XXL Nutrition

Voedingsschema Cut check

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
12 okt 2016
Berichten
2
Waardering
0
Beste heren en dames,

Ik ben nu weer een maandje bezig met fitness, ik heb reeds een aantal jaren geleden hier en daar enkele maanden gefitnessed maar heb het nooit echt serieus genomen tot nu.

Aangezien ik toch redelijk wat overgewicht heb en mij echt niet meer goed voelde in mijn vel van al dat vettig eten en te kort aan sporten heb ik besloten om het nu serieus te nemen.

De droom dat ik ooit zonder overgewicht door het leven zou gaan zou mij zo gelukkig maken, en hier wil ik dus gerust het nodige voor doen! Ben zeer gemotiveerd :)
Ook zou ik graag een mooi afgetraind lichaam hebben in de toekomst maar weet dat het niet op 1 2 3 zal komen dus ik heb wel geduld :)

Nu heb ik een voedingsschema op eigen houtje voor mezelf gemaakt en zit ik nog steeds met de vraag of het wel een goed schema is?


Gewicht : 113 kg

Lengte : 181 cm

Vetpercentage : 30%

Gewicht in vet : 33,9 kg

VVM : 79,1 kg

BMR rust : 2076 kcal

BMR onderhoud : 3200 kcal

Cut : 3200 kcal – 500 kcal = 2700 kcal

Eiwitten : 3 x 79.1 = 237 gram x 4 = 948 kcal

Vetten : 1.5 x 79.1 = 119 gram x 9 = 1071 kcal

Koolhydraten : 2700 – 2019 = 681 kcal : 4 = 170 gram

juat2hlp7cj5k.png


Alvast bedankt voor jullie hulp, enige feedback zou ik zeker wel waarderen! :)

groetjes,

Michiel




 
Laatst bewerkt:
Heerlijk die motivatie! Dat is al zeker een goed begin.
Ik mis wel een stukje fruit in je schema. Zeker wanneer je onder je onderhoud gaat eten lijken mij die vitaminen belangrijk om binnen te krijgen.

Velen op dit forum houden 1 gram vet per kg lichaamsgewicht aan. Dus wat ik zou doen is je vetten verlagen naar 1 gr per kg lichaamsgewicht zodat je de calorieën die je overhoudt kan besteden aan extra koolhydraten in de vorm van een stuk fruit bijvoorbeeld :D
 
Imo moet ie wel kloppen zo idd! Wie weet hebben anderen ook nog wat tips en tricks.
 
Ik zou iets minder amandelen pakken en gewone halfvolle melk.
 
Back
Naar boven