AndroidHealthClinic

Voedingsschema/Cut check

Bezoekers in dit topic

gybaman

Novice
Lid geworden
22 jan 2013
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,
Ik ben nu al 3 jaar stevig aan het doortrainen. Qua kracht in grote lijnen uiteraard wel gegroeid in kracht en massa maar niet tot volle potentie door vooral het drinken tussendoor (en geen voedingsschema). Komend jaar wordt het drukker qua studie en wil ik me eens vol gaan storten op het trainen.
Ik heb een vetpercentage van zo'n 17-18% en ga vanaf september beginnen met Braziliaans Jiu Jitsu (2x per week in het begin). Ik ben dus aan de slag gegaan met het maken van een (Clean) Cut schema, ik wil graag naar de 10-12%. Ik heb niet zozeer een dringende vraag maar vroeg me af of de gevorderden mij nog een stukje de goede richting in kunnen sturen daar waar mogelijk.

Heb qua onderhoud het gemiddelde gebruikt van 3 rekenmethodes gevonden hier op het forum en dat is 3569 kcal. Ik train zo'n 5-6 dagen per week(intensiteit tussen 3 en 4 = *1,64)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Zoals te zien niet veel maaltijden per dag, dit komt omdat ik overdag vaak bezig ben en niet de tijd heb om de 2 uur weer te gaan eten bovendien vind ik dit fijner. Het avondeten is een beetje een schatting gebaseerd op de lunch aangezien dit simpelweg is wat de pot schaft maar komt in grote lijnen wel overeen (150 gram pasta/rijst, 150 gram groenten en 100-150 gram vlees). De Pre en Post workout zijn van body&fit en zit samen een hele blend aan creatine (5000mg), vitamines, BCAA en de hele boel in. Mocht ik tussendoor nou echt omkomen van de honger eet ik een banaan of een boterham pindakaas maar dat laatste tikt wel weer wat meer aan. Vanwege de creatine drink ik de hele dag door water.

Is voor het eerst dat ik ga cutten met voedingsschema, vandaar de vraag of dit er goed uit ziet zo. Zit ik niet te weinig/ te veel onder mijn onderhoud? Op rustdagen zal ik uiteraard wat meer eronder gaan zitten en de verhoudingen zo veel mogelijk hetzelfde houden. 2x per dag Whey protein goed of liever 1 vervangen voor normaal eten? Ben benieuwd naar de reacties, Alvast bedankt!
 
Heb me er niet echt in verdiept hoor, maar regel 1 staat 0,25 ml magere melk = 10.00 eiwitten.
Dat lijkt me een foutje.

---------- Toegevoegd om 16:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:30 ----------

Die 3569 Kcal is natuurlijk maar een richtlijn, in praktijk kun je hoger of lager zitten.
Maar stel dat die 3569 Kcal correct is dan zit je er iets meer als 400 Kcal onder, dat lijkt me prima.

---------- Toegevoegd om 16:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:32 ----------

Probeer er wel even achter te komen wat je onderhoud werkelijk is, dat is wel handig.

Succes !
 
Zou wat hoger in je vetten gaan zitten, rond de 100-120 gram en wat lager in je KH. Verder ziet het er goed uit. Daarna 2/3 weken kijken wat er gebeurt qua vetverlies en als je niet tevreden bent je schema aanpassen.
 
Ik zou even goed kijken naar je eieren. 2 eieren 285 kcal lijkt me wat veel. 1 ei is ca. 85-90 kcal.
Je zit wel wat laag in vetten. Dat zou wat meer mogen zijn. Richtlijn is ca. 1 gr per kg bw. om je hormonen goed te houden en je hebt ook vetten nodig voor je vetstofwisseling.
 
Ik zou even goed kijken naar je eieren. 2 eieren 285 kcal lijkt me wat veel. 1 ei is ca. 85-90 kcal.
Je zit wel wat laag in vetten. Dat zou wat meer mogen zijn. Richtlijn is ca. 1 gr per kg bw. om je hormonen goed te houden en je hebt ook vetten nodig voor je vetstofwisseling.
ik zie dat je gelijk hebt, ik heb het aangepast. had het ergens van internet overgenomen maar blijkbaar een verkeerde bron. Gooi er nog wel wat ongezouten pindas/pindakaas tegen aan dan. Bedankt iig!

---------- Toegevoegd om 15:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:29 ----------

Oke ik heb het nu aangepast. Zo ziet het er nu uit, daar ga ik dan maar mee aan de slag, bedankt voor de info allemaal.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Los van de teleurstellende Magnificent in je schema (neem gewoon een maaltijd, is lekkerder, beter qua voedingswaarden en je weet wat er in zit) lijkt je schema me prima. Ikzelf zou wat fruit erin gooien, maar dat is persoonlijk :)
 
Los van de teleurstellende Magnificent in je schema (neem gewoon een maaltijd, is lekkerder, beter qua voedingswaarden en je weet wat er in zit) lijkt je schema me prima. Ikzelf zou wat fruit erin gooien, maar dat is persoonlijk :)

Zelf tegenvallende resultaten mee gehad of puur vanwege de hoeveelheid koolhydraten? Is mij ooit aangeraden als post workout ivm de creatine en de aanvullende stoffen zoals BCAA's en Peptopro's (in combinatie met de NR1 wel). Werd hier op het forum in een topic erover ook vaak erg positief gereageerd en heb er zelf wel resultaat van ondervonden, maar heb het dan ook nooit zonder de NR1 genomen.

Qua fruit; Ik eet tussendoor vaak een appel of banaan en neem iedere ochtend een tablet met Multivitamine en neem een paar tabletten Omega 3.
Ben benieuwd naar de rede voor slechte recensie/ervaring met Magnificient, ik heb zelf niet erg veel ervaring met supplementen behalve Whey eiwitten (die bestel ik liever bij myprotein)
 
Even een kleine update.
ik ben nu 2 weken verder en de weegschaal geef afwisselend 96,5-97kg; 2-2,5 kg eraf dus.

Qua kracht ben ik niet omlaag gegaan, zelfs een beetje omhoog. Komt omdat ik nu dus na een redelijk ongezond jaar echt consequent train 6 dagen per week en geen alcohol drink en ook niet van heel veel kracht kom.

Qua fysiek; Ik moet eerlijk zeggen dat ik 0,0 verschil zie. Is misschien niet gek met maar 2kg eraf, ik ben ongeduldig maar weet dat ik geduld moet hebben.

Ben ook begonnen aan cardio, 20-30 minuten na elke training icm buikspier oefeningen.
Ik heb vandaag voor de tweede keer een huidplooimeting in de sportschool gedaan, dit keer voor de training (vorige keer was het na het trainen en stonden mijn armen te strak). Deze gaf 12 % aan, hier klopt geen bal van want ik weet 100% zeker dat ik erboven zit. Heb een foto bijgevoegd, wat denken jullie?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

2 - 2,5kg in 2 weken en 2 dagen. Kan dit beter of is dit goed?
 
Back
Naar boven