XXL Nutrition

Voedingsschema bulk 3500Kcal check (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Daniël2000

Novice
Lid geworden
30 okt 2015
Berichten
26
Waardering
2
Lengte
1m93
Massa
95kg
Vetpercentage
14%
Goedenavond Bodybuilders,

Ik train eigenlijk al een hele poos met periode's, de laatste tijd heb ik de smaak weer erg te pakken en wil het dit keer ook gewoon blijven doen.
Ik heb de afgelopen +-7 weken geprobeerd ongeveer 4000kcal per dag binnen te krijgen (dit was niet altijd even gezond) en hield dit bij door dit in te voeren in my fitness pall. Nu ben ik de laatste 3 weken mij ook wat vaker gaan wegen en gaat het wel erg snel met mijn gewicht. 16 september woog ik nog 88kg en 17 oktober (vanaf toen vaker gaan wegen) was dit al 91kg. Vandaag (2 november) weeg ik 95,3kg. Ook zie ik wel wat vet rondom mijn buik verschijnen. De compoundoefeningen schieten daarentegen wel de lucht in, ik train 3-4x in de week.
Omdat dit volgens mij iets te hard gaat heb ik nu een schema gemaakt van 3500kcal en wil mij hier aan gaan houden en soms het avondeten variëren maar wel met de zelfde hoeveelheden kcal. Nu is mijn doel ongeveer 300gr per week aan te komen, mocht dit minder/meer zijn dan kan ik de hoeveelheden aanpassen.
Ik heb in de bijlage mijn voedingsschema geüpload die ik wil gaan volgen, ook staat hierin mijn gewicht van de afgelopen 3 weken (ik weeg mij elke ochtend).
Ik ben 19 jaar, 193cm en nu dus 95kg
Graag hoor ik of jullie nog opmerkingen op het schema hebben.
Tips zijn ook altijd welkom!

Alvast bedankt!
Daniël
 

Bijlagen

  • Voedingsschema.xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 149
pak de sheet uit deze post even.
Das veel overzichtelijker. ;)

Verder ziet het er wel oke uit.
Weeg je je pasta/rijst ongekookt af?
 
pak de sheet uit deze post even.
Das veel overzichtelijker. ;)

Verder ziet het er wel oke uit.
Weeg je je pasta/rijst ongekookt af?
Hi Marina,
Bedankt voor je reactie, ik zal dat morgen even bekijken dankjewel! Sowieso een handige en informatieve post waar je naar verwijst. Ik weeg pasta en rijst uiteraard ongekookt. Het schema is natuurlijk iets waar ik naar streef als dit niet lukt zullen de vetten bijv wat hoger zijn zodat ik wel men kcal target haal en niet alles opeens op zen kop is.
 
Vetten is minimaal 1 gr per kg bw. Mag best meer zijn.
Dus geen probleem om daarmee aan te vullen.
 
Vetten is minimaal 1 gr per kg bw. Mag best meer zijn.
Dus geen probleem om daarmee aan te vullen.
Maakt dat dan echt helemaal niks uit zolang je maar minimaal 2gr eiwit en 1gr vet per kg lichaamsgewicht binnenkrijgt?
En als ik zou willen cutten, dan moet ik 20% onder onderhoud gaan zitten met dezelfde hoeveelheid vetten en eiwitten maar dan juist mijn koolhydraten verlagen?
 
Dat maakt inderdaad niet uit. Als je de macro's die je echt nodig hebt haalt kan je gerust meer vet pakken.

Bij cutten max 500 kcal onder onderhoud gaan zitten. Zou dan wel de 2 gr eiwit en 1 gr vet per kg BW aanhouden.
Vet kan je wel wat lager pakken als je echt laag in kcal zou zitten (meestal het geval bij vrouwen. ;) ) maar lager dan 0,8 gr per kg zou ik niet adviseren.
 
Dat maakt inderdaad niet uit. Als je de macro's die je echt nodig hebt haalt kan je gerust meer vet pakken.

Bij cutten max 500 kcal onder onderhoud gaan zitten. Zou dan wel de 2 gr eiwit en 1 gr vet per kg BW aanhouden.
Vet kan je wel wat lager pakken als je echt laag in kcal zou zitten (meestal het geval bij vrouwen. ;) ) maar lager dan 0,8 gr per kg zou ik niet adviseren.
Oke. Super bedankt voor je informatie! Ik ga er mee aan de slag.
 
Back
Naar boven