MuscleMeat

Voedingsschema bulk 3.6K Kcal

Bezoekers in dit topic

sb50

Novice
Lid geworden
19 feb 2022
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
60kg
Hallo,

Ik ben na een jaar sporten een tijdje gestopt door corona en wil het nu weer serieus gaan oppakken. Ik heb een voedingsschema in elkaar gezet maar ik vraag me af of ik niet te hoog zit in kcal, en of de verhouding en timing van de maaltijden wel klopt . Doordat ik nog op school zit kom ik wel eens in de knoop met de tijden waardoor ik soms een maaltijd mis of junkfood ipv die maaltijd eet. Ik doe nu upper/lower schema die hier op het forum gepost is. Mijn doel is gewoon aankomen in het algemeen en vooral in spier. Als iemand suggesties heeft of tips zijn ze welkom

Groet,

Stats:
Leeftijd 17
lengte 1.80
gewicht 60kg
 

Bijlagen

  • voedingsschema 2.1.docx
    14 KB · Weergaven: 146
Waar heb je het aantal kcal op gebaseerd?
Hoeveel eet je nu? En kom je daarop aan?

Qua macro's
2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
Ca 1 gr vet per kg lichaamsgewicht, hoger is geen probleem.
Rest koolhydraten.

Waarom zo weinig groente? 50 gram is 1 hap.....

Timing maakt niet echt uit. Als je je totalen op een dag maar eet.

Vaak is het wel prettig om het wat te verdelen over de dag.

Wat versta je onder junk?
 
Overigens... misschien beter onder je andere account doorgaan.
Daar stond je schema al
 
Waar heb je het aantal kcal op gebaseerd?
Hoeveel eet je nu? En kom je daarop aan?

Qua macro's
2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
Ca 1 gr vet per kg lichaamsgewicht, hoger is geen probleem.
Rest koolhydraten.

Waarom zo weinig groente? 50 gram is 1 hap.....

Timing maakt niet echt uit. Als je je totalen op een dag maar eet.

Vaak is het wel prettig om het wat te verdelen over de dag.

Wat versta je onder junk?
Aantal kcal had ik gebaseerd op: https://fitnessvolt.com/weight-gain-calculator/
Alles ingevuld en omdat ik nogal veel doe kwam ik op 3,312 kcal

Ik eet nu 2600 en blijf stabiel zitten rond de 60KG ongeveer.
Groente heb ik hier niet mee gerekent omdat dat afhangt van wat mijn ouders koken, naast de brocoli meestal wat wokgroente oid.

en de junkfood is meestal tijdens mijn schoolpauze. van roomboter croissantjes tot aan chili chickens bij de mac. af en toe een kapsalon of een turkse pizza. dat soort dingen.

Om alvast op je 2de post te reageeren ik kwam mijn oude account niet in, maar heb het zojuist gefixed. de volgende posts doe ik weer vanuit dat account.

Ben na die post een tijdje erg vooruit gegaan, kwam zeker wat gewicht bij (nog niet genoeg vond ik) heb toen een schouderblessure gehad + corona erbij en nu weer terug bij het begin.
Voeding is alleen altijd een ding geweest bij mij, waardoor ik amper progressie maakte.
 
Als je op 2600 stabiel blijft ga dan eerst eens 3000 eten.

Keertje junken kan prima. Als je basis gezond is kan dat zo nu en dan echt geen kwaad. Zeker niet op 60 kg bij 1,80 meter
 
Back
Naar boven