijn tientallen topics over voedings maar iedereen is anders dus wil ik jullie graag vragen naar mijn voedingspatroon te kijken. Ik probeer momenteel vet te verliezen

Ontbijt: - van die kellogs special K flakes met halfvolle melk
- glas Innocent smoothie

Lunch : 4 bruine boterhammen met kipfliet en af en toe zelfgemaakte tonijnsalade met yoghurt

Avond: Wat moeders maakt. Komt altijd neer op gewone maaltijden met groente, koolhydraten en vis/vlees/kip. Na avondeten meestal niets en soms waterijs.

Tussen de maaltijden door eet ik vaak gewoon wat vruchten en crackers of soms nog een boterham. Drinken is water, thee, koffie en af en toe glas melk of glas limonade/cola light.

Ik ben 18 jaar, 1.82 lang en rond de 80 kilo met een vetpercentage van tussen de 14 en 17%. Ik probeer dus af te vallen en ga 2 of 3x per week naar de gym.

- 10 minuten warming up crosstrainer --> ding zegt altijd dat ik dan 140 calorien heb verbrand
- krachttraining , sinds ik aan het afvallen ben niet te lang/veel. Meestal in totaal 6 oefeningen verpreid over 2 spiergroepen.
- 30 minuten crosstrainen --> ding zegt rond de 400 calorien verbrand.

vraag me af of dit goed is. 7 dagen per week dit patroon volhouden lukt niet altijd maar in grote lijnen wel.
 
Ik zeg: iedere 2 a 3 uur eten, kellogs gelijk schrappen en vervangen met iets fatsoenlijks(magere kwark bijvoorbeeld), geen limonade en cola(ook geen light). Drink veel groene thee, groene thee drijft vocht af, makkelijke extra winst in gewicht:) Aantal oefeningen kun je ook nog flink aanpassen, maar lees daarvoor de stickies in de desbetreffende plaatsen. Ik weet niet of je ook 7 dagen per week sport, maar is niet zo'n heel strak plan. Rust pakken is net zo belangrijk:)
 
Onderhoud uitrekenen, daar 250 tot 500 kcal onder gaan zitten, probeer het beiden en kijk wat voor jou te doen is zonder al te veel problemen anders ga je het niet volhouden. Er is geen excuus om je niet aan die kcal te houden, mogelijk wel aan hoe je ze binnen krijgt. Kcal = kcal --> discipline.

Trainen: waarom niet 3 x per week fullbody. Warming up kan ook door eerste set of 2 sets met laag gewicht te pakken. Cardio zou ik er na doen. Ga je eerst voor vetverbranding, schroef dan de cardio op naar 45 minuten.

Let wel, bovengenoemd is puur voor afvallen. Wil je groeien dan zal dat in het begin nog misschien wel gaan (beginnersgains) maar op den duur zul je moeten afbouwen met cardio en opbouwen met voeding om spiermassa op te bouwen.

Bedenk dat je met mss meer eten maar een betere verdeling E/K/V al kunt afvallen in combinatie met sporten. (je sport, je lichaam heeft dus ook meer nodig).

Los daarvan, goed dat je start en daarom: succes.
 
Back
Naar boven