XXL Nutrition

Voedingsschema Cut

Bezoekers in dit topic

graafdracula

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
97
Waardering
24
Hi allemaal,

Bij deze mijn voedingsschema welke ik de afgelopen 2 maanden heb gebruikt.
Helaas ben ik nog niet afgevallen, maar dat komt door het vele cheaten bij sociale aangelegenheden :duh:.

Qua kracht & reps ben ik helaas al enkele maanden sterk achteruitgegaan.
Ik verdenk een lichte mentale overspanning (kom niet uit woorden, veel stress etc) en wellicht ook fysiek een beetje overspannen..

Nu ga ik een weekje rust nemen en wil me daarna aan bijgevoegd schema houden (1 cheatdag --> EDIT: Cheatmeal), i.c.m. 3x krachtsport per week (PPL) en 1 á 2x voetbal.

1652085640486.png

1652084916545.png


* Diner veranderd natuurlijk elke dag, vaak ook wraps of pita's i.p.v. rijst
Vaak neem ik ook alleen vlees met groente. In de avond heb ik dan wat meer honger en gaat er een beetje cruesli door de kwark. Qua calorien komt dit op hetzelfde neer denk ik.
 

Bijlagen

  • 1652084099590.png
    1652084099590.png
    16,3 KB · Weergaven: 118
  • 1652084328514.png
    1652084328514.png
    81,2 KB · Weergaven: 99
Laatst bewerkt:
Hi allemaal,

Bij deze mijn voedingsschema welke ik de afgelopen 2 maanden heb gebruikt.
Helaas ben ik nog niet afgevallen, maar dat komt door het vele cheaten bij sociale aangelegenheden :duh:.

Qua kracht & reps ben ik helaas al enkele maanden sterk achteruitgegaan.
Ik verdenk een lichte mentale overspanning (kom niet uit woorden, veel stress etc) en wellicht ook fysiek een beetje overspannen..

Nu ga ik een weekje rust nemen en wil me daarna aan bijgevoegd schema houden (1 cheatdag), i.c.m. 3x krachtsport per week (PPL) en 1 á 2x voetbal.

Bekijk bijlage 555131
Bekijk bijlage 555130

* Diner veranderd natuurlijk elke dag, vaak ook wraps of pita's i.p.v. rijst
Vaak neem ik ook alleen vlees met groente. In de avond heb ik dan wat meer honger en gaat er een beetje cruesli door de kwark. Qua calorien komt dit op hetzelfde neer denk ik.
Elke week een cheat day, netjes.
 
Hi allemaal,

Bij deze mijn voedingsschema welke ik de afgelopen 2 maanden heb gebruikt.
Helaas ben ik nog niet afgevallen, maar dat komt door het vele cheaten bij sociale aangelegenheden :duh:.

Qua kracht & reps ben ik helaas al enkele maanden sterk achteruitgegaan.
Ik verdenk een lichte mentale overspanning (kom niet uit woorden, veel stress etc) en wellicht ook fysiek een beetje overspannen..

Nu ga ik een weekje rust nemen en wil me daarna aan bijgevoegd schema houden (1 cheatdag), i.c.m. 3x krachtsport per week (PPL) en 1 á 2x voetbal.

Bekijk bijlage 555131
Bekijk bijlage 555130

* Diner veranderd natuurlijk elke dag, vaak ook wraps of pita's i.p.v. rijst
Vaak neem ik ook alleen vlees met groente. In de avond heb ik dan wat meer honger en gaat er een beetje cruesli door de kwark. Qua calorien komt dit op hetzelfde neer denk ik.
65 gr vetten lijkt me aan de lage kant. Die heb je nodig!
Tel je ook echt alles mee? Bv koffiemelk wordt snel vergeten. Is 15 ml olie ook echt 15 ml, maw wegen niet schatten of eetlepels gebruiken.
 
29j 1.84m en 85 kg met 20%.

Wat eet,at je heb je dat wel eens bijgehouden. .
Ga daar eerst eens 500Kcals onder zitten elke dag. ik kom globaal op ~2500Kcals(17,500 ew) uit, als je daar nog niet op afvalt haal je er ~200kcals af ed. ook al heb je bijv zondag een cheat day, moet je nog je ~weekgemiddelde halen. Wat zie je onder cheaten, is dat 2500Kcals maar junkfood, of alles vreten wat los en vast zit(4000kcals JF) ?
 
Ja, waarom heb je er een cheat day in staan als je wilt afvallen?
Je weet al wel hoe het smaakt.
En over 6 maanden mag je ook wel weer een keer eten.
 
één cheatmeal per week dat snap ik opzich nog wel. Maar een hele cheat day... Naar mate je cut verder vordert en je honger erger wordt zul je zien dat zo'n cheatday veranderd in een giga binge waardoor je je progressie van de hele week in 1 dag naar de tering helpt.

Stel je hebt een deficit van 500kcal per dag, dan heb je in 6 dagen een deficit van 3000 kcal, ga je op cheatday dus tegen de 5500 kcal naar binnen vrotten dan heb je je hele week voor niks gedaan. Vooral als je cheatday flink wat alcohol betreft dan ben je daar zo hoor :)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad die cheat eruit halen en gewoon nog agressiever aanpakken. Ik zou voor de training PSMF aanpak volgen en na je training aanvullen met resterende budget eiwitten en koolhydraten
 
Elke week een cheat day, netjes.
Ik bedoel hier niet mee een hele dag inderdaad. Fout verwoord. Ik bedoel meer dat er in de avond eens friet/afhaal/bier kan worden genuttigd, of in de middag eens buiten de deur kan worden gegeten. Hierbij let ik altijd op proteïnes etc.
Ik ontbijt gewoon met mijn papje enzo ;).
 
Ik bedoel hier niet mee een hele dag inderdaad. Fout verwoord. Ik bedoel meer dat er in de avond eens friet/afhaal/bier kan worden genuttigd, of in de middag eens buiten de deur kan worden gegeten. Hierbij let ik altijd op proteïnes etc.
Ik ontbijt gewoon met mijn papje enzo ;).
Nogmaals blijkt hieruit dat je totaal niet snapt hoe het proces werkt. Om gewicht kwijt te raken moet je MINDER kcal eten dan jou onderhoud. Wat je eet maakt vrij weinig uit, maar macros die in balans zijn zullen wel beter bijdrage aan je verzadiging/ spiermassa/ energie en gewoon algemene gezondheid/fitheid.

Zolang je geen discipline hebt of het uberhaupt snapt zullen komende 2 maanden idem dito worden als afgelopen 2 maanden.
 
Nogmaals blijkt hieruit dat je totaal niet snapt hoe het proces werkt. Om gewicht kwijt te raken moet je MINDER kcal eten dan jou onderhoud. Wat je eet maakt vrij weinig uit, maar macros die in balans zijn zullen wel beter bijdrage aan je verzadiging/ spiermassa/ energie en gewoon algemene gezondheid/fitheid.

Zolang je geen discipline hebt of het uberhaupt snapt zullen komende 2 maanden idem dito worden als afgelopen 2 maanden.
Okay, thanks voor je feedback.

Ik denk wel redelijk te snappen hoe het werkt, minder eten dan onderhoud (constante deel + variabel deel sport/beweging). Macro's stoei ik soms nog mee, omdat er zo veel verschillende theorieën zijn.

Enige is - ik dacht dat een cheatmaal 1x per week wel mogelijk was voor een regular.
 
Okay, thanks voor je feedback.

Ik denk wel redelijk te snappen hoe het werkt, minder eten dan onderhoud (constante deel + variabel deel sport/beweging). Macro's stoei ik soms nog mee, omdat er zo veel verschillende theorieën zijn.

Enige is - ik dacht dat een cheatmaal 1x per week wel mogelijk was voor een regular.
Standaard macros; (bw = lichaamsgewicht)
Bw x 2 eiwitten
Bw x 1 vetten
Overige koolhydraten

Wijk je er 10% vanaf maakt echt totaal niets uit. Probeer je eiwitten altijd te halen en als je wat schommelt in je vetten/koolhydraten geen probleem.

Cheatmeals geven je alleen maar meer drang om nog meer te cheaten. Indien je een keer wilt “cheaten” kan dit heel makkelijk. Eet dag vooraf/erna 200 kcal minder dan heb je er al 400 als reserve en je cheatmeal vervang je voor een normale meal die waarschijnlijk uit 500 kcal bestaat dan kan je dus cheaten met een meal van 900 kcal zonder totaal uit je kcal schema te gaan. Let er wel op dat dit behoorlijk secuur werkt en niet tevaak moet lopen doen want dan gaat het mis.
 
Enige is - ik dacht dat een cheatmaal 1x per week wel mogelijk was voor een regular.
Als je nu de hele week iets onder onderhoud eet en met dat cheatmeal er weer bovenuit komt, dan zit je dus niet onder onderhoud.

Als je denkt dst het zo snel niet kan gaan: een grote shoarmapizza met knoflooksaus en een aantal speciaalbieren en je bent er al ruim.
 
Als je nu de hele week iets onder onderhoud eet en met dat cheatmeal er weer bovenuit komt, dan zit je dus niet onder onderhoud.

Als je denkt dst het zo snel niet kan gaan: een grote shoarmapizza met knoflooksaus en een aantal speciaalbieren en je bent er al ruim.
Maar dat is zooo lekker :p
 
één cheatmeal per week dat snap ik opzich nog wel. Maar een hele cheat day... Naar mate je cut verder vordert en je honger erger wordt zul je zien dat zo'n cheatday veranderd in een giga binge waardoor je je progressie van de hele week in 1 dag naar de tering helpt.

Stel je hebt een deficit van 500kcal per dag, dan heb je in 6 dagen een deficit van 3000 kcal, ga je op cheatday dus tegen de 5500 kcal naar binnen vrotten dan heb je je hele week voor niks gedaan. Vooral als je cheatday flink wat alcohol betreft dan ben je daar zo hoor :)
1 hele cheatday komt bij de meeste erop neer.... een hele week teniet doen.


Gewoon bij 1 cheatmeal houden om de week oid
 
Met een dieet van >2000 kcal kun je een cheatmeal incalculeren, dan is het feitelijk geen cheatmeal meer maar kun je toch lekker eten. Dus dat je die dag iig niet boven onderhoud komt. De rest van die dag lekker veel groente of salade en magere eiwitten.
 
Hi allemaal,

Bij deze mijn voedingsschema welke ik de afgelopen 2 maanden heb gebruikt.
Helaas ben ik nog niet afgevallen, maar dat komt door het vele cheaten bij sociale aangelegenheden :duh:.

Qua kracht & reps ben ik helaas al enkele maanden sterk achteruitgegaan.
Ik verdenk een lichte mentale overspanning (kom niet uit woorden, veel stress etc) en wellicht ook fysiek een beetje overspannen..

Nu ga ik een weekje rust nemen en wil me daarna aan bijgevoegd schema houden (1 cheatdag --> EDIT: Cheatmeal), i.c.m. 3x krachtsport per week (PPL) en 1 á 2x voetbal.

Bekijk bijlage 555131
Bekijk bijlage 555130

* Diner veranderd natuurlijk elke dag, vaak ook wraps of pita's i.p.v. rijst
Vaak neem ik ook alleen vlees met groente. In de avond heb ik dan wat meer honger en gaat er een beetje cruesli door de kwark. Qua calorien komt dit op hetzelfde neer denk ik.
Ik raad je aan om alles te tracken in bijvoorbeeld Fatsecret. Handige app, en kun je bijvoorbeeld standaard maaltijden opslaan. Dan hoef je die niet steeds weer in te voeren, aangezien je alle macro's al hebt.

Tenminste als je vaste maaltijden elke dag weer komen.

Zo kun je ook snel bekijken / uitrekenen, hoeveel je moet laten staan om te cheaten. Aangezien je dat belangrijk vind.
 
Back
Naar boven