AndroidHealthClinic

Voedingsschema (cutting)

Bezoekers in dit topic

muscelman!!

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
26 sep 2005
Berichten
149
Waardering
1
Lengte
1m81
BBers,

Ik heb weer een voedingsschema voor m'n eigen gemaakt, ben er wederom lang mee bezig geweest en het zal vast en zeker nog niet helemaal in orde zijn dus daarom post ik het hier even om te kijken wat jullie er op aan te merken hebben ;)

Ik heb mijn dagelijkse behoefte kcal berekend en kwam uit op 2271,2 Kcal, omdat ik hier 20% onder wil gaan kom ik uit op 1817 Kcal, Ik heb m'n voedingsschema zo proberen te maken dat ik uit kom op die 1817 Kcal maar ik blijf maar rond de 2000 Kcal zitten en weet even niet meer wat ik zou moeten aanpassen, misschien dat iemand van jullie me wat tips kan geven en eventueel wat toevoegingen of dingen die ik er uit kan/moet laten om zo toch aan m'n doel te komen, 1817 Kcal dus!

Kritiek is welkom!

Alvast Bedankt!! ;)

Hier de link naar mijn voedingsschema:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Ik zou het stukje kipfilet missen met het avondeten.
 
Ik zou het stukje kipfilet missen met het avondeten.

Ja dat klopt dat dacht ik ook al alleen als ik dat wel doe dan kom ik helemaal boven de 2000 Kcal uit he!! Je hebt gelijk maar dit is niet echt de info waar ik om vroeg.
 
Sorry, ik snap het. Verder kan ik ook niet echt veel meer aanvullen. Alleen zou ik na je training ook nog iets eten, tenzij je echt tot half 10 traint.
 
je eet onder je behoefte dus je zal afvallen..meer heb ik niet op toetevoegen
op dit na

je zou het proces sneller kunnen laten gaan als je de zuivel producten en de fruit stript door de weeks

en 1x in de week (soort van refeed) je glyc weer volgooit
dan zal midweek ongeveer een behoorlijk laag glyc in je lichaam hebben
waarbij je je lichaam forceerd een andere brandstof te zoeken

en zuivel gewoon strippen vanwegen de carbs die erin zitten.. zit niet veel maar zijn betere vervangers ervoor =)
zoals voor het slapen gaan ipv kwark zou je ook zalm kunnen eten
 
is meer eiwitten en minder koolhydraten ook niet meer bevordelijk voor de cut?
 
is meer eiwitten en minder koolhydraten ook niet meer bevordelijk voor de cut?

Inderdaad VEEEL te veel KH's en veel te weinig eiwitten! 18 gr vetten?

Dit schema is erg slecht.. Je verdeling is niet goed (elke maaltijd ongeveer evenveel kcal). Je eet 133gr eiwit en 330 gr kh's...

Je moet je eiwitten opkrikken, je KH's moeten de helft minder zijn en je vetten moeten 20% bedragen van je schema.
 
Inderdaad VEEEL te veel KH's en veel te weinig eiwitten! 18 gr vetten?

Dit schema is erg slecht.. Je verdeling is niet goed (elke maaltijd ongeveer evenveel kcal). Je eet 133gr eiwit en 330 gr kh's...

Je moet je eiwitten opkrikken, je KH's moeten de helft minder zijn en je vetten moeten 20% bedragen van je schema.

Wat jij zegt dacht ik eigenlijk wel al maar wat kan ik er dan eens bij zetten en uithalen en veranderen om m'n eiwitten op te krikken en KH's veel minder te krijgen want kom er niet meer uit eerlijk gezegd!! En op hoeveel vetten moet ik uitkomen volgens jou??

Alvast bedankt voor de info. ;)
 
Heb het weer wat aangepast en ik weet het is nog niet goed!!

Eiwitten heb ik nu flink wat opgekrikt, alleen KH's kom ik echt niet lager dan hoe het nu is, en vetten zijn zeker niet in orde maar aan hoeveel vetten moet ik komen??

Graag weer wat advies!! Ik kom er echt niet meer uit nu!!

Hier de nieuwe link:
[Link niet meer beschikbaar]
 
Rijst/Jam eruit. Rijst kan wel maar dan moet je het vervangen met 1 van je boterhammen en veel minder rijst gaan eten (te veel KH in de cut).

Mss je brinta naar 25 gram brengen en dan om 12.30 boterhammen erbij nemen met kip. Want die maaltijd is echt veel te klein in vergelijking met je andere maaltijden. Je moet bij elke maaltijd ongeveer evenveel kcal binnenkrijgen!! En bij elke maaltijd eiwitten dus ik zou bij je brinta ook nog een whey nemen. Dat omdat je in de ochtend deze eiwitten erg goed kan gebruiken aangezien je na een nacht zo goed als zonder zit.

Vetten moeten zeker opgekrikt worden naar 80 gram. Bak je vlees dus in olijfolie en ga wat noten eten (best bij je maaltijd om 20.30: 25-50 gram noten eten).

15.30 moet je er nog wat bij gaan eten.
 
Rijst/Jam eruit. Rijst kan wel maar dan moet je het vervangen met 1 van je boterhammen en veel minder rijst gaan eten (te veel KH in de cut).

Mss je brinta naar 25 gram brengen en dan om 12.30 boterhammen erbij nemen met kip. Want die maaltijd is echt veel te klein in vergelijking met je andere maaltijden. Je moet bij elke maaltijd ongeveer evenveel kcal binnenkrijgen!! En bij elke maaltijd eiwitten dus ik zou bij je brinta ook nog een whey nemen. Dat omdat je in de ochtend deze eiwitten erg goed kan gebruiken aangezien je na een nacht zo goed als zonder zit.

Vetten moeten zeker opgekrikt worden naar 80 gram. Bak je vlees dus in olijfolie en ga wat noten eten (best bij je maaltijd om 20.30: 25-50 gram noten eten).

15.30 moet je er nog wat bij gaan eten.

Thanks man dit is nuttige info..

Wederom zal ik m'n schema gaan aanpassen en ik post het zodra het up to date is..

Bedankt ;)
 
Oei ik heb een fout ontdekt, ik bedoelde je brinta naar 50 gram brengen.

Geen dank. :)
 
Hier weeeeeer opnieuw m'n voedingsschema!!!

Eiwitten en KH's zit ik nu denk ik wel goed, alleen vetten nog te weinig en Kcal iets te hoog.. heb nu zoveel mogelijk verdeelt en alle maaltijden zitten nu zo rond +- 200 kcal. Alleen ontbijt zit ik er ruim boven.

Persoonlijk denk ik dat het schema er opzich best goed uit ziet nu.. misschien nog wat kleine aanpassingen maar oke! laat maar horen!!!

Hier de link weer:
[Link niet meer beschikbaar]

En natuurlijk alvast bedankt iedereen :D
 
Oké ik denk dat je nu wel goed zit. ;) Misschien wel nog wat extra olijf/lijnzaad-olie door je kwark in de avond om nog iets meer goede vetten te hebben? Of gewoon je eieren met eigeel erbij eten. Om dit te compenseren kan je je laatste shake ipv met melk met water drinken. Alle kleine beetjes helpen in de cut.

Het is al een enorme verbetering t.o.v. je eerste schema, good job!
 
Oké ik denk dat je nu wel goed zit. ;) Misschien wel nog wat extra olijf/lijnzaad-olie door je kwark in de avond om nog iets meer goede vetten te hebben? Of gewoon je eieren met eigeel erbij eten. Om dit te compenseren kan je je laatste shake ipv met melk met water drinken. Alle kleine beetjes helpen in de cut.

Het is al een enorme verbetering t.o.v. je eerste schema, good job!

Oke thanks man!! ja ik vond het zelf ook een hele verbetering! ik pruts liever zelf een beetje en ook al moet ik het dan alsmaar aanpassen dat geeft niet.. zo leer ik het wel!! Heel erg bedankt! en idd die laatste shake neem ik met water en door m'n kwark doe ik een eetlepel lijnzaad olie en dan zal ik ver goed zitten hehe :D

Thank youuu ;)
 
Oké ik denk dat je nu wel goed zit. ;) Misschien wel nog wat extra olijf/lijnzaad-olie door je kwark in de avond om nog iets meer goede vetten te hebben? Of gewoon je eieren met eigeel erbij eten. Om dit te compenseren kan je je laatste shake ipv met melk met water drinken. Alle kleine beetjes helpen in de cut.

Het is al een enorme verbetering t.o.v. je eerste schema, good job!
In eerste instantie wou ik ook zeggen om de shake met water te doen om zuivel te beperken maar hier kwam jij al mee! Alleen vind ik 500 gram margere kwark nog veel voor in de cut.

Lust je tonijn of andere soorten vis? Anders zou ik een blikje tonijn om 20:30 eten ipv 35 gr noten en dan wat Unk zegt lijnzaadolie kopen en deze mengen met je kwark.
 
In eerste instantie wou ik ook zeggen om de shake met water te doen om zuivel te beperken maar hier kwam jij al mee! Alleen vind ik 500 gram margere kwark nog veel voor in de cut.

Lust je tonijn of andere soorten vis? Anders zou ik een blikje tonijn om 20:30 eten ipv 35 gr noten en dan wat Unk zegt lijnzaadolie kopen en deze mengen met je kwark.

Ik eet ook 500 gram magere kwark hoor in de cut. Als hij zijn noten laat vallen voor tonijn zal hij weer een tekort hebben in vetten.

Ik zou dan de tonijn nemen om 12.30 maar ik denk niet dat het noodzakelijk is (het is wel goed als afwisseling).
 
Ja guys het probleem is dat ik helemaal niks van vis lust!! en de lijnzaad olie in de kwark zoals UnK zei ga ik ook doen, dat zei ik ook in m'n laatste post ;) hehe

Ik ga het dus doen met hoe het schema nu is en ik zal zien hoe het gaat en ik zal er vast en zeker weer iets van leren om de volgende keer weer helemaal anders te doen of wat aan te passen ;)
 
Guys,

Ik zat nog eens na te denken.. (haha ja dat kan ik)! En begon te denken of ik ook nog belangrijke supplementen buitenom m'n schema moet nemen??

Nu krijg ik waarschijnlijk reactie's van ja als je budget er naar is dan kun je dit, dat en dat en dat er nog bij nemen haha. Die reactie's hoeven niet:P want mijn budget is groot genoeg :D

bedankt alvast voor de reacties ;)
 
Enkel whey/omega3 capsules/multivitaminen vind ik handig. Ik denk dat je genoeg zal hebben aan je whey. Probeer eerst met je voeding goede resultaten te bereiken. Supps zijn niet meteeen nodig.
 
Back
Naar boven