AndroidHealthClinic

Voedingsschema check

Bezoekers in dit topic

rikdecort

Novice
Lid geworden
22 mei 2017
Berichten
3
Waardering
2
Lengte
1m90
Massa
94kg
Vetpercentage
17%
All,

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag beginnen met cutten. Mijn vetpercentage wil ik nu wat lager krijgen, naar 12%. Na e.e.a. uitgezocht te hebben heb ik het volgende schema opgesteld. De verdeling van de maaltijden is iets anders ingericht, aangezien Myfitnesspal.nl alleen per dagdeel aangeeft en niet op basis van tijdstippen (bijvoorbeeld. Cashewnoten staan als tussendoortje, maar eet ik 's-avonds voor slapen gaan).

Gewicht: 95kg
Lengte: 190 cm
Bodyfat: 17%
Leeftijd: 25
Lichaamsbeweging: Kantoorjob, 4-5 sporten per week (krachttraining).

Doelstelling: Vetverlies, droogtrainen.
Eiwitten: 250g
Vetten: 83g
Koolhydraten: 188g
Calorieën: 2463
Verdeling
40% / 30% / 30%


Graag hoor ik waar ik eventueel aanpassingen moet maken, en of dit mij gaat helpen om van 17% naar 12% te zakken?

Voedingsschema.PNG
 
Laatst bewerkt:
Veel teveel eiwitten, 190-200 is voldoende. Stop die kcals die je van de eiwitten overhoudt weer in je koolhydraten en vetten.

En je neemt erg veel whey. Gooi daar wat van uit als je je eiwitten mindert.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Veel teveel eiwitten, 190-200 is voldoende. Stop die kcals die je van de eiwitten overhoudt weer in je koolhydraten en vetten.

En je neemt erg veel whey. Gooi daar wat van uit als je je eiwitten mindert.

Welke verhouding kan ik dan het beste aanhouden, want nu ga ik uit van een 40/30/30 verdeling. Dit leek mij enigszins prima. Wat raad je aan?
 
Welke verhouding kan ik dan het beste aanhouden, want nu ga ik uit van een 40/30/30 verdeling. Dit leek mij enigszins prima. Wat raad je aan?

Als je een beetje had rondgelezen had je kunnen vinden dat onderstaande doorgaans wordt aangehouden:
2gr eiwit per kg lichaamsgewicht
1gr vet per kg lichaamsgewicht
De rest carbs

Met 2460 kcals kom je dan op
2*95 = 190gr eiwit (=760 kcals)
1*95 = 95gr eiwit (=855 kcals)
2460-760-855 = 845 / 4 = 211gr carbs

Zoiets zou ik dan aanhouden.
 
Vergeet ook niet om echt alles te nemen in je schema, dus ook de vetten waar je je kip e.d. in bakt.
 
Als je een beetje had rondgelezen had je kunnen vinden dat onderstaande doorgaans wordt aangehouden:
2gr eiwit per kg lichaamsgewicht
1gr vet per kg lichaamsgewicht
De rest carbs

Met 2460 kcals kom je dan op
2*95 = 190gr eiwit (=760 kcals)
1*95 = 95gr eiwit (=855 kcals)
2460-760-855 = 845 / 4 = 211gr carbs

Zoiets zou ik dan aanhouden.

Ik lees op dit forum veel verschillende berichten. Enerzijds wordt er 2g per kg aangehouden, anderzijds wordt er geroepen dat wanneer je in de cut zit het geen probleem is om 2,5g per kg aan te houden. Daarom stel ik deze vraag. De reden dat ik dit schema heb gemaakt, is dat ik hier en op andere sites gelezen heb dat juist meer eiwitten ideaal zijn voor een cutfase, aangezien je dan ook minder spiermassa verliest.

Vergeet ook niet om echt alles te nemen in je schema, dus ook de vetten waar je je kip e.d. in bakt.

Kip wordt gegrilled, dus gebruik hier geen olie voor ;-)
 
Als je gewoon 3x per week (oid) naar de sportschool gaat en je eiwitinname elke dag op die 2gr houdt is spierverlies echt minimaal.

Het is denk ik een ander verhaal als je van 10% naar 6% gaat cutten, maar daar heb ik geen benul van.
 
Eiwitten zou ik gewoon zo houden, vetten mogen wel wat hoger.
 
Back
Naar boven