MuscleMeat

Voedingsschema bulk

Bezoekers in dit topic

Roughstyle

Novice
Lid geworden
21 jun 2017
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
76kg
Hallo allemaal,

Sinds een maandje ben ik serieus begonnen met sporten. Ik ga (en wil dit natuurlijk blijven volhouden) vooralsnog zo'n 3 tot 4x per week sporten, en ik wil nu ook mijn voeding hierop aanpassen. Ik heb veel research gedaan en na een aantal uur goed ervoor gezeten te hebben ben ik op dit voedingsschema uitgekomen, heeft iemand wat feedback hierop?

Leeftijd: 21 jaar
Lengte: 185 cm
Gewicht: 78 kg

Schema:
voedingsschema 1.xlsx
 
Niemand? Ik denk dat ik toch iets verkeerds doe, ik kom namelijk niet aan met dit voedingsschema terwijl ik toch behoorlijk veel eet naar mijn idee...
 
Qua macroverhoudingen ziet het er uit prima uit?
En dat het voelt alsof je veel eten zit weg te stouwen, dat is een kwestie van gewenning:) Over een paar dagen denk je 'jezus is dit alles?'.

Probeer je schema is een paar weken uit, aim op ong een 0.5 kg aankomen per week. Naargelang het aankomen te snel of te langzaam gaat kan je je kcals en macros gewoon wat bijschaven.
 
Meer eten
Wat is je vp?
 
3300 kcal is echt niet veel.
Gewoon rustig ophogen.
Ik zie dat je je rijst gekookt afweegt? Iig de kcal.
Voeding kan je T beste ongekookt afwegen.

Start gewoon eens met 100 gr rijst ongekookt afwegen.
Havermout bij T ontbijt kan ook best wat hoger en vetten mogen ook best hoger zijn.
Vet is minimaal 1 gram per kg lichaamsgewicht. Dus handje noten/pinda's is een prima makkelijke optie om te verhogen.
 
Bedankt voor de reacties!
Ik eet nu al een tijdje volgens dit schema maar ik kom er dus niet op aan... Misschien wat maaltijden uitbreiden dan? Na de boterhammen met kip/pindakaas bijvoorbeeld is het nog niet zo dat ik dan propvol zit dus zou hier best wat van voeding aan toe kunnen voegen. Wat raden jullie dan aan?
En Marina, ik zit al aan meer dan 1gr vet per kg lichaamsgewicht dus daar hoeft er niet meer van in mijn schema dan toch? Bij mijn ontbijt neem ik gewoon 4 eetlepels Brinta in 250ml melk maar vind dit best een vullend ontbijt, veel meer kan ik daar niet van op.
 
Vetten is een minimum van 1 gr per kg lichaamsgewicht. Ik zit zelf omdat ik veel moet eten op 4gr per kg lichaamsgewicht in vetten...
Je komt pas aan als je meer eet dan je verbruikt en of dat nu eiwitten, koolhydraten of vetten zijn maakt niet uit. Zolang je je minima maar haalt.
Fus een handje noten is een prima optie.
Meer brood is ook prima.
Maar 4 lepels brinta is maar 20 gram.... dus daar zou ik zeker meer van nemen. Je kan ook havermout nemen dat wordt wat minder stevig en kan je er meer van indoen.

Dus ik zou zeggen breid gewoon je maaltijden uit en pak er nog een hand noten bij ergens zodat je een 300 kcal hoger komt dan nu. Kijk dan of je aankomt en zo niet dan hoog je weer op. Het blijft een kwestie van proberen en aanpassen tot het lukt.
 
een paar porties groenten en fruit toevoegen..deze vullen ook goed
en dierlijke eiwitten ipv plantaardig....eieren zijn makkelijke eiwitten en goede vetten
 
Ik eet nu al een tijdje volgens dit schema maar ik kom er dus niet op aan... Misschien wat maaltijden uitbreiden dan?

Ja, zeeeker ophogen die kcals! Meer broodjes pindakaas!:)
 
Oke bedankt voor de reacties allemaal, kan ik wat mee!
 
Back
Naar boven