AndroidHealthClinic

Voedingsschema 4000Kcal+ (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

The Dutch Giant

Official Sponsor
Sponsor
10 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2010
Berichten
4.474
Waardering
2.545
Lengte
2m18
Massa
144kg
Vetpercentage
15%
Beste mensen,

Geschiedenis
De afgelopen 2,5 jaar ben ik van 94kg naar 115kg gegaan met mijn lengte van 2.17m. Ik at elke 2 uur maar vrij willekeurig. Toch zat ik zo rond de 4000kcal per dag met ongeveer 280gr eiwit.

Doel
Mijn doel is de 125kg bereiken en daarvoor zal ik boven de 4000kcal moeten zitten met meer eiwit per dag.

Uitvoering
Aan de hand van het een aantal Flex bladen ben ik op het schema gekomen. Ik heb hier rekening gehouden met de volgende drie dingen:

1
Uit onderzoek in het Journal of Applied Physiology blijkt dat iemand die een verhouden van 2:1 koolhydraten:eiwiten eet de testosteronproductie beduidend hoger ligt.

2
Bij intensieve krachtraining is het belangrijk dat er 2-3 gr eiwit per kg lichaamsgewicht binnengenomen wordt. Dit kom met mijn gewicht van 115kg uit op 230-345 gr eiwit.

3
De hoeveel in grammen die ik gekozen heb zijn gekozen op wat ik per maaltijd op kan.

Verder eet ik 3x per dag warm. Dit is haalbaar voor mij aangezien ik veel thuis ben. Ik heb achter de verschillende soorten voeding gezet, waarom ik die gekozen heb om te eten.

Mijn vraag om advies. Het betreft hier wat je zou vervangen of zelfs nog iets zou toevoegen en waarom.
 

Bijlagen

  • voedingsschemaScoobz0r.xls
    321,5 KB · Weergaven: 756
Laatst bewerkt:
ik zie geen voedingsschema?
 
huh vaag, ik had wel gebladerd en toegevoegd :) bedankt, staat er zo op
 
Waarom maar 125kg? Of is dat een tijdelijk doel. 4000 is wel weinig maar als je daarmee kan aankomen is het goed.
 
Bijlage staat erop. Had een het vinkje niet aangevinkt :).

@ shakawkaw: Ik zet steeds doelen. Motiveerd me. Het schema is ook 4k''+'' :).
 
Laatst bewerkt:
Ah oke, schema ziet er erg perfectionistisch uit, als je het ook lekker vind en het genoeg kcal is is het helemaal top imo.
 
Dat spinazie verhaal lijkt me overdreven :D Daarnaast lijkt het me 's ochtends vroeg al helemaal niet lekker ('s avonds vind ik het nog steeds goor hoor..).

Dit schema lijkt oké, althans.. ik zie zo geen slechte producten. Wel een rare indeling, en het lijkt niet echt op een basic schema. Either way, have a try ;)

---------- Toegevoegd om 20:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:41 ----------

Ik vind het schema er lastig uit zien (qua bereiding van maaltijden e.d.). Daarnaast lijken al die onderzoeken mij best overdreven. Volgens mij gaat het geen significant verschil maken, anders zaten alle profs toch al aan zo'n dieet? ;)
 
Ziet er wel indrukwekkend uit, ik zou zeggen succes!
 
Bedankt voor de reacties. Ik ben vandaag ermee begonnen en het bevalt goed. Me zelf uit bed gooien om 7:45 was stom genoeg nog een hele kunst als je van de vakantie 9:30 gewend bent.

Een aantal dingen heb ik al gemerkt:

-De totaal 300 gram bessen ga ik naar 150 gram doen. Heb het gewogen vanochtend en 150 gram frambozen en 150gram bosbessen is echt belachelijk veel.
-Moet de hoeveelheid nog een beetje opbouwen. Zo kon ik 2 eieren op in plaats van 3 om 9:00
-Dat spinazie gerecht heb ik nog een keer in de flex opgezocht. Het is de bedoeling dat je blaadjes neemt en de ei er door heen gooit, een soort salade. Dus dat ga ik morgen ochtend meteen testen en idd zoals hierboven gezegd werd of ik er trek in heb s'ochtends xD.
-De kip rijst maaltijd ga ik van 20:30 naar 20:00 gezet (heb hem al bijna op, komt beter uit qua tijd).

Tevens heb ik mijn trainschema ook sinds vandaag om gegooit dus het is een hele nieuwe start na 2 weken rust van de vakantie:

Dag 1: Borst triceps

Dag 2: Benen buik

Dag 3: Rust

Dag 4: rug biceps

Dag 5: rust

Dag 6: schouders traps

Dag 7: Rust

Maar dat is een hele andere sectie eigenlijk :). Over een 0.5-1.0 jaar weer update in mijn ''post je foto'' topic hoe dit gelopen is.

Scoobz0r
 
Laatst bewerkt:
ten eerste wil ik uit ervaring zeggen dat je de artikels uit tijdschriften en bb bladen met een korrel zout moet nemen.

die teksten zijn zo gemaakt om het blad interessant te maken zodat het goed verkoopt. maar 9 van de 10x deugt het van geen kant als je het vergelijkt met wetenschappelijke studie's.

bijv bij je eiwitten.
Even uit me hoofd: een wetenschappelijke studie bewijst dat als je meer dan 30% energie uit eiwitten haalt je natuurlijke testo daalt.
Ik weet niet hoeveel procent jij zit maar hou rekening mee dat je niet meer dan 30% eet.
probeer het eens, Heb ik zelf ook gedaan, en groei er echt niet slechter van.

Het is natuurlijk moeilijk te geloven maar tegenwoordig overdrijven we veelste veel als het om eiwitten gaat.
carbs en vetten zijn even belangrijk als eiwit!

nogmaals zoek echte wetenschappelijke studie's op en lees geen "nieuwtjes" uit bladen.
 
ten eerste wil ik uit ervaring zeggen dat je de artikels uit tijdschriften en bb bladen met een korrel zout moet nemen.

die teksten zijn zo gemaakt om het blad interessant te maken zodat het goed verkoopt. maar 9 van de 10x deugt het van geen kant als je het vergelijkt met wetenschappelijke studie's.

bijv bij je eiwitten.
Even uit me hoofd: een wetenschappelijke studie bewijst dat als je meer dan 30% energie uit eiwitten haalt je natuurlijke testo daalt.
Ik weet niet hoeveel procent jij zit maar hou rekening mee dat je niet meer dan 30% eet.
probeer het eens, Heb ik zelf ook gedaan, en groei er echt niet slechter van.

Het is natuurlijk moeilijk te geloven maar tegenwoordig overdrijven we veelste veel als het om eiwitten gaat.
carbs en vetten zijn even belangrijk als eiwit!

nogmaals zoek echte wetenschappelijke studie's op en lees geen "nieuwtjes" uit bladen.

Ik vind ook wel dat je gelijk hebt als ik er bij stil sta. Als ik kijk naar (eerste wat ik voor me kon pakken uit de flex) het voedingsschema van Leo Ingram is het een en al vlees rijst groente aardappelen (ik begin maar niet over de supplementen die hij neemt :D). Dit is iets wat ik ook goed probeerde toe te voegen met mijn 3x warm per dag. Ik heb dat vage ''wetenschappelijke'' 9:00 maaltijd erin gedaan, omdat ik grote moeite heb met mijn eerste maaltijd van de dag en dit makkelijk naar binnen te werken leek voor me (ten opzichte van bijv. brood). Vind het wel interessant allemaal wie wat eet en waarom :) Zoals je zegt zoek naar meer studies! Laat ik is beginnen bij die links onder je naam ^_^.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven