AndroidHealthClinic

Voedingsschema 17 jaar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

leon2004nl

Novice
Lid geworden
22 jul 2021
Berichten
15
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
72kg
Vetpercentage
10%
Hallo allemaal,
Ik ben sinds drie weken geleden intensief bezig met krachttraining.
Ik ben 17 jaar oud, en train 5x per week. Rustdagen in het weekend.
Alleen zit ik ergens mee, niet alleen met het feit dat ik 1,90 ben..
maar ook met het feit dat ik maar 72kg weeg.
Heeft iemand een voedingsschema beschikbaar?
Ik vind het vooral erg lastig om mijn eiwitbehoefte te bereiken, en mijn caloriebehoefte etc.
Dit is wat ik binnen moet krijgen, wil ik aankomen (volgens MyFitnessPal):
3396kcal, 424g Koolhydraten, 113g vet, 170g eiwitten.
Als je eventueel een voedingsschema hebt die in de buurt hiervan komt, dan help je mij hier
heel erg mee.
Groeten,
Leon.
 
Laatst bewerkt:
MyFitnessPal is naar mijn ervaring niet betrouwbaar met betrekking tot het inschatten van caloriebehoeften.

Wat betreft een voedingsschema, geen idee, heb ik niet voor je. Mijn advies is om gewoon een aantal calorieën te gaan eten, eet je 3500 per dag voor een week of twee a drie en kom je niet aan? Gooi er 200-300 bij op, nog steeds niet aangekomen, doe er nog 200-300 bij, je gaat vanzelf wel gainen.
 
MyFitnessPal is naar mijn ervaring niet betrouwbaar met betrekking tot het inschatten van caloriebehoeften.

Wat betreft een voedingsschema, geen idee, heb ik niet voor je. Mijn advies is om gewoon een aantal calorieën te gaan eten, eet je 3500 per dag voor een week of twee a drie en kom je niet aan? Gooi er 200-300 bij op, nog steeds niet aangekomen, doe er nog 200-300 bij, je gaat vanzelf wel gainen.
Daarom heb ik dus een voedingsschema nodig, ik ben van de structuur.
Ik vind het erg lastig niet alleen een schema samen te stellen, maar ook om allemaal voeding te vinden etc.
 
Wat eet je nu?

Voorbeeld.

Ontbijt 100 havermout met volle melk en handje noten en banaan (700)

Tussendoor
2 boterham pindakaas (300)

Lunch
4 boterhammen 2x kip 2x pindakaas
Beker melk ca 500

Tussendoor
2 krentbollen met kaas 48+
Ca. 500

Avond
150 gr kip of vlees
Flink bord aardappel/ groente
En schep extra op ca. 500
Yoghurt toe 250 ml ca 80

Kwark 250 gr
40 gr noten
Havermout 50 gr
Ca. 525

Totaal ca 3000.

Gooi er nog een shake bij met eiwit en 100 gr havermout en je zit op 3500

Dit is een voorbeeld hé!! Maar misschien kan je er wat mee.
 
Op jouw gewicht hoef je wellicht geen 3400 kcals te eten.
En 170 gram eiwitten al helemaal niet.
Er is niet zo iets als een eetschema dat voor iedereen goed werkt.
Vooral als je dit wil gaan blijven doen, zal je zelf research moeten gaan doen naar hoe en wat je moet doen. Zelf leren toepassen van voeding.
Tuurlijk kunnen wij jou op weg helpen, maar een kant en klaar schema gaat jou niks leren op lange termijn.

Ik zou simpel beginnen. Niet moeilijker maken dan het is. Kcals en eiwitten als focus nemen. koolhydraten en vetten niet bijhouden.
Eiwitten tussen de 120 en 140 gram. Begin gewoon op 3000 kcals, en kijk wat er gebeurt. Kom je niet aan? Dan verhoog je gewoon met 200 kcals, totdat je merkt dat je wel aankomt.
Te snel aankomen heb je ook niks aan. Gewoon rustig aan. 1kg per maand. maximaal 1,5kg per maand zou in het begin wel mogelijk moeten zijn.
 
Daarom heb ik dus een voedingsschema nodig, ik ben van de structuur.
Ik vind het erg lastig niet alleen een schema samen te stellen, maar ook om allemaal voeding te vinden etc.
Mooi dat je van structuur houdt.
Dan hoef je alleen maar op te schrijven wat je nu eet, en dat uit te rekenen. Dan heb je jouw eigen voedingsschema. Met je eigen producten en liefhebberijen.
Dat is het vertrekpunt, bij sturen naar waar je naar toe wil. Minder goede producten vervangen door betere etc etc etc.
 
17, 1.90 m en 72 kilo. Net begonnen met krachttraining.

Zelf zou ik voorlopig niet gaan focussen op een straks schema, eten loggen in een app. begin rond de 3000 kcal per dag.
Zorg ervoor dat daar genoeg eiwitten en vetten inzitten, kijk eerst eens of dit lukt.

Kom je dan nog steeds niet aan, per dag met 200-300 Kcal verhogen.
Kom je wel aan, schema volhouden.
Kom je meer dan een halve kilo per week aan, minderen met 200-300 per dag.

Mocht dit lukken, dan zou ik als je op gewicht bent eens gaan kijken wat het volgende doel is en dan pas zou ik beginnen met meer gericht eten (voedingsschema).
 
17, 1.90 m en 72 kilo. Net begonnen met krachttraining.

Zelf zou ik voorlopig niet gaan focussen op een straks schema, eten loggen in een app. begin rond de 3000 kcal per dag.
Zorg ervoor dat daar genoeg eiwitten en vetten inzitten, kijk eerst eens of dit lukt.

Kom je dan nog steeds niet aan, per dag met 200-300 Kcal verhogen.
Kom je wel aan, schema volhouden.
Kom je meer dan een halve kilo per week aan, minderen met 200-300 per dag.

Mocht dit lukken, dan zou ik als je op gewicht bent eens gaan kijken wat het volgende doel is en dan pas zou ik beginnen met meer gericht eten (voedingsschema).
Ben jij soms een papegaai? Check mijn eerdere post eens.. :rolleyes:
 
Back
Naar boven