MuscleMeat

Voedingsschema (bulken) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rookie1

Novice
Lid geworden
29 apr 2012
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
58kg
Vetpercentage
6%
Goedenavond iedereen!

Zoals jullie misschien al zien ben ik vrij nieuw op dit forum. Maar goed, ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Rookie1, ik ben 17 jaar en ik weeg 59 kilo. Ik ga vier keer per week naar de sportschool (splitschema) en zit daarnaast gewoon nog op de middelbare.

Ik ben al sinds juni 2011 bezig met krachttraining en sinds september zit ik ook aan de proteïneshakes. In die periode ben ik vrij weinig aangekomen, zeg maar gerust niet. Hierdoor heb ik Google een tijd onveilig gemaakt en ben ik tot de conclusie gekomen, dat ik toch echt zal moeten bulken. Op mijn zoektocht naar informatie ben ik uiteindelijk hier terechtgekomen. Nou heb ik eerst even gespiekt bij een aantal voedingsschema's van jullie en heb vervolgens, met behulp van bepaalde stickie's, mijn eigen voedingsschema gemaakt. Ik moet er wel aan toevoegen dat ik niet mijn eigen avondeten bepaal. (Tja, middelbare scholier hé :)) Maar daardoor staat er bij avondeten niets.

Maar nou is mijn vraag aan jullie, zouden jullie er even naar willen kijken? Kritiek is altijd welkom!

Alvast bedankt en een hele fijne avond!

Rookie1
 

Bijlagen

  • Voedingsschema.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 151
Teveel brood naar mijn mening. Probeer bij de eerste maaltijd je brood te vervangen met havermout.
Ook eet je geen fruit? Is wel belangrijk dus stop er 2 stuks bij.
Zonder avondeten kom je ook vrij laag in kcal uit, je mag gerust voor 3200 (inc avondeten) richten.
Voor extra kcal kun je nog melk toevoegen
 
Bedankt voor je reactie! Ik zou al te graag havermout willen eten, maar ik krijg er geen hap van door mijn keel... Wat betreft fruit zit het bij mij wel goed, maar ik was het vergeten om het in mijn voedingsschema op te nemen. Ik heb mijn avondmaal niet in mijn voedingsschema staan, omdat mijn avondeten nogal verschilt.
 
Er zijn allerlei recepten en manieren om havermout (of Brinta of Bambix) lekker te maken.
Ook kun je het klaarmaken met een smaak whey die je wel lekker vind.
Fruit voortaan ook opnemen in je schema hé:P ;)
Voor je avondmaal kun je een gemiddelde nemen.
Zelf heb ik gemiddeld 200g groenten, 100g vlees (meestal mager) en 250 - 300g gekookte aardappel.
Dit is het gemiddelde waar ik vanuit ga, is soms meer maar ook soms minder.
 
Zoals Prestigio zegt verwerk fruit in je schema. Banaan na het trainen bijvoorbeeld. Daarnaast kun je ook nog wat bij je kwark gooien. Ongebrande amandelen / fruit etc.
 
Heren, bedankt! Ik zal straks even mijn voedingsschema verbeteren en opnieuw posten. En wat betreft de havermout, ik zal het proberen! Maar is de hoeveelheid brood die ik per dag eet onverstandig in welk opzicht dan ook? En wat is nog meer een goed ontbijt, behalve volkorenbrood en havermout?

@21mi0 ik neem aan dat kwark met amandelen en fruit als ontbijt is bedoeld?
 
Kwark met noten voor het slapen, fruit bij je ontbijt;)
 
Thanks! Ik kan helaas nu niet mijn voedingsschema uploaden... Ik heb het nogal druk met school, maar ik hoop dat ik het schema dit weekend nog kan posten.
 
Hier is mijn verbeterde schema. ;) Alleen zit ik nog wel laag in mijn vetten... Wat is het beste om qua vetten eraan toe te voegen? Meer pindakaas, eetlepeltje olijfolie?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Voedingsschema.xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 66
Neem voor het slapen gaan bij je 450 gr kwark bijvoorbeeld amandelen. Deze kun je kopen op de markt (ongezout en ongebrand). Daarnaast kun je beter in de ochtend Brinta of havermout nemen met melk. Om het lekker te maken doe ik mijn 30 gr Whey erbij. Olijfolie zou je kunnen doen maar dit zijn veel kcal. Qua calorieen zit je nu goed als ik kijk naar je het gene dat je nodig hebt om aan te komen.
 
Qua kcal zit je inderdaad goed. Dus als je hoger wil in vetten, zul je wat anders moeten schrappen...
Ik zou persoonlijk de 250g aardappels van 19:00 verlagen, en dan nog wat vetten daarbij toevoegen
Brinta of havermout als ontbijt zou het helemaal afmaken natuurlijk, maar is niet van levensbelang:P misschien iets voor op de langere termijn?
 
Momenteel ben ik per dag lekker 40 gram aan ongezouten pinda's en cashewnoten aan het weg knagen, dus dat vind ik wel mooi zo :D Maar wat betreft Brinta en havermout, tja... Jullie praten er wel met vol lof erover, misschien moet ik het maar een kans geven. ;) Maar wat betreft de vetten, is het aan te raden om meer vetten op te nemen?
 
Laatst bewerkt:
oke, bedankt!
 
Hallo,

Ik heb te horen gekregen dat mijn calorie-inname veel te hoog was, hierop heb ik mijn schema dus aangepast. Mijn EKV-verhouding bedraagt nu 31,9/51/17,1. Ik hoop dat iemand even mijn schema kan bekijken.

Alvast bedankt en ik hoop dat ik deze topic spoedig niet meer hoef te gebruiken! ;)
 

Bijlagen

  • Voedingsschema verbeterd.xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 55
Nogmaals brood vervangen met andere koolhydraat bronnen.
Ontbijt met bijvoorbeeld brinta, havermout, bambix, wheetabix of iets dergelijks.
Vervang de maaltijd van 11:30 met bijvoorbeeld rijst of pasta met kipfilet of vis.
 
Nogmaals bedankt! Ik zal binnenkort even naar de supermarkt gaan. Om half 12 een uitgebreide maaltijd eten gaat niet lukken. Ik zit namelijk nog op de middelbare ;)
Is een banaan misschien ook een goede broodvervanger?
 
Nogmaals bedankt! Ik zal binnenkort even naar de supermarkt gaan. Om half 12 een uitgebreide maaltijd eten gaat niet lukken. Ik zit namelijk nog op de middelbare ;)
Is een banaan misschien ook een goede broodvervanger?
Nee, een banaan bevat vooral simpele koolhydraten en volkorenbrood complexe.
Rijstmaaltijden kun je ook koud eten ;)
Bonen met vlees of vis is ook een goede vervangende maaltijd.
Eventueel zou je nog volkoren wraps kunnen maken...
 
Wat betreft de banaan, kan ik die banaan en die boterham om 9:30 gewoon laten staan? Of moet ik daar weer twee boterhammen van maken? Omdat mijn ekv-verhouding nu eindelijk een gebalanceerd is.
Dat is zeker zo, maar om elke avond/ochtend rijst te koken, dat is een beetje teveel van het goede. Daarvoor heb ik geen tijd. ;)
Volkoren wraps daarentegen lijken me heel handig!
 
Bij voorkeur zou je die banaan bij je ontbijt nemen, en dan 1 boterham pindakaas van het ontbijt naar 9:30 verplaatsen
Dus je ontbijt wordt dan:
Shake, 2 boterhammen (1 kip, 1 ham) en een banaan
9:30 wordt dan:
2 boterhammen (1 kip, 1 pindakaas)
Nogmaals zou het nog beter zijn om die boterhammen van het ontbijt te vervangen door havermout ;)
 
Back
Naar boven