Fitness Seller

Voedingsschema CUT (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kavish

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 mei 2008
Berichten
93
Waardering
0
Beste Dames en Heren,

Sinds afgelopen week ben ik met de cut begonnnen. Ik train 5 keer per week, waarvan ik 4-5 keer 20-30 min cardio doe.

Ik weeg momenteel 86-87kg met een vetpercentage van rond de 20%. Mijn doel is om binnen 3-4 maanden richting de 10% te gaan.

Om dit te behalen heb ik het volgende schema opgesteld:

E- K- V- Kcals
Ontbijt:
havermout80gr: 10.5- 49.6- 5.6- 304
Whey: 22.0- 2.5- 1.4- 113
Olijfolie: 0.0- 0.0- 15.0- 132
Visolie: 0.0- 0.0- 1.0- 9

Maaltijd 2:
Zilv.rijst 60gr: 4.5- 45.0- 1.4- 218
Koolvis300gr: 54.0- 0.0- 1.2- 228
Visolie: 0.0- 0.0- 1.0- 9

Maaltijd 3:
Zilv.rijst 60gr: 4.5- 45.0- 1.4- 218
Koolvis300gr: 54.0- 0.0- 1.2- 228
Visolie: 0.0- 0.0- 1.0- 9

Na trainen Shake: 22.0- 2.5- 1.4- 113

Maaltijd 4:
Zilv.rijst40gr: 3.0- 30.0- 1.0- 145
Koolvis300gr: 54.0- 0.0- 1.2- 228

Maaltijd 5:
Kip250gr: 57.0- 0.0- 2.2- 250
Olijfolie: 0.0- 0.0- 15.0- 132

Maaltijd 6:
Casseine: 22.5- 0.0- 0.0- 90

Totaal: E:308- K:174.5- V:51- Kcals:2426


Verder eet ik bij 3 maaltijden nog groene groentes(meestal broccoli)

Mijn eiwitten en Koolhydraten zijn wel goed denk ik, maar ik krijg naar mijn gevoel te weinig vet binnen. Deze is in verhouding maar 10%.
Heb ik meer vetten in mijn schema nodig? Valt er verder nog iets aan te passen in mijn schema?

Feedback is van harte welkom! Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Kavish
 
Je voedingsschema ziet er wel goed uit qua producten, wat meer variatie zou beter zijn imo. Maaltijd 6, is dit een casseïne shake? Je zou daar 250/500 gram kwark kunnen eten.

Je streven om binnen 3 á 4 maanden richting de 10% te gaan lijkt me wat te hoog gegrepen. Al dan niet onmogelijk.
 
Voor het slapen inderdaad een casseine shake. Kwark probeer ik te vermijden i.v.m. Zuivel.
Is verder het aantal gram vet wel goed? Het is maar 10 procent in verhouding..
 
Vet krijg je wel genoeg binnen, aangezien je cut. Je vermijdt zuivel, maar je drinkt toch casseïne shakes..? Melk?
 
ipv caseine 10 ei-eiwitten nemen.

mijn citschema ziet er eigenlijk ook hetzelfde uit.

alleen ik neem half uur voor en na de training 50gr whey en de zilvervlies rijst na de training neem ik niet. voor de rest eet ik ook echt precies hetzelfde haha

en in 3 a 4 maanden 10% staan is goed te doen.

weet niet of je in de kuur zit maar ik ben ook van ong 20% naar 10% gegaan in ong 8 a 10 weken. met wel 2x per dag cardio op nuchtere maag een uur en na de kt een uur cardio 5a6x per week
 
Ik drink mijn casseine met water. Verder kook ik ook alles in water, en neem mijn havermout ook met water.

Om welke reden zou ik casseine moeten vervangen met ei-eiwit?

Ik zit niet in een kuur, nog nooit gedaan:P Maar hoop idd dat die 3-4 maanden genoeg zullen, ik ben erg strict met dieeten, dus zal wel lukken!

Nam jij ook 2 eetlepels olijfolie voor vetten? Bedankt voor jullie reacties!
 
ik neem totaal geen olijfolie, ik kook echt alles mijn vetten zit ook op 10gr hooguit. om toch aan me vetten te komen neem ik 1x per week een cheatmaaltijd zoals een hamburger of iets.

caseine zit ook lactose is, als je het echt goed wilt doen dus 0.0 zuivel zou ik ipv de caseine ei-eiwitten nemen.

---------- Post toegevoegd Wed 17 Aug 2011 om 20:46 ----------

dit is ong mijn schema:

m1: 50gr whey en 30gr brinta
m2: 250gr koolvis, groente en 40gr zilvervliesrijst droog gewogen met halve citroen
m3: 250gr koolvis, groente en 40gr zilvervliesrijst droog gewogen met halve citroen
voor het trainen 50gr whey
na het trainen 50gr whey en 20gr dextrose
m6: 150gr tonijn en halve citroen
m7: 10 ei-eiwitten

heb al heel wat cutschema's geprobeerd en gedaan maar deze schema was toch wel mijn ultieme cutschema, binnen 3 weken had ik al zoiets van WTF :eek:

edit: in deze schema nam ik eigenlijk als vuistregel elke maaltijd moet minimaal 40 gr tot max 50gr eiwitten zitten en zoveel mogelijk me eiwitten uit vis te halen en niet boven de 150gr kh te komen zitten
 
Laatst bewerkt:
Oke, dan pleur ik die olijfolie eruit:P Ik heb wel omega-3 visoliecapsules. Daarvan neem ik 3 pillen per dag, die zijn juist goed in de cut toch? Ik ben van plan 1x per week 2 weken een cheatmaaltijd te doen.

Casseine zal ik ook vervangen door ei-eiwit. Nogmaals bedankt voor je reactie:)

ps. is 10 ei-witten nodig voor het slapen? Ik krijg gedurende de dag al aardig wat eiwitten binnen. Hoeveel eiwit/kcals is het per ei?
 
Laatst bewerkt:
edit: in deze schema nam ik eigenlijk als vuistregel elke maaltijd moet minimaal 40 gr tot max 50gr eiwitten zitten en zoveel mogelijk me eiwitten uit vis te halen en niet boven de 150gr kh te komen zitten[/QUOTE]

Ik heb dat ook ongeveer per maaltijd. Alleen zijn mijn KH momenteel nog hoger dan 150gr, maar ik ga het sowieso per week verlagen. (wil niet in 1x crashen)
 
edit: in deze schema nam ik eigenlijk als vuistregel elke maaltijd moet minimaal 40 gr tot max 50gr eiwitten zitten en zoveel mogelijk me eiwitten uit vis te halen en niet boven de 150gr kh te komen zitten

Ik heb dat ook ongeveer per maaltijd. Alleen zijn mijn KH momenteel nog hoger dan 150gr, maar ik ga het sowieso per week verlagen. (wil niet in 1x crashen)[/QUOTE]

ja of de cardio gewoon opvoeren, dat was bij mij het geval ik bleef bij die 150gr kh maar elke week ging me conditie vooruit en kon ik langer en harder doorgaan op de loopband dus was voor mij niet echt een reden om het nog te verlagen.
 
ipv caseine 10 ei-eiwitten nemen.
Caseïne is beter = tragere afgifte.

ik neem totaal geen olijfolie, ik kook echt alles mijn vetten zit ook op 10gr hooguit. om toch aan me vetten te komen neem ik 1x per week een cheatmaaltijd zoals een hamburger of iets.

caseine zit ook lactose is, als je het echt goed wilt doen dus 0.0 zuivel zou ik ipv de caseine ei-eiwitten nemen.
10gr vetten per dag is ongezond. Lactose in de cut is ok.
 
Ziet er wel goed uit, maar persoonlijk zou ik een dag of 2 gek worden van koolvis met zilvervliesrijst 3 x per dag. Zou ook eieren, kwark, noten en vlees in het schema gooien.
Dat vet in de noten vult je vet ook weer een beetje aan want 10 gram per dag is veel te weinig.
 
Ziet er wel goed uit, maar persoonlijk zou ik een dag of 2 gek worden van koolvis met zilvervliesrijst 3 x per dag. Zou ook eieren, kwark, noten en vlees in het schema gooien.
Dat vet in de noten vult je vet ook weer een beetje aan want 10 gram per dag is veel te weinig.

Hij eet geen 10 gram, maar 10% (51gr) vet per dag.. :)
 
Ik zou iets lager gaan in kh en hoger in vetten
 
Caseïne is beter = tragere afgifte.

10gr vetten per dag is ongezond. Lactose in de cut is ok.

you serious ?

voor zijn doelen kan hij makkelijk lactose en caseine nemen maar als die het echt goed wilt doen dan moet die deze dingen echt wel laten staan maar dat is meer als je onder de 8% wil gaan zitten.

lactose is ok in de cut ? :rolleyes:
 
you serious ?

voor zijn doelen kan hij makkelijk lactose en caseine nemen maar als die het echt goed wilt doen dan moet die deze dingen echt wel laten staan maar dat is meer als je onder de 8% wil gaan zitten.

lactose is ok in de cut ? :rolleyes:
:yarly:
 
Back
Naar boven