MuscleMeat

Voedingsschema cut

Bezoekers in dit topic

Grudgie

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
28 nov 2019
Berichten
600
Waardering
509
Lengte
1m68
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ben alweer tijdje aan het cutten.

Ben benieuwd wat jullie van mijn schema vinden.

Korte info: Man, 34, 168cm, rond 65kg, 15% bf, 6 daags ppl, probeer elke dag rond de 12k stappen te zetten dmv cardio.

Dit is niet echt elke dag wat ik eet maar een voorbeeld in een dag. Lunch en tussendoortje in de middag is 99% van de tijd hetzelfde. Alleen het avond eten en tussendoortje in de avond verandert vaak. Ik eet op gevoel, ene dag wat meer dan ander.
Heb uitgerekend dat ik rond de 2184 kcal moet eten.

De ene dag in de avond eet ik geen fruit en doe ik bijvoorbeeld wat havermout door mijn kwark met kaneel.

2020-08-31.png


2020-08-31 (1).png
 
Als je geen wedstrijdambities hebt en je hebt alles goed uitgerekend (dus je valt per week zo'n 300 tot 500 gram af in de cut), dan is het toch prima? Heb je veel honger, voeg dan meer volume toe door bijvoorbeeld meer groente te eten.
 
Nee heb totaal geen wedstrijdambities.

Doe krachttraining omdat ik het ontzettend leuk en lekker vind om te doen.
En daarbij staat nog eens mooi als je wat gespierder lijkt. :)

Ik weeg mij niet elke dag/week/maand. Heb ik jaar geleden ofzo elke dag gedaan en daar werd ik gek van. Net als het alles afwegen, in begin wordt het een sport en ga je alles nauwkeurig afwegen maar merk gewoon dat je dan ook niet meer echt geniet van het eten. En nu weet ik door de jaren heen wat ik wel ongeveer op een dag kan eten. Zo zal ik de ene dag wat meer eten en andere dag minder. En ik houd de spiegel aan hoe ik eruit zie. :)

Geen gestress meer met elke dag jezelf wegen en je voeding afwegen, geeft mij zoveel minder stress erom. :)
 
Zo te horen gaat het gewoon goed, dus zou niet teveel veranderen. Als ik mag mierenneuker dan is je vet niet op 1 gram per kg lichaamsgewicht dus je kunt misschien een stuk fruit schrappen en een eetlepel olijfolie erin knallen? Maar dat is dus alleen als je op zoek bent om iets te verbeteren ;)
 
Chris1989 ja weet dat ik niet altijd precies met mijn vetten uitkom. Maar dat compenseer ik dan wel weer met andere dagen. Die kleine verschillen per dag soms daar ga ik zelf niet om zitten mierenneuken. Zolang ik maar niet al te laag kom vind ik het wel prima zo. :)
 
Back
Naar boven