AndroidHealthClinic

Voedingsschema check (cut) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Eiwit is niet eiwit: Dierlijk, Plantaardig
Carbs zijn geen Carbs: Simple, Complex

Dit wist je natuurlijk al..

Enkel uitgaande van carbs, eiwit en vetten is helaas niet voldoende. Doe eens theoretisch onderzoek naar het verschil tussen dierlijke en plantaardige eiwitten. Denk dat de meeste mensen dat niet kunnen beschrijven.

Waarom zou ik er onderzoek naar moeten doen? Je begrijpt mij denk ik verkeerd. Voor afvallen of aankomen maakt het niet uit of je nu dierlijke eiwitten neemt of niet. Als je maar genoeg eiwitten neemt.

Voor de gezondheid maakt het misschien wel uit, maar daar heb ik het niet over.
 
Waarom zou ik er onderzoek naar moeten doen? Je begrijpt mij denk ik verkeerd. Voor afvallen of aankomen maakt het niet uit of je nu dierlijke eiwitten neemt of niet. Als je maar genoeg eiwitten neemt.

Voor de gezondheid maakt het misschien wel uit, maar daar heb ik het niet over.

Sorry, maar dat maakt wel degelijk een groot verschil.
 
Sorry, maar dat maakt wel degelijk een groot verschil.

Kun jij mij uitleggen waarom ik geen vet zal verliezen (of wel spier zal verliezen) in een kcal deficit als ik geen dierlijke eiwitten neem?
 
Kun jij mij uitleggen waarom ik geen vet zal verliezen (of wel spier zal verliezen) in een kcal deficit als ik geen dierlijke eiwitten neem?

Je wil geen onderzoek doen naar de verschillen maar nu vraag je mij om het even uit te leggen? Voor niets gaat de zon op he..
 
Je wil geen onderzoek doen naar de verschillen maar nu vraag je mij om het even uit te leggen? Voor niets gaat de zon op he..

Jij weet het allemaal al zo goed en als ik ernaar moet zoeken ben ik een hele tijd bezig. Ik zit hier ook om te leren, als we allemaal zelf onderzoek zouden doen dan zou dit forum weg kunnen.
Dus, leg uit, jij weet het, ik niet.
 
Zou je niet tussen 8:15 en 12:15 nog wat eten?

Deed ik eerst wel maar ik wil is kijken hoe het is als ik als ontbijt wat meer eet als normaal :)
Heb het al wel eerder gedaan dat ik van 8 tot 12 niet at en ik vond het goed te doen!
 
Dus als iemand alleen maar plantaardige eiwitten neemt, dan zal diegene spieren verliezen in een cut en geen spiermassa aankomen in een bulk?
Je helpt hier TS mee he, niet mij.

Ik heb het namelijk simpelweg over spiermassa behouden en spiermassa aanzetten. Niet over wat het allerbeste is.

gaat om het aminozuur profiel, die van vlees is nagenoeg compleet.. die van plantaardige niet..
Nu zullen hier vast weer de meningen over verdeeld zijn maar tel persoonlijk men plantaardige E's nooit mee.
 
gaat om het aminozuur profiel, die van vlees is nagenoeg compleet.. die van plantaardige niet..
Nu zullen hier vast weer de meningen over verdeeld zijn maar tel persoonlijk men plantaardige E's nooit mee.

Ik snap dat het daarom gaat, en dat een beter aminozuur profiel natuurlijk beter is, maar waarom verlies je met niet dierlijke eiwitten wel/meer spiermassa tijdens cutten? (want dat zegt hij).
 
reported.

Ik vraag om uitleg en ik krijg het simpelweg niet. Doe dan geen statements als je niet ff wilt uitleggen hoe het zit.

Iemand die om zoiets al gaat reporten is een internet hero.. pff. Ik ga jou niet meer antwoorden. Even uitzoeken hoe die ignore optie werkt.

---------- Toegevoegd om 19:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:47 ----------

Ik snap dat het daarom gaat, en dat een beter aminozuur profiel natuurlijk beter is, maar waarom verlies je met niet dierlijke eiwitten wel/meer spiermassa tijdens cutten? (want dat zegt hij).

Waar zeg ik dat dan?
 
verschilt ook wat je gedurende de dag doet (in mijn ervaring) hoe snel je honger krijgt. Als je een keer een hele dag niets doet en je verveelt dan heb ik al vrij snel een honger gevoel of zin om te gaan eten, als ik aan 't werk ben en het is echt druk dat ik eigenlijk geen tijd heb om na te denken om te gaan eten o.i.d maak ik ook makkelijk 8 uur shifts zonder honger te krijgen... Tegenovergesteld toen ik nog studeerde en ik ontbeet vlak voor het college van 8:45 had ik bij een saai college in de eerste pauze om 09:30 of die erna alweer m'n lunch op, 2e college op 'n dag was dan skippen of ergens eten gaan kopen in 'n pauze
 
Ik snap dat het daarom gaat, en dat een beter aminozuur profiel natuurlijk beter is, maar waarom verlies je met niet dierlijke eiwitten wel/meer spiermassa tijdens cutten? (want dat zegt hij).

Heb er geen bronnen voor en weet ook niet of het waar is, maar wat wellicht zou kunnen is dat als je enkel niet-essentiële aminozuren eet gedurende de dag (of in ieder geval té weinig essentiële), je lichaam je spiermassa gaat aanspreken om alsnog de essentiële aminozuren vrij te kunnen maken die daarin zitten opgeslagen...
 
Ik snap dat het daarom gaat, en dat een beter aminozuur profiel natuurlijk beter is, maar waarom verlies je met niet dierlijke eiwitten wel/meer spiermassa tijdens cutten? (want dat zegt hij).

Dat is ook niet zo. Het is wel zo dat er in dierlijk eiwit meer verzadigde vetten zitten waardoor je energie-inname vaak hoger uitkomt (1g vet=9kcal).
Ook is het zo dat plantaardige eiwitbronnen vaak vetarm worden bereid in tegenstelling tot dierlijke eiwitten (bakken en braden van vlees etc).
Als je met deze dingen rekening houdt in je schema en je berekent al deze zaken door is er niets aan de hand natuurlijk (even in het midden gelaten wat gezonder is voor je lichaam).
 
Back
Naar boven