BHendriksen
Novice
- Lid geworden
- 8 jul 2020
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 80kg
Beste gebruikers,
Tijdens corona heb ik vooral gebruik gemaakt van mijn racefietsje om actief te blijven, maar ik merkte al snel dat de spiermassa in mijn armen snel omlaag ging. Nu we weer naar de gym toe kunnen heb ik besloten om me de komende tijd te focusen op opbouw van massa. Ik heb me redelijk ingelezen op dit forum en heb aan de hand daarvan een voedingsschema gebouwd waar ik me redelijk comfortabel bij voel. Toch zou ik graag van meer ervaren mensen een mening vragen of ik bepaalde voedingstoffen (hoeveelheid vet is redelijk laag op ongeveer 1 gram per kg) te weinig of voldoende binnen krijg.
Ter info over mij:
Dagelijkse behoefte met stabiel lichaamsgewicht incl. trainingen: 2700 kcal.
Lengte: 178cm
Gewicht: 79kg
Dagelijkse werkzaamheden: bureau
Aantal inspanningen per week: 4x naar de gym, 1x voetbal en 1x wielrennen.
Ochtend: Starten met een shake en een brinta ontbijt.
Snack: Drie boterhammen met avocado en pindakaas.
Lunch: Rijst met kip en broccoli, shake.
Snack: Drie boterhammen met ei en meestal nog wat fruit, rond vier uur weer een bakje tonijn.
Diner: Zoete aardappelen, kip en courgettes.
Snack: Bak kwark voor het slapen gaan.
*plus: nog een shake na het sporten (afhankelijk van welk tijdstip).
Tips over dit schema zijn in ieder geval heel erg welkom. Mijn voornaamste vragen zijn:
(1) Krijg ik op deze manier genoeg vetten binnen voor een bulk?
(2) Eet ik hier niet te veel? Ik ben sinds twee weken wel meer gaan sporten, dus probeer daarom wat meer kcal te eten dan de aanbevolen +500.
(3) Eet ik de voeding op de juiste momenten, of zou ik bepaalde gerechten moeten schuiven?
Alvast heel erg bedankt!
Tijdens corona heb ik vooral gebruik gemaakt van mijn racefietsje om actief te blijven, maar ik merkte al snel dat de spiermassa in mijn armen snel omlaag ging. Nu we weer naar de gym toe kunnen heb ik besloten om me de komende tijd te focusen op opbouw van massa. Ik heb me redelijk ingelezen op dit forum en heb aan de hand daarvan een voedingsschema gebouwd waar ik me redelijk comfortabel bij voel. Toch zou ik graag van meer ervaren mensen een mening vragen of ik bepaalde voedingstoffen (hoeveelheid vet is redelijk laag op ongeveer 1 gram per kg) te weinig of voldoende binnen krijg.
Ter info over mij:
Dagelijkse behoefte met stabiel lichaamsgewicht incl. trainingen: 2700 kcal.
Lengte: 178cm
Gewicht: 79kg
Dagelijkse werkzaamheden: bureau
Aantal inspanningen per week: 4x naar de gym, 1x voetbal en 1x wielrennen.
Ochtend: Starten met een shake en een brinta ontbijt.
Snack: Drie boterhammen met avocado en pindakaas.
Lunch: Rijst met kip en broccoli, shake.
Snack: Drie boterhammen met ei en meestal nog wat fruit, rond vier uur weer een bakje tonijn.
Diner: Zoete aardappelen, kip en courgettes.
Snack: Bak kwark voor het slapen gaan.
*plus: nog een shake na het sporten (afhankelijk van welk tijdstip).
Tips over dit schema zijn in ieder geval heel erg welkom. Mijn voornaamste vragen zijn:
(1) Krijg ik op deze manier genoeg vetten binnen voor een bulk?
(2) Eet ik hier niet te veel? Ik ben sinds twee weken wel meer gaan sporten, dus probeer daarom wat meer kcal te eten dan de aanbevolen +500.
(3) Eet ik de voeding op de juiste momenten, of zou ik bepaalde gerechten moeten schuiven?
Alvast heel erg bedankt!