AndroidHealthClinic

Voedingsschema beoordelen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast 164244

Novice
Lid geworden
12 nov 2017
Berichten
4
Waardering
0
Beste DBB forum leden,

Ik zou graag van jullie een mening willen hebben over mijn voedingsschema en wat ik eventueel zou kunnen aanpassen.

Ik ben nu 97kg 1,83 en in mijn kcal behoefte heb ik de Harris Benedict formule gebruikt en 1,55 activiteit formule rekening gehouden hierbij kom ik op mijn onderhoud uit van 3317kcal omdat ik wil afvallen doe ik daar 500 van af en kom uit op 2817 kcal.

dat komt uit op : 194 gram eiwit = 776 kcal
97 gram vet = 873 kcal
292 gram koolhydraat = 1168 kcal

6:30 uur : 70 gram havermout , 250 ml magere melk , 1 appel , snufje kaneel , 1x multivitamine pil , 3x omega3 pil , 1 scoop creatine , 1x vitamine D3 pil

10:00 uur : 2 sneden volkoren brood , 7 plakjes kalkoenfilet , 10 gram light margarine

12:30 uur : 4 sneden volkoren brood , 20 gram light margarine , 150 gram tonijn in water

15:00 uur : 2 sneden volkoren brood , 7 plakjes kalkoenfilet , 10 gram light margarine

17:15 uur : Banaan , training + cardio

+- 19:00 uur : 80 gram zilvervliesrijst ongekookt , 150 gram kipfilet , 200 gram wok groenten , 20ml olijfolie. Ik wil gaan proberen om 2 a 3 maaltijden te preppen en zo tussen een aantal maaltijden te switchen en hiermee wel de macros van de maaltijd die ik nu beschrijf aan te houden in mijn berekening zijn dat : 80 gram rijst K/54,4g V/2g E/7g 274kcal , 150 gram kipfilet K/4,5 V/4,5 E/27g 166kcal , 200 gram wok groenten K/8g V/0,4g E/4g 64kcal , 20ml olijfolie K/0g V/18,2g E/0g. Hopen dat dit nog een beetje duidelijk is maar met deze maaltijd wil ik dus af en toe switchen ideeen zijn absoluut welkom graag zelfs!

21:00 uur : 500 gram magere milde kwark , aantal drupjes Flavdrops

+- 22:00 uur : bedtijd

Hierbij kom ik volgens myfitnesspall uit op : 213 gram eiwit , 285 gram koolhydraten , 61 gram vetten , 2613 Kcal

Hoop dat ik het nog zo overzichtelijk mogelijk heb gemaakt en dat jullie mijn schema kunnen beoordelen/aanpassen!
 
Persoonlijk zou ik de 8 sneeen volkorenbrood verminderen naar 4 en minder hoog in je eiwitten gaan zitten.
Je eiwitten hoeven niet meer te zijn dan ergens tussen de 145 en 191 gram, al het overtollige voer je toch weer af
ik zou wat meer variatie inbrengen in ieder geval.

Waarom al die pillen en crea ? Haal het uit je voeding ( als je een goed voedingsschema hebt en niet direct op wedstrijd staat kun je het voor 90 procent uit je natuurlijke voeding halen zonder extra supplementen )

Ik denk dat het trouwens voor je vrouw ook wel prettig is als jij minder hoog in eiwitten gaat zitten, Whey farts it is :D
 
+ 1^

Ik zou je vetten ook wat verhogen. 61 gr is wel erg laag.
Mogelijk 2 boterhammen weg en wat kipfilet wat je op brood doet en wat pindakaas op brood doen.
Eventueel wat noten door je avond kwark.
 
Vetten hoger. Eiwitten mogen wat naar beneden.
 
Het brood weg of vervangen voor spelt brood. En voeg dan nog 2maal vetten toe zoals uit amandelen.
Het ontbijt zou ik ook de melk weg halen en vervangen voor een schone whey met water.

Succes!
 
Het brood weg of vervangen voor spelt brood. En voeg dan nog 2maal vetten toe zoals uit amandelen.
Het ontbijt zou ik ook de melk weg halen en vervangen voor een schone whey met water.

Succes!

Ik zou de melk er niet uit laten. Lekker havermout met water mmmmmmmm. Het mag toch nog een beetje te vreten zijn.
 
Ik doe altijd me havermout eerst in de blender om het heel fijn te maken (zonder water). Daarna in een kom met chocola smaak whey wat rozijnen kaneel en een beetje water soort van papje! Ik vind het heerlijk maar dat vind ik
 
Ik doe altijd me havermout eerst in de blender om het heel fijn te maken (zonder water). Daarna in een kom met chocola smaak whey wat rozijnen kaneel en een beetje water soort van papje! Ik vind het heerlijk maar dat vind ik

Ik koop havermoutpoeder :) moet het niet in de blender :) om te drinken als shake geen problem mee. Maar om havermout te eten heb ik het liever in melk.
 
Het brood weg of vervangen voor spelt brood. En voeg dan nog 2maal vetten toe zoals uit amandelen.
Het ontbijt zou ik ook de melk weg halen en vervangen voor een schone whey met water.

Succes!


Want brood is ongezond en speltbrood niet???

Brood kan prima alleen omdat je iets hoger in vetten wil gaan zitten kan je wat kcal uit koolhydraten vervangen voor vetten. Dus hierom zou je zoals gezegd een sneetje of twee minder kunnen eten.
 
Back
Naar boven