MuscleMeat

Voedingsschema - Eerste opzet - Graag feedback! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SuperNoodle

Novice
Lid geworden
6 nov 2016
Berichten
14
Waardering
6
Lengte
1m88
Massa
75kg
Vetpercentage
20%
Het is tijd om er weer tegenaan te gaan. Zoek daarom wat feedback op mijn eerste opzet van dit voedingsschema (bedankt voor het excel bestand marina1975).

Korte info:
  • Man
  • 32 jaar
  • 188 cm
  • 69,5 kilo
  • 17,1% vetpercentage (natte vinger werk d.m.v. opmeten rondingen)
  • Full body krachttraining 3x per week met als doel massa kweken
ql8uFmS.jpg


Eerste opzet is gemaakt met de standaard waardes binnen het excel bestand om een ruwe richtlijn te maken. Nu merk ik dat mijn macro's niet helemaal juist zijn, maar zitten ze nog binnen een redelijk marge? Daarnaast ben ik een moeilijke eter die weer even "in moet komen" dus vandaar twee keer dezelfde shake op een dag. Wat denken jullie? Graag wat constructieve feedback wanneer je het idee hebt dat het anders moet.
 
Het is tijd om er weer tegenaan te gaan. Zoek daarom wat feedback op mijn eerste opzet van dit voedingsschema (bedankt voor het excel bestand marina1975).

Korte info:
  • Man
  • 32 jaar
  • 188 cm
  • 69,5 kilo
  • 17,1% vetpercentage (natte vinger werk d.m.v. opmeten rondingen)
  • Full body krachttraining 3x per week met als doel massa kweken
ql8uFmS.jpg


Eerste opzet is gemaakt met de standaard waardes binnen het excel bestand om een ruwe richtlijn te maken. Nu merk ik dat mijn macro's niet helemaal juist zijn, maar zitten ze nog binnen een redelijk marge? Daarnaast ben ik een moeilijke eter die weer even "in moet komen" dus vandaar twee keer dezelfde shake op een dag. Wat denken jullie? Graag wat constructieve feedback wanneer je het idee hebt dat het anders moet.
Je eiwitten zijn best hoog gezien je gewicht. Je zou ook 150 gram eiwitten (~2 gram per kilo lichaamsgewicht) kunnen aanhouden en voor de kcal die je dan overhoudt meer koolhydraten eten.

Mocht je zo tevreden zijn en kun je dit volhouden, dan zou je het ook met je huidige schema kunnen proberen.
 
Ben het met je eens dat eiwitten aan de hoge kant zitten. De rest van m'n macro's zitten me ook niet helemaal lekker. Zal nog eens wat ideeën opdoen om meer balans te vinden. Denk dat m'n totaal aan kcal wel goed zit voor nu.
 
Whey ( Shakes ) eruit
Er is niks mis met koolhydraten en vetten , dus brood / boterhammen / aardappelen enz prima te doen .
 
Ben het met je eens dat eiwitten aan de hoge kant zitten. De rest van m'n macro's zitten me ook niet helemaal lekker. Zal nog eens wat ideeën opdoen om meer balans te vinden. Denk dat m'n totaal aan kcal wel goed zit voor nu.
Totaal aantal kcal zul je moeten ondervinden komende tijd. Als je 0.5 kg per week aankomt, is dat prima.

Qua macroverdeling is het makkelijk, haal de 2e shake eruit en eet een koolhydraatrijke maaltijd.
 
Zou proteine op je doelgewicht baseren. Leek mij dan ok. Vind 2x bw al wat laag zeker bij laag bw. (mag dan ook hoger als je kcal kunnen toenemen)

Mag ook wel wat meer dan 2500 kcal als je wilt aankomen?
 
Laatst bewerkt:
Mijn overal gevoel is dat je het schema in elkaar gezet hebt op basis wat je opgezocht hebt en wat 'goed' is etc. en ziet het er niet echt 'persoonlijk' uit. Verbeter mij maar als het niet zo is...

Zoals SvP0501 al zegt is er niks mis met carbs en vetten en kun je als je van tosti's houd bijvoorbeeld gewoon een tosti bij de lunch nemen of met dit warme weer een bak ijs naar binnen werken in plaats van een whey shake. Zolang die eiwitten en vetten maar snor zitten.

Voor de rest zie ik maar 1 moment van groenten, in cut/onderhoud/bulk is het toch wel fijn om minimaal een halve kilo groente naar binnen te werken per dag voor de vitamientjes and all ;)
 
Back
Naar boven