AndroidHealthClinic

Voedingsschema controleren?

Bezoekers in dit topic

Zyzz U Mirin

Cool Novice
Lid geworden
18 nov 2012
Berichten
82
Waardering
16
Lengte
1m90
Massa
103kg
Goeiedag!,

Ik zal eerst even in het kort vertellen hoe en wat.
Ik ben Danny en ben 20 jaar.
Ik train nu voor ruim 2,5 jaar met ups en downs vanwege blessure aan beide schouders :(. Ik heb een jaar rustig aan gedaan en heb nu de laatste 3/4 maanden niet getraind in de hoop dat de blessure aan beide schouders over zouden gaan. Ben bang dat ze niet verder dan dit punt herstellen, dus ik wil het trainen weer oppakken.
Het hele bodybuilding/fitness gebeuren zit letterlijk elke dag in mijn hoofd en zou niet zonder kunnen/willen. Mijn vader is goed gespierd voor zijn leeftijd en zijn vader(dus mijn opa) was op mijn leeftijd ook een beer.
De 3/4 maanden niet trainen was dus ook mentaal best wel zwaar voor mij. Is lastig te beschrijven, maar ik weet zeker dat velen van jullie dat wel zullen begrijpen.

Ik wil nu alles weer oppakken(trainingsschema en voedingsschema) en mijn doel gaan behalen. Mijn doel beschrijf ik even als het lichaam van Zyzz. Goed gespierd, maar niet overdreven. Ik weet dat velen hem niet mogen etc. en dat hij veel gebruikte, maar ik gebruik hem even als voorbeeld. Zyzz heeft toch wel een grote betekenis voor ook al leeft hij niet meer, omdat hij mij vroeger in mijn jeugd(School periode, denk aan middelbare school) enorm heeft geholpen. Zelfvertrouwen, kijk op het leven enz. Leg het maar even zo uit om een lang verhaal kort te houden ;)
Wou dit graag even kwijt.

Stats:

Leeftijd: 20 jaar
Gewicht op dit moment: Rond de 85kg.
Lengte: 1.95 meter.
Body fat %: Durf ik zo niet te zeggen. Weet iemand waar ik dit kan laten meten. Kun je dit laten meten bij de huisarts?
Ben ik iets vergeten?
Wil er wel even bij vermelden dat ik het gevoel heb dat ik vrij snel vet aanzet aan mij buik. Mijn armen zijn vrij droog, maar mijn buik daar in tegen... om te janken in mijn ogen.


Nu tenslotte mijn vraag:
Ik zou graag willen dat jullie mijn voedingsschema controleren. Ik heb het schema laten maken door een ex-bodybuilder. Vind bijvoorbeeld de 10 eieren(waarvan 2 eigeel) toch aardig wat.

Voedingsschema:

1.
Brinta: 50 gram
Shake: 30 gram
Banaan: halve
walnoot: 20 gram

2.
Havermout meel: 30 gram
Ei(eiwit): 5x
eigeel: 1x
Olijfolie: 5 ml
Melk: 150 ml

3.
Rijst: 50 gram
Kipfilet: 150 gram
Groente: 200 gram

4.
Brinta: 50 gram
Shake: 30 gram
Banaan: halve
walnoot: 20 gram

5.
Havermout meel: 30 gram
Ei(eiwit): 5x
eigeel: 1x
Olijfolie: 5 ml
Melk: 150 ml

6.
Rijst: 50 gram
Kipfilet: 150 gram
Groente: 200 gram

Dit is volgens mijn berekeningen rond de 2400/2500 kcal per dag.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes,
Danny
 
24/500 kcal per dag is veelste weinig.
 
^eens.. lijkt me erg weinig voor jouw gewicht en als je er ook nog bij traint.

Hoeveel eiwitten koolhydraten en vetten krijg je binnen?

Ik zou gewoon 4-6 hele eieren pakken. Dooiers is niet mis mee.
Eiwitten krijg je denk ik wel genoeg binnen zonder die extra losse eiwitten erbij. Daarbij bevat het eigeel ook nog aardig wat eiwitten.
 
Vlees vooral wat varieren met biefstuk voor ijzer en goede vetten, dat mist kip.

Olie misschien wat varieren met lijnzaadolie en vis(olie).

Walnoten afwisselen met amandelen.

Groente is goed, maar denk er wel aan om regelmatig specifieke groente zoals broccoli of spinazie te eten of anderen hoog in vitamine c en k en mineralen. Sla bijvoorbeeld bevat niet veel nuttigs.

Meer dan een hele banaan mag ook wel, en verschillend fruit.


Denk aan de getallen en berekening in kcal en e/k/v achter dit alles en hou dat naast je activiteit voor afvallen, varieer binnen die hoeveelheden met die dingen hierboven voor gezondheid.

Ga je ook zyzz kuurtjes doen?
 
Bedankt voor de hulp zover mensen!
Ik zal als ik tijd heb even alles wat aanpassen :)

Ik heb vaak en lang na gedacht om te gaan kuren, echter houden sommige dingen mij tegen.
Zou graag een test e 500mg kuurtje willen doen als ik het trainen weer een tijd heb opgepakt met goeie voeding en training etc.
Ik werk in de beveiliging en wil eigenlijks niet dat ik de kans loop op de zogenaamde roid rage. Wil niet mijn baan op het spel zetten.
Ook heb ik dingen gehoord dat je relatie kapot kan gaan i.v.m wisselende gedachten en je gedrag(aggresieve buien ofzo?)
Mijn vriendin is alles voor mij en wil niet het risico gaan lopen dat dat door het gebruik van anabolen kapot zou kunnen gaan.
En twijfel ook i.v.m. het feit dat je de kans loopt om geen kinderen meer te kunnen krijgen.

Kunnen mensen mij precies uitleggen hoe groot die risico's zijn bij een test e 500mg kuur?
Graag eerlijke antwoorden/ervaringen. Ik weet dat elk lichaam anders reageert, maar dan krijg ik toch een idee.
 
Als je bang bent voor de mogelijke risisco's moet je niet gaan kuren. Of je nu al (niet echt gevorderd fysiek) wilt kuren laat ik aan jou over.
 
Back
Naar boven