AndroidHealthClinic

Voedingsschema (1e poging) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

GymNerd

Cool Novice
Lid geworden
7 okt 2015
Berichten
44
Waardering
12
Lengte
1m89
Massa
105kg
Vetpercentage
22%
Ola,

Ik heb me al eerder voorgesteld, maar kort samengevat: Fanatieke sportschool bezoeker, fanatieke gewicht-rond-gooier, maar heb me nog nooit druk gemaakt om m'n voeding. Met een vetpercentage van 23 procent, terwijl ik nonstop aan het sporten ben, is het nu tijd om er wel op te gaan letten.

Met het oog op de cut/bulk cyclus en het feit dat ik de afgelopen decennia eigenlijk enkel gebulkt heb (23 procent he), lijkt van start gaan met een goede cut me geen slecht idee. Het samenstellen van een voedingsschema blijkt echter wel een boel meer werk dan ik gedacht had. Ik zit al dagen te sleutelen en heb nu één dag, maar wellicht is het een goed plan om even wat feedback op die ene dag te krijgen voordat ik verder ga. Wellicht sla ik de plank namelijk wel gigantisch mis.

Ik mikte op 50% carbs, 10% fat en 40% proteïne voor trainingdays, en zit er (na heel lang sleutelen) net iets onder qua carbs en proteïne en net iets boven qua vet. Geen idee of dat heel problematisch is verder.
 

Bijlagen

  • mealplan.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 77
PS. Prijs per item en per dag erbij is omdat ik dwangmatig alles bereken en opschrijf. Hoeft verder niet allemaal persé 'zo goedkoop mogelijk' te zijn.
 
Ik denk dat je totaal per dag(op trainingsdag) wat laag is voor jouw gewicht ondanks je bf% om je cut mee te beginnen. Ik zou sowieso iets meer vetten nemen.
Je targets op rustdagen zou ik de eiwitten niet lager doen dan op trainingsdagen en vetten ook niet. Eiwitten zou ik zelf dan zelfs iets hoger houden en groentes ook iets hoger.
400gram is al aardig wat maar zelf eet ik liever iets meer.

Op de hoeveelheid bodylab proteine shakes krijg je vast commentaar. ;)
 
Tanks, het is alleen lastig om die vetten te vinden. Ik ben er nu steeds maar salami in aan het proppen ;)

Ik ga weer even sleutelen.
 
hahahah straks ben je de salami kid. LOL.

Maar srs, voor vetten vette vis eten bijvoorbeeld. En avocado, die bevat goede vetten en erg veel gunstige vitamines enz.
Lepeltje goede olie over je maaltijd gooien kan ook enz enz.
Je komt er vast wel uit.
succes!
 
Goede tip. Ben er nu wat makreel in aan het verwerken. Ben ik uberhaupt een fan van :)
 
Ben van je introductie naar hier gevlogen.

Naar mijn mening:
-Veel te veel shakes, Post workout shake snap ik helemaal omdat dat snel via pump naar je spieren toe moet en dergelijke. Voor de rest heeft echte voeding je veel meer te bieden. Tenzij je dus 10k Kcals eet heb je totaal geen behoefte aan 3 shakes.
-Tussen 9 en 13:30 heb je daar een gigantisch gat waar jij alleen banaan eet. Tussen 13:30 en 18 u hetzelfde en dat is echt vreemd. Zoals ik het zie heb jij maar 2 benoemenswaardige maaltijden.
-Zorg voor maaltijden met een ongeveer gelijk aantal Kcal. Denk aan je lichaam als een motor. Die loopt toch het best op een soepel constant tempo met constante energie aanvoer?
-Kcal moet in algemeen zeker wat in de lucht. Je metabolisme zal versnellen door je nieuwe lifestyle. Ik had overgewicht met het metabolisme van een slak en cutte als een beest op 2500Kcal. Aim dus voor 2500Kcal en kijk wat dit doet, is het teveel? Ga je wat naar beneden, en vice versa.
-Je hebt duidelijk vetvrees. Veel en slechte vetten eten is inderdaad niet goed, maar 10% is TE weinig. Je hebt immers vetten nodig voor de opbouw van membranen, hormonensynthese etc. Het is dus essentieel genoeg vetten binnen te krijgen, minstens 15%.
-Iets wat je nu nog niet weet, maar na een maandje of 2 max ben je dit schema helemaal beu en mag je weer opnieuw beginnen. Maak variaties. Voor elke dag andere maaltijden. Aardappel ipv rijst, Couscous, Quinoa Pasta whatever. Zalm, tonijn, kalkoen, steak, grillburgers, vette vis. Als je maar goed genoeg zoekt mag je echt veel eten. Je houdt het echter zeeer beperkt. Vreemd genoeg gooi je er dan wel Salami in, nutteloos maar zeer lekker vlees/vet.

Dit zijn uiteraard slechts tips vanuit eigen ervaring, je doet er mee wat je wilt ;)
 
Oké, dit is dus wat er gebeurd als je advies vraagt aan mensen die er verstand van hebben en daar vervolgens niks mee doet. Ben eigenwijs geweest en gewoon een (licht aangepaste versie) van het originele plan gaan doen. In 5 dagen tijd 1% bf kwijt (jeej), maar ook 2 kg gewicht (huh), dus volgens mij ben ik fijn m'n spiermassa aan het opeten. Beetje dom. Back to the drawingboard.
 
Back
Naar boven