MuscleMeat

Voedingsschema beginner

Bezoekers in dit topic

Grav

Novice
Lid geworden
21 jan 2018
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
71kg
Vetpercentage
14%
Hallo, Sinds 17 december ben ik begonnen met het 5x5 Stronglifts schema. Deze voer ik 3 maal per week uit. Het doel is om zwaarder te worden en hypertrofie te generen.
Van nature ben ik altijd vrij mager geweest. Ik moet daarom ook nog echt wennen aan het veel eten om aan de macro's te komen. Ik ben 28 jaar. Mijn lengte is 1.80 met een gewicht van 66 kg.

Zelf ben ik nog aan het worstelen met een goed voedingsschema. Vooral wat ik met de lunch mee moet nemen naar het werk. Boterhammen heb ik niet zo graag. afgelopen week heb ik haverpannenkoeken, wraps en couscous uitgeprobeerd. Dit laatste kreeg ik vrij gemakkelijk weg alleen weet ik niet goed of dit de juiste voedingsstoffen bevat voor mijn doel.

Ik ben bezig geweest met een voedingsschema. Dit is een begin. zou het in de toekomst wat meer willen uitbouwen naarmate ik meer kan eten. Graag zou ik wat tips willen ontvangen op mijn huidig schema.

Ontbijt:
Brinta-havermout 50 gr
300 ml halfvolle melk
1 banaan
handje vol rozijnen
[609 cal] [114g KH] [20g prot] [9g vet]

Middag eten
Couscous 100gram
Blik tonijn 100gram
mais uit blik 50g
Cherry tomaatjes 100g
Komkommer 50g
1 lepel olijfolie
[753 cal] [92 KH] [40g prot] [24g vet]

Tussendoor eiwit shake
Perfect Whey XXL 40g
halfvolle melk 250 ml
2 schepjes nesquick
[331 cal] [25KH] [40g prot] [7g vet]

Avondmaaltijd:
Wat de pot schaft. Meestal iets van pasta, vlees en groente. gemiddel 700-800 cal met 30 prot
Voorbeeld van gisteren:
Pasta 90g
Brocolli 250g
spek 50g
creme fraiche
48+ belegen kaas
ui
[774 cal] [88,6 KH] [32g prot] [35,7g vet]

Totaal:
[2467cal] [319,6 KH] [132g prot] [57,7g vet]

'sAvonds probeer ik nog iets extra's te eten. Bijvoorbeeld wat nootjes of nog wat restjes van het avondeten.
 
Hoeveel kom je ongeveer per week aan?
 
Ik ben 1.1kg in een maand aan gekomen. Dat kan volgensmij veel beter. Daarbij moet ik zeggen dat ik tot nu niet goed genoeg op mijn eten heb gelet. Dus niet dit schema heb gebruikt. Vandaar dat ik er nu een probeer op te stellen.
 
Je moet je vetten even opnieuw bij elkaar optellen, je komt namelijk op 75.7 uit.
 
Klopt inderdaad Vardy. Goed gezien :)
Wat vinden jullie verder van dit schema? Hebben jullie nog tips voor mij?
 
Ik ben 1.1kg in een maand aan gekomen. Dat kan volgensmij veel beter. Daarbij moet ik zeggen dat ik tot nu niet goed genoeg op mijn eten heb gelet. Dus niet dit schema heb gebruikt. Vandaar dat ik er nu een probeer op te stellen.
Je zegt nooit bij te houden wat je had gegeten en nu met een schema bezig bent.
Hoe weet je dan dat dit schema meer kcal bevat dan wat je hiervoor at?

want als je afgelopen periode te wienig bent aangekomen naar je zin zal je wel zeker moeten weten dat dit schema meer is dan wat je at...
 
Marina, ik heb inderdaad nooit mijn voeding bij gehouden. Daarom weet ik ook niet of dit schema meer kcal bevat. Het punt is dat ik ergens moet beginnen. Daarom ook de vraag aan jullie of dit schema momenteel bij mijn stats passen. Ook zou ik graag willen weten of ik het schema ergens in kan verbeteren / tips hebben.
 
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Lees je hier dan even in.
Kan je ook je onderhoud berekenen. Dan heb je mogelijk een wat betere start.
In de excel kan je je onderhoud berekenen en ook je voeding.
 
Ik ben 1.1kg in een maand aan gekomen. Dat kan volgensmij veel beter. Daarbij moet ik zeggen dat ik tot nu niet goed genoeg op mijn eten heb gelet. Dus niet dit schema heb gebruikt. Vandaar dat ik er nu een probeer op te stellen.

Dan valt er nog weinig over te zeggen, probeer het uit en bij te weinig of geen progressie omhoog in kcals..zo simpel is het :)
 
Back
Naar boven