MuscleMeat

Voedingsschema, advies welkom (vooral met betrekking tot ouders)

Bezoekers in dit topic

Tevee

Cool Novice
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
73
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
91kg
Vetpercentage
10%
Beste leden,

graag zou ik wat tips en advies willen, wat er beter kan.
Dit eet ik nu op een dag:

7:00
2 volkoren boterhammen met 2 plakjes kipfilet
0,2L Halfvolle melk
banaan

09:00
2 volkoren boterhammen met 2 plakjes kipfilet

11:00
1 volkoren boterhammen met 2 plakjes kipfilet
1 mandarijn

13:00
3 volkoren boterhammen met pindakaas
1 mandarijn

14:00
1 volkoren boterham met pindakaas
soms 1 snickers of iets dergelijks

16:00
125 gram tonijn uit blik

18:15
Avondeten, dit is nogal een probleem omdat ik pas net 20 ben geworden, en nog bij m'n ouders woon. Ze zijn ook niet echt ''open-minded'' qua bodybuilden dus ik moet gewoon eten wat de pot schaft. Ik probeer wel zoveel mogelijk op te scheppen. Meestal zit ik rond 1/1.5 stuks vlees, flink wat groenten en aardappels bijvoorbeeld. Ook eten we een paar dagen rijst etc. Als toetje vaak magere yoghurt met wat siroop, vanille vla, etc.

19:45 fruit + 20 gram dextrose

20:30 training
21:30 0,5 Liter Halfvolle melk + 50 gram whey + 32 gram dextrose

22:30 500 gram volle franse kwark

Dit komt opgeteld op ongeveer 2900 calorieën, zonder het avondeten dit is moeilijk uit te rekenen voor mij omdat het elke dag anders is, en ik het niet bepaal :p

2900 calorieën
104 gram vet
326 gram carbs
176 gram eiwit zonder avondeten dus

Ik train 4x per week, en sta nu op 90 kilo in de ochtend bij 1,89. Heb mijn hele leven een laag vet percentage gehad, mijn doel is dan ook om te bulken minstens 95 kilo in de ochtend, en dan een cut houden.

Heeft iemand tips voor mij? Wat kan ik nog toevoegen of beter weghalen? Heeft iemand ook ervaring met het ''eten wat de pot schaft'' haha?
Ik weet dat mijn schema niet optimaal is, maar het is dan ook mijn eerste ;)
 
vind je schema er niet zo slecht uit zien hoor... vraag me alleen wel af waar al dat vet vandaan komt? en je eet vrij veel fruit maar dat is persoonlijk

eten wat de pot schaft is geen probleem. ik reken meestal 600-800kcal voor het avondeten, beetje afhankelijk van wat het is.
 
in volle kwark zitten veel vetten, 10% geloof ik dus das al 50 gram, verder de pindakaas nog, snicker ;)
 
Overweeg wat eieren, volle melk of vlees in je schema te verwerken.

Kwa macro's ziet t er wel prima uit verder
 
Oh, waarvoor zou de volle melk dan dienen? Heb ik meer vet nodig? En de eieren en het vlees is om een andere eiwitbron te gebruiken? Bedankt voor de tip in ieder geval
 
In die drie producten zitten allerlei verschillende stoffen die ze optimaal bodybuilder voedsel maken

Hoogwaardige eiwitten
Verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten, dit zijn oa testosteron boosters
Vlees en eieren bevatten arachidonzuur, deze vetzuur versnelt je herstel
Allerlei belangrijke vitamines en mineralen ook nog is

Wat wil je nog meer
Dit waren echt de oldschool bb producten maar sinds mensen zo bang voor vetten zijn geworden (en cholesterol) worden ze minder gegeten. Terwijl ze in feite erg goed voor je zijn.
 
oja, gemist dat het volle kwark was.
 
Hmmm kan moeilijk geloven dat dat allemaal 2900 is en dan nog "pot" eten erbij 3500kcal is..

9 boterhammen eet ik in 1 maaltijd, dat komt neer op 200gr brood, is ongeveer 500-600kcal, tenzij jij met 1 boterham 2 plakken bedoelt.. Dan zou dat wel kunnen kloppen..

Kan overigens verkeerd zijn hoor!
 
Hm ik zie dat ik 9 volkoren boterhammen heb berekent als 774kcal, 1 snee van 35 gram als 86 kcal. Wijkt wel iets af maar klopt toch wel redelijk?

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 11:32 ----------

je sneeën zijn trouwens wel flink lichter dan de mijne :p maar ik heb de voedingswaarde gewoon van internet gehaald, zou best kunnen dat mijn sneeën lichter zijn dan 35 gram, dan zou ik het moeten gaan wegen haha
 
Hm ik zie dat ik 9 volkoren boterhammen heb berekent als 774kcal, 1 snee van 35 gram als 86 kcal. Wijkt wel iets af maar klopt toch wel redelijk?

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 11:32 ----------

je sneeën zijn trouwens wel flink lichter dan de mijne :p maar ik heb de voedingswaarde gewoon van internet gehaald, zou best kunnen dat mijn sneeën lichter zijn dan 35 gram, dan zou ik het moeten gaan wegen haha

Ja dan zou dat wel kunnen kloppen, ik koop elke dag een klein brood en dan wegen die sneeen idd weiniger, ik eet niet graag brood van een dag oud, mijn brood moet echt vers zijn, dan heb je nog een lekker krokante korst, yummy!


Overigens weeg ik mijn brood ook, zo ben je er altijd zeker van..
 
Hm ik zie dat ik 9 volkoren boterhammen heb berekent als 774kcal, 1 snee van 35 gram als 86 kcal. Wijkt wel iets af maar klopt toch wel redelijk?

---------- Post toegevoegd Sat 2 Feb 2013 om 11:32 ----------

je sneeën zijn trouwens wel flink lichter dan de mijne :p maar ik heb de voedingswaarde gewoon van internet gehaald, zou best kunnen dat mijn sneeën lichter zijn dan 35 gram, dan zou ik het moeten gaan wegen haha
er word meestal 35 gram per snee gerekend, zo deed ik het ook eerst. heb toen een keer wat verschillende soorten brood op de weegschaal gelegd (we hebben verschillende broden die we hier eten thuis) en kwam gemiddeld uit op 30 gram per snee. scheel toch ongeveer 50gram fout gerekend brood op een dag als dit bij jou het geval zou zijn. dus geween keertje een snee wegen
 
Je zou ook, voor de afwisseling van al je brood, havermout of brinta kunnen nemen als ontbijt...
 
Ja dat is misschien wel een goed idee, niet dat ik zo veel boterhammen eet, maar zie dat sommige mensen meer dan 15 boterhammen eten op een dag, het moet wel leuk blijven dat bodybuilden he! haha ;)
 
Ja dat is misschien wel een goed idee, niet dat ik zo veel boterhammen eet, maar zie dat sommige mensen meer dan 15 boterhammen eten op een dag, het moet wel leuk blijven dat bodybuilden he! haha ;)

No offence, maar als je de toewijding niet hebt om 15 boterhammen te eten ga je beter voetballen..

Niet dat het altijd 15 boterhammen moeten zijn, maar het is een sport waarin je gewoon veel moet eten, en als beginner heeft iedereen het moeilijk, je moet dat opbouwen, maar om een uitspraak te maken als, 15 boterhammen teveel BB moet leuk blijven, gaat me wat te ver :P

na een tijdje ga je meer dan 15 boterhammen willen maar kan je niet omdat je anders teveel vet aan zet..
 
Was ook maar sarcastisch, beetje jammer dat je dat niet kan merken via een forum. Ik was 2,5 jaar geleden trouwens een stokje van 70 kilo bij 1,88, dus weet wel wat toewijding is :)
 
Was ook maar sarcastisch, beetje jammer dat je dat niet kan merken via een forum. Ik was 2,5 jaar geleden trouwens een stokje van 70 kilo bij 1,88, dus weet wel wat toewijding is :)

Was ook niet grof bedoeld hoor!
Ik heb na al die tijd een karakter gekweekt van, alles of niets, of je eet goed en geeft alles in je training, of je blijft gewoon thuis.. :P

Respect btw, gwn blijven doorgaan!
 
Back
Naar boven