Fitness Seller

Voedingsschema check (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gaintrain

Novice
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
76kg
Vetpercentage
15%
Hey,

Nieuw account ivm privacyredenen, wil maandag weer knallen dus vandaar hier even een voedingsschema check.
Na dit 2 weken gevolgd te hebben steeds per week aanpassingen.
Graag tips, op- en of aanmerkingen.

124h6qs.jpg


Stroop is btw niet ingevuld, dit is eventueel voor later ivm carbs/kcal ophogen.
Beetje volgens carb backloading principe, dit vind ik zelf altijd erg fijn.

Grtz
 
Veel vloeibaar voedsel en supplementen. Bewuste keuze?
 
Kijk nog even je macro’s goed na, staan er een paar tussen die volgens mij niet kloppen (3gram vet bij je zalm bijvoorbeeld). Verder zou ik geen whey gebruiken intraworkout maar dan eerder kiezen voor EAA’s. De post workout shake is na een intra workout product ook totaal overbodig, neem dan gewoon lekker een uurtje na je training een complete maaltijd.
 
Niemand commentaar op hoeveelheid eiwitten? Ik vind 276g eiwitten op een gewicht van 76 wel erg veel. Totaal overbodig, lijkt me niet lekker en ook niet heel gezond. Zou eerder mikken op 135-165.
 
Veel vloeibaar voedsel en supplementen. Bewuste keuze?
Vloeibaar voedsel is omdat ik 's ochtends en na het trainen meestal niet veel honger heb en dit wel makkelijk weg krijg. Plus dat het nog redelijk gezond is (in hoeverre dat mogelijk is)
Supplementen zoals creatine en whey spreken voor zich lijkt me, beta alanine heb ik een x eerder gebruikt en voor mijn gevoel werkte dit. Kan ook placebo zijn natuurlijk maar voor dit bedrag laat ik het niet staan. Vitamine's is meer als extra, en overige zou je toch weer uitplassen zoals ik begrepen heb.

Kijk nog even je macro’s goed na, staan er een paar tussen die volgens mij niet kloppen (3gram vet bij je zalm bijvoorbeeld). Verder zou ik geen whey gebruiken intraworkout maar dan eerder kiezen voor EAA’s. De post workout shake is na een intra workout product ook totaal overbodig, neem dan gewoon lekker een uurtje na je training een complete maaltijd.
Heb alle macro's van verpakkingen afgehaald dus zou in principe moeten kloppen. Die van de zalm zat ik me ook over te verbazen, https://www.ah.nl/producten/product/wi178129/ah-wilde-zalmfilets.
Gekozen voor whey ipv EAA's ivm de prijs. En vind een shake na het trainen wel lekker altijd terwijl vaste maaltijd krijg ik meestal eerst niet makkelijk weg.

Niemand commentaar op hoeveelheid eiwitten? Ik vind 276g eiwitten op een gewicht van 76 wel erg veel. Totaal overbodig, lijkt me niet lekker en ook niet heel gezond. Zou eerder mikken op 135-165.
Is idd veel, maar van de 276g eiwitten zijn er 232 dierlijk. Als je de intra- en postworkout shake er nog afhaalt houd je 181g dierlijke eiwitten over.
Wil graag richting de 80-85kg, doe je dit x 2,2 kom je op 176-187g eiwitten. Op deze manier zou ik aan dit schema niks hoeven te veranderen, alleen constant carbs omhoog/omlaag voor bulk/cut. Weet niet of dit een goede logica is? Maar vandaar dat ik blij ben met al jullie tips:D
 
Maar dan zit je toch alsnog 100 gram eiwitten te hoog?

Ik zou echt maximaal 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht eten. Meer heb je simpelweg niet nodig. Gooi je carbs omhoog zodat je meer energie krijgt. Zoals je het nu hebt is echt onnodig veel eiwit en ook nig eens duur.
 
Maar dan zit je toch alsnog 100 gram eiwitten te hoog?

Ik zou echt maximaal 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht eten. Meer heb je simpelweg niet nodig. Gooi je carbs omhoog zodat je meer energie krijgt. Zoals je het nu hebt is echt onnodig veel eiwit en ook nig eens duur.

+1
2 gram/kg lean massa. Ik zou ook mijn carbs de hoogte in jagen en eiwitten wat laten dalen.
 
Wat meer vetten kan trouwens ook geen kwaad.
Advies is vaak minimaal 1 gr per kg lihaamsgewicht. Dat mag ook best wat meer zijn. Lekker egzonde vetten uit vis, noten, pindakaas, avocado, pure chocolade etc.

Ik zou de intra workout whey skippen.
Avond tussendoor 250 gr kwark en lekker wat noten erbij.
 
Maar dan zit je toch alsnog 100 gram eiwitten te hoog?

Ik zou echt maximaal 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht eten. Meer heb je simpelweg niet nodig. Gooi je carbs omhoog zodat je meer energie krijgt. Zoals je het nu hebt is echt onnodig veel eiwit en ook nig eens duur.
Ga het weer even een klein beetje aanpassen, thanks in ieder geval!
+1
2 gram/kg lean massa. Ik zou ook mijn carbs de hoogte in jagen en eiwitten wat laten dalen.
Eiwit laten dalen en wat meer carbs, ga er ff aan werken! Voor de rest indeling e.d. ziet er wel goed uit?
Wat meer vetten kan trouwens ook geen kwaad.
Advies is vaak minimaal 1 gr per kg lihaamsgewicht. Dat mag ook best wat meer zijn. Lekker egzonde vetten uit vis, noten, pindakaas, avocado, pure chocolade etc.

Ik zou de intra workout whey skippen.
Avond tussendoor 250 gr kwark en lekker wat noten erbij.
Dankjewel, hier heb ik wat aan! Eventjes bijwerken, hoe denk je er voor de rest over?
 
Heb alle macro's van verpakkingen afgehaald dus zou in principe moeten kloppen. Die van de zalm zat ik me ook over te verbazen, https://www.ah.nl/producten/product/wi178129/ah-wilde-zalmfilets.
Gekozen voor whey ipv EAA's ivm de prijs. En vind een shake na het trainen wel lekker altijd terwijl vaste maaltijd krijg ik meestal eerst niet makkelijk weg.
Wilde zalm bevat inderdaad van nature een stuk minder vet dan gekweekte zalm, ze hebben wat meer ruimte om te zwemmen zeg maar.
Whey intraworkout zou ik absoluut niet doen omdat zowel de maaglediging en vertering veel trager zijn dan bijvoorbeeld EAA’s. Je wilt op dat moment een product dat zo snel mogelijk wordt opgenomen en niet iets dat eigenlijk maar de hele tijd op je maag ligt tijdens het trainen. Eventueel zou een hydrolisaat nog kunnen, maar deze zijn vaak nóg duurder.

Daarnaast ga je met welk intraworkout product dan ook de noodzaak om binnen een uur na je training iets te eten weghalen. En je kan me niet vertellen dat je dan nóg geen honger hebt.
 
Back
Naar boven