Fitness Seller

Voedingsschema check (voor in de bulk) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem4102017

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
11 aug 2013
Berichten
1.034
Waardering
99
Lengte
1m88
Massa
83kg
Hallo beste Dbb-ers,

Ik heb de laatste tijd nogal veel aangeklooid met m'n voeding en heb daardoor niet heel veel progressie gemaakt (ben in 1,5 jaar trainen van 58-70,5 kg gegaan). Ik ben 16 (bijna 17) 185 cm en weeg dus nu 70,5 kg


Bij deze wil ik graag jullie mening weten over mijn voedingsschema tijdens de bulk.
Mijn onderhoud is: 3102 cal dus om te bulken neem ik 3700 omdat ik anders al helemaal niks aankom.

Mijn vetpercentage schat ik rond de 14 a 15%
mijn doel voor nu: ongeveer 10 kg aankomen (dus naar de 80kg bw)

Tijdens het avond eten eet ik altijd wat de pot schaft, dit is dus ongeveer elke dag gelijk aan wat er op de foto te zien is. Alvast bedankt voor jullie adviezen! :)

8xsd2e.png


120l210.png
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit alleen zou ik proberen 500kcal binnen te krijgen bij je ontbijt en misschien dan wat minder bij je middagmaal. Nice lay-out btw vanwaar heb je die?
 
Ziet er prima uit. Je haalt je macros en dat is het belangrijkste. Ik zie dat je het in myfitnesspall zet. Je kunt evt wat anders eten, zolang je maar je eiwitten, vetten en koolhydraten haalt.
Ziet er goed uit alleen zou ik proberen 500kcal binnen te krijgen bij je ontbijt en misschien dan wat minder bij je middagmaal. Nice lay-out btw vanwaar heb je die?
De app Myfitnesspall.
 
Ziet er prima uit. Je haalt je macros en dat is het belangrijkste. Ik zie dat je het in myfitnesspall zet. Je kunt evt wat anders eten, zolang je maar je eiwitten, vetten en koolhydraten haalt.

De app Myfitnesspall.

Dus gevulde koeken eten in plaats van rijst, broccoli en vis werkt ook in een dieet denk je???
 
Dus gevulde koeken eten in plaats van rijst, broccoli en vis werkt ook in een dieet denk je???
Ja, het werkt wel. Het lichaam herkent alleen de macro's, niet het soort voeding dat binnenkomt. Dus als jij je macro's zou halen door die gevulde koeken zou je je gewenste resultaat zien. Echter, de vraag of het gezond is , is een tweede. Jij en ik weten allebei dat een superstrak schema niet vol te houden is, helemaal op een leeftijd van 16, dus is het helemaal niet erg om af te wijken van je voedingsschema, zolang je je macro's maar haalt.
 
Het lijkt me handiger vanaf jong al te wennen aan schoon eten. Alles clean and lean houden. En zien wat welke voeding voor je kan doen.

Als iemand ooit wedstrijden wilt gaan doen heeft ie een probleem met een voedingschema waar die het niet mee zal redden omdat ie geen goede voeding gewend is.
 
Het lijkt me handiger vanaf jong al te wennen aan schoon eten. Alles clean and lean houden. En zien wat welke voeding voor je kan doen.

Als iemand ooit wedstrijden wilt gaan doen heeft ie een probleem met een voedingschema waar die het niet mee zal redden omdat ie geen goede voeding gewend is.
Voor een gedeelte geef ik je gelijk, maar je weet zelf hoe moeilijk het vol te houden is. Ik bied TS een andere mogelijkheid om zijn doelen te bereiken (massa aankomen).
 
Ziet er goed uit alleen zou ik proberen 500kcal binnen te krijgen bij je ontbijt en misschien dan wat minder bij je middagmaal. Nice lay-out btw vanwaar heb je die?

Thanks voor de tip! De lay-out is van myfitnesspal, dit krijg je te zien als je al je voedingsmiddelen op je computer invoert.

---------- Toegevoegd om 12:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:46 ----------

Het lijkt me handiger vanaf jong al te wennen aan schoon eten. Alles clean and lean houden. En zien wat welke voeding voor je kan doen. Als iemand ooit wedstrijden wilt gaan doen heeft ie een probleem met een voedingschema waar die het niet mee zal redden omdat ie geen goede voeding gewend is.

Daar zit misschien wel wat in ja, maar die boterkoekreepjes is dan de enige bron die niet helemaal 'clean' is. Dan zou ik die inderdaad wel kunnen vervangen, thanks voor de tip!


Wat @fikky zegt ben ik het inderdaad wel mee eens, dat het lastig is op mijn leeftijd om zo clean mogelijk te eten.


Maar bedankt heren, ik ga opzoek naar een passende oplossing.
 
Boterkoekjes is een idee. Met een app als myfitnesspall kun je onwijs veel varieren met je voeding, zolang je macro's kloppen, daar draait het uiteindelijk om. Zoek op google maar eens naar If It Fits Your Macros, kan je nu geen goede link geven omdat ik op m'n telefoon zit.
 
Is 138 gram vet niet veel? Dacht dat dat rond de 1 gram perk kg lichaamsgewicht moest zijn?


Dat maakt toch opzich niet veel uit of je de bulk cals (dus overschot van 550) verdeeld over carbs of vetten.

Of wel?
 
Boterkoekjes is een idee. Met een app als myfitnesspall kun je onwijs veel varieren met je voeding, zolang je macro's kloppen, daar draait het uiteindelijk om. Zoek op google maar eens naar If It Fits Your Macros, kan je nu geen goede link geven omdat ik op m'n telefoon zit.

denken jullie nou werkelijk dat de micro's geen ruk doen ofzo?
Het scheelt wel degelijk en behoorlijk soms bij de ene voeding vs de andere.

Op boterkoekjes en gevulde koeken zal je een fysiek krijgen als een gevulde koek.
Erg veel atleten die op dieet zijn en zelfs veel meer moeten gaan eten omdat ze te licht worden en te snel droog worden. Puur vanwege wat ze eten ipv hoeveel ze eten.
 
denken jullie nou werkelijk dat de micro's geen ruk doen ofzo?
Het scheelt wel degelijk en behoorlijk soms bij de ene voeding vs de andere.

Op boterkoekjes en gevulde koeken zal je een fysiek krijgen als een gevulde koek.
Erg veel atleten die op dieet zijn en zelfs veel meer moeten gaan eten omdat ze te licht worden en te snel droog worden. Puur vanwege wat ze eten ipv hoeveel ze eten.
TS eet ook gewoon thuis wat de pot schaft, dus zijn doelen liggen ver van wedstrijdniveau. Op de IIFYM-methode kan hij zijn doelen ook gewoon bereiken en is het gemakkelijker vol te houden.
 
iifym is niks mee,maar je moet het niet gaan overdrijven, koeken in je dieet inplannen om makkelijk aan je kcals te komen is gewoon not done, je kan toch wel meer rijst of iets dergelijks eten.
 
Zeker, 80% van je voedsel moet gewoon degelijk in elkaar zitten. Als je IIFYM googled staat dat er ook. Echt geen vrijbrief om alles wat los en vast zit te vreten.
 
iifym is niks mee,maar je moet het niet gaan overdrijven, koeken in je dieet inplannen om makkelijk aan je kcals te komen is gewoon not done, je kan toch wel meer rijst of iets dergelijks eten.


Oke, dan weet ik nu dat ik de koeken moet vervangen. Voorderest is het toch wel goed?
 
Back
Naar boven