MuscleMeat

Voedingsschema cutfase

Bezoekers in dit topic

Gesqi

Novice
Lid geworden
24 apr 2019
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Korte voorstelling van mezelf aangezien ik nieuw ben op dit forum.

Ik ben een man van 26 jaar, 75 kg, 172 cm met een vetpercentage van 12%.
Ik ben militair van beroep en werk daarnaast bij de dienst 100 na mijn uren.
Hierdoor kan ik moeilijk mijn voeding inplannen en soms wel en soms niet trainen.
Meestal train ik 3 keer per week. Voeding is redelijk wat met supplementen aangezien deze in poedervorm meegenomen kunnen worden op oefening.

Ik heb de sheet gebruikt die op dit forum staat maar mijn producten staat er niet tussen.

Volgens de Harris Benedict formule bekom ik dit:
Mijn caloriebehoefte voor de ruststofwisseling (BMR) is: 1777 KCAL
Mijn totale caloriebehoefte per dag is: 2443 KCAL
Om te cutten doe ik er kleine 500 af: 2000 KCAL

40% koolhydraten = 800 KCAL (4 KCAL per = 200 gram koolhydraten)
30% vetten = 600 KCAL (9 KCAL per = 67 gram vetten)
30% eiwitten = 600 KCAL (4 KCAL per = 150 gram eiwitten)

Dit is mijn voedingsschema (ik sta open voor aanvullingen opmerkingen en suggesties aangezien er zeker nog werk aan is).
De voedingswaarden komen niet overeen met het aanbevolen van de formule aangezien andere site's zeggen andere waarden ...

Voedingschema

anqiat2k.png
 
Vetten mag je wel richting de 1 gram per kg lichaamsgewicht gaan. Eiwitten rond de 150 gr en de rest koolhydraten.
 
Ik zou op zo een voedingsschema niet willen leven, lijkt me ook niet gezond. Zou sowieso je avondeten aanpassen naar een normale maaltijd met groente en vlees, etc. Je verbrand trouwens wel weinig voor een militair die drie keer per week traint. Snap ook niet waarom je met jouw vetpercentage nog wilt cutten.
 
Vetten mag je wel richting de 1 gram per kg lichaamsgewicht gaan. Eiwitten rond de 150 gr en de rest koolhydraten.