MuscleMeat

voedingsschema check

Bezoekers in dit topic

Martinc

Novice
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
62kg
Hey allemaal,

Vanaf vrijdag ben ik van plan met deze voedingsschema te beginnen en voor een periode van 3 maanden te volgen. Hiermee probeer te clean bulken. Zouden jullie deze even willen bekijken en vertellen wat eraan schort? Mijn verdere gegevens zijn:
Gewicht; 62 kilo,
Lengte; 1,65.
Mijn basisbehoefte; 2404 Kcal
Totale waarde: 2765 Kcal

Verder heb ik 500 Kcal voor het avond eten(dit verschilt per dag).

Bij voorbaat dank!
 

Bijlagen

  • VS.xls
    220,5 KB · Weergaven: 55
Neem 1 whey shake minder (ik zou die van 2:00 weglaten of alleen na een training nemen), je krijgt al meer dan genoeg eiwitten binnen per dag.
Bij je kwark in de avond kun je nog 50g havermout en nogmaals 30g cashewnoten nemen.
Dat zou je het volgende leveren:
2269 kcal, 175g eiwitten, 215g koolhydraten en 80g vetten.
Daar zou dan nog je avondmaaltijd bij moeten komen.
Zoals je ziet is het qua eiwitten nog vrij hoog, dus je zou ook kunnen overwegen de whey shake van je ontbijt weg te laten (ik neem aan dat je bij je avondmaaltijd ook gewoon vlees of vis krijgt)
Daarbij vroeg ik me af waarom je overal volle melk drinkt, behalve op 2:00?
Algemeen advies:
Probeer 2 tot maximaal 2,5 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht te eten per dag.
Voor de vetten kun je het beste minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht aanhouden, waarbij het energiepercentage van het dagtotaal tussen de 15 en 40 procent ligt.
De rest van je caloriebehoefte kun je opvullen met koolhydraten, dus die mag je ook gerust wat meer eten ;)
 
Neem 1 whey shake minder (ik zou die van 2:00 weglaten of alleen na een training nemen), je krijgt al meer dan genoeg eiwitten binnen per dag.
Bij je kwark in de avond kun je nog 50g havermout en nogmaals 30g cashewnoten nemen.
Dat zou je het volgende leveren:
2269 kcal, 175g eiwitten, 215g koolhydraten en 80g vetten.
Daar zou dan nog je avondmaaltijd bij moeten komen.
Zoals je ziet is het qua eiwitten nog vrij hoog, dus je zou ook kunnen overwegen de whey shake van je ontbijt weg te laten (ik neem aan dat je bij je avondmaaltijd ook gewoon vlees of vis krijgt)
Daarbij vroeg ik me af waarom je overal volle melk drinkt, behalve op 2:00?
Algemeen advies:
Probeer 2 tot maximaal 2,5 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht te eten per dag.
Voor de vetten kun je het beste minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht aanhouden, waarbij het energiepercentage van het dagtotaal tussen de 15 en 40 procent ligt.
De rest van je caloriebehoefte kun je opvullen met koolhydraten, dus die mag je ook gerust wat meer eten ;)
Dank voor je reactie. Allereerst neem ik zoveel melk omdat ik niet een hele grote eter ben en om zo het aantal kcal op te krikken. Om twee uur neem ik geen melk, want het lijkt me geen idee in combinatie met vis. Is het overigens goed als ik het kipfilet van 11.00 inruil voor pindakaas?
 
Back
Naar boven