XXL Nutrition

Voedingsschema cut tips/feedback

Bezoekers in dit topic

Sport98

Novice
Lid geworden
8 sep 2015
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
90kg
Beste sporters,

Na lange tijd niks gepost te hebben (wel actief te hebben meegekeken op verschillende fora) heb ik weer een nieuw voedingsschema gemaakt. Ik ga komende tijd cutten en heb hiervoor een voedingsschema gemaakt. Mijn behoefte ligt rond de 3000kcal en omdat ik ga cutten zit ik hier dus zo'n 300kcal onder. Als de cut te snel/langzaam gaat, zal ik uiteraard mijn schema gaan bijstellen, maar dit is in eerste instantie hoe ik het wil gaan aanpakken:

Voedingsschema.png


Even wat aanvullende info. In principe variëren de groenten en het vlees elke dag, dus in dit geval is het broccoli met een gehaktbal, maar dat kan morgen net zo goed rode bieten met een varkenslapje zijn. Er kunnen dus kleine variaties plaatsvinden, maar ik denk persoonlijk dat dit verwaarloosbaar is, eventueel kan ik dit opvangen door meer kipfilet op brood te doen of meer/minder noten te gaan eten 's avonds. Graag hoor ik jullie mening hierover!
 
Netjes en na een week of 4-5 je gemiddelde progress bekijken en dan aanpassen waar nodig.

Zelf kreeg ik overigens bij veel zuivel/eieren wat klachten, vond ik de kipfilet nogal zout en verveeld het al snel. Mocht je hetzelfde ervaren dan kun je afwisselen met wat peulvruchten (geroosterd is het net chips), kom je ook weer aan wat meer vezels en verlies je niet heel veel op eiwitten. Pricewise kun je pakjes met plakjes kipfilet inwisselen voor kant-en-klare kip van een van de online verkopers, vele male lekkerder en malser imo (ook koud erg lekker).
 
Netjes en na een week of 4-5 je gemiddelde progress bekijken en dan aanpassen waar nodig.

Zelf kreeg ik overigens bij veel zuivel/eieren wat klachten, vond ik de kipfilet nogal zout en verveeld het al snel. Mocht je hetzelfde ervaren dan kun je afwisselen met wat peulvruchten (geroosterd is het net chips), kom je ook weer aan wat meer vezels en verlies je niet heel veel op eiwitten. Pricewise kun je pakjes met plakjes kipfilet inwisselen voor kant-en-klare kip van een van de online verkopers, vele male lekkerder en malser imo (ook koud erg lekker).

Bedankt voor je reactie! Wat voor klachten kreeg je precies bij zuivelproducten? Ben zelf namelijk ook geen groot fan van 4 gekookte eieren in 1 keer naar binnen werken, maar echt goede vervangers kende ik nog niet echt. Daarom waardeer ik ook je inbreng waarbij je peulvruchten noemt, daar had ik zelf nog nooit over nagedacht namelijk!
 
Bedankt voor je reactie! Wat voor klachten kreeg je precies bij zuivelproducten? Ben zelf namelijk ook geen groot fan van 4 gekookte eieren in 1 keer naar binnen werken, maar echt goede vervangers kende ik nog niet echt. Daarom waardeer ik ook je inbreng waarbij je peulvruchten noemt, daar had ik zelf nog nooit over nagedacht namelijk!

Kunnen vage klachten zijn waar je achter komt door er bewust van te zijn dat het kan en het wel eens aan eten zou kunnen liggen:
- Zuivel: slecht slapen, vermoeidheid, weinig focus
- Eieren: ontlasting gaat van vast en 1x vegen naar zacht, zelfde met champignons. Lichaam heeft er gewoon moeite mee en ik kwam erachter toen ik egg protein een keer probeerde en constant rotte eieren scheten liet :D

Zuivel zou je beter van gaan slapen over het algemeen, maar ik dus niet. Ik eet beide toch, omdat ik het soms gewoon erg lekker vind, maar je weet dus ook de consequenties en dus niet in mijn vaste eetpatroon.

What works for the body right?
 
Back
Naar boven