XXL Nutrition

voedingsschema echt nodig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ouKKie

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 mei 2009
Berichten
21
Waardering
0
hoi ik ben manuel

ik ben nieuw hier en lees al een tijdje hier berichten op dutchbodybuildingforum. ik lees dat iedereen of veel mensen hier een voedingsschema hebben. ik train nu 14 maanden en al zeg ik het zelf ben wel gegroeit.

is een voedingsschema echt nodig als je weet wat je eet?

ik heb dus geen vast voedingsschemawel eet ik 6 a 7 maaltijden per soms vervang ik er 1 door een shake en beetje fruit. ik weet naar mijn idee wel wat ik eet. let goed op dat er genoeg eitwitten inzitten. op sportschool zeggen ze als je maar oplet dat je ongeveer 2x je lichaamsgewicht aan eitwitten inneemt. vetten 1x(vooral gezonde vetten) en koolydraten 1.5 x je lichaamsgewicht als je maar weet wat je eet. ik doe dit al een tijdje zo. ik weeg nu 78 kilo met een vetpercentage van 10.2 procent.

doe ik dit goed ofniet of moet ik echt een voedingsschema maken voor meer resultaat. 14 maanden geleden was ik 72.5 kilo.
 
hoi ik ben manuel

ik ben nieuw hier en lees al een tijdje hier berichten op dutchbodybuildingforum. ik lees dat iedereen of veel mensen hier een voedingsschema hebben. ik train nu 14 maanden en al zeg ik het zelf ben wel gegroeit.

is een voedingsschema echt nodig als je weet wat je eet?

ik heb dus geen vast voedingsschemawel eet ik 6 a 7 maaltijden per soms vervang ik er 1 door een shake en beetje fruit. ik weet naar mijn idee wel wat ik eet. let goed op dat er genoeg eitwitten inzitten. op sportschool zeggen ze als je maar oplet dat je ongeveer 2x je lichaamsgewicht aan eitwitten inneemt. vetten 1x(vooral gezonde vetten) en koolydraten 1.5 x je lichaamsgewicht als je maar weet wat je eet. ik doe dit al een tijdje zo. ik weeg nu 78 kilo met een vetpercentage van 10.2 procent.

doe ik dit goed ofniet of moet ik echt een voedingsschema maken voor meer resultaat. 14 maanden geleden was ik 72.5 kilo.

en hoeveel weeg je nu dan?

voedingsschema is overigens niet echt nodig als je gewoon van dag tot dag zorgt dat je ALTIJD genoeg binnen krijgt.
Het is gewoon voor de zwakwilligen gemakkelijk om zich ergens aan te houden, want als ze gewoon improviseren, vervallen ze meestal in hun oude, slechte gewoontes.
Zelf heb ik ook niet echt een voedingsschema waar ik me aan houdt, ik tel gewoon het aantal kcal per maaltijd en als ik een maaltijd te weinig of teveel eet, compenseer ik het gewoon met de volgende.
 
ja dat idee heb ik dus ook als ik hier lees sochtends 4 botherhammen met pindakaas 2e maaltijd shake met een beetje fruit daarna gabraden kipfilet op bruin bolletje volgende maatijd weer kwark daarna weer brood met kipfilet enz.

dan heb ik het gevoel dat je elke dag bijna hetzelfde eet ikzelf denk gezond eten kan ook lekker zijn en verschillend als je maar weet wat je eet
 
idd, maar ik raad je wel aan dat als je begint te cutten, je toch een voedingsschema opstelt. Bij het bulken is het gemakkelijk om gewoon willekeurig te eten, maar cutten is veel preciezer, dus dan kan het je resultaten wel sterk beinvloeden als je geen voedingsschema hanteerd.
 
schema is nodig als je het optimaal wilt groeien.
 
Je hebt totaal geen schema nodig als je wat verstand hebt van voeding en een klein beetje kan rekenen. Een schema zorgt vaak voor zeer eentonige eetpatronen. Het gebeurt vaak dat iemand een paar eiwitbronnen en koolhydraatbronnen kiest, zoals de combi boterham + kipfilet, en daar dan de helft of meer van zijn maaltijden mee vult. Onnodig saai en eerder slechter dan beter voor de gezondheid.

Zorg gewoon voor een paar regels. Bijvoorbeeld, per dag eet ik:

- minimaal 6 eiwitrijke maaltijden van rond de 30 gram eiwit, waarbij s'ochtends 1 keer snel eiwit (whey) en s'avonds traag eiwit (magere kwark)
- minimaal 300 gram groenten
- minimaal 2 stuks fruit
- enkel vezelrijke koolhydraatproducten
- minimaal 1 maaltijd rijk aan goede vetten (vette vis, noten, avocado, olijven, etc.)
- tussen de 3500 en 3700 kcals.
 
Laatst bewerkt:
cutten is toch vet verbranden?

ik weet niet of dat wel nodig is ik eet superveel maar is niet dat ik echt vet ben ofzo.

als ik teveel ga wegen vervang ik een maaltijd door een shake en eet dan iets minder en heb ik zo weer blokjes terug

ook als ik mijn spieren aanspan in mijn nek enz. komen de aders er doorheen dit heb ik ook in mijn onderarmen(heel erg) en in mijn bovenarmen

vaak heb ik perioder dan eet ik even heel veel zodat ik beetje vet krijgen en dan ga ik creatine gebruiken heel hard trainen eet ik ook 10 a 15 % minder en drink ik heel veel water dan kom ik wel 3 a 4 kilo aan waarvan er minimaal 1 tot 1.5 kilo echt wel blijft zitten. dan verbrand ik ook heel veel vet en zie ik er weer heel strak uit.

doe ik dit goed?

dank jullie voor de reacties ik heb me hier nog maar net aangemeld omdat het toch wel eens tijd werd om mijn trainingen serieus te nemen en ook van andere mensen dan alleen uit dezelfe sportschool dingen te horen
 
Dit is dus een voorbeeld. Net zoals je bij ieder voedingsschema ook kunt zeggen: "dit is voor iedereen anders".

Oke sorry, maar je begon dus met punten te noemen die voor iedereen gelden, en daarna kwam je opeens met vaste cijfers.
 
Back
Naar boven