Fitness Seller

voedingsschema en buikkrampen en rare ontlasting

Bezoekers in dit topic

willieb85

Novice
Lid geworden
17 apr 2014
Berichten
23
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
102kg
Vetpercentage
15%
Hallo mensen,

ik had een vraag betreft mijn voeding.. voorheen zat ik op een low kcal schema en ben sinds dit jaar begonnen met meer eten maar sinds dien heb ik ook erg last van mn maag en ontlasting kan dit een reden zijn doordat eetschema omgegooit is en aanzienlijk meer eet dit als klacht kan krijgen?
Kan wel gewoon trainen tenzei ontlasting dun en groen is ???.. vooral het laatste..
Heb ook al gehoord kan komen door mn hoge eiwit inname of zuivel die nogal hoog is..

dit is momenteel mijn schema ik eet..

09:00
60gr brinta
1 lepel witte rozijnen
1 schep 30 gr whey
350 ML melk

11:00
3 volkoren boterhammen met kip rookvlees rosbief of honing..
1 appel
1 schep whey 30 gr
350 ML melk

dan vaak trainen

14:30
3 volkoren boterhammen met kip rookvlees rosbief of honing..
1 appel
1 schep whey 30 gr
350 ML melk

17:30
100gr zilvervliesrijst
100gr rauwkost of groente
150 gr kip rundergehaks of biefstuk

21.00
50gr brinta
1 schep whey casein 30gr eiwit
350ML melk

kom ik per dag op 222gr eiwit, 357gr koolydraten, 50gr vet en zon 2800 kcal per dag... voorheen zat ik op 1700 kcal per dag voor afvallen..
 
Hallo mensen,

ik had een vraag betreft mijn voeding.. voorheen zat ik op een low kcal schema en ben sinds dit jaar begonnen met meer eten maar sinds dien heb ik ook erg last van mn maag en ontlasting kan dit een reden zijn doordat eetschema omgegooit is en aanzienlijk meer eet dit als klacht kan krijgen?
Kan wel gewoon trainen tenzei ontlasting dun en groen is ???.. vooral het laatste..
Heb ook al gehoord kan komen door mn hoge eiwit inname of zuivel die nogal hoog is..

dit is momenteel mijn schema ik eet..

09:00
60gr brinta
1 lepel witte rozijnen
1 schep 30 gr whey
350 ML melk

11:00
3 volkoren boterhammen met kip rookvlees rosbief of honing..
1 appel
1 schep whey 30 gr
350 ML melk

dan vaak trainen

14:30
3 volkoren boterhammen met kip rookvlees rosbief of honing..
1 appel
1 schep whey 30 gr
350 ML melk

17:30
100gr zilvervliesrijst
100gr rauwkost of groente
150 gr kip rundergehaks of biefstuk

21.00
50gr brinta
1 schep whey casein 30gr eiwit
350ML melk

kom ik per dag op 222gr eiwit, 357gr koolydraten, 50gr vet en zon 2800 kcal per dag... voorheen zat ik op 1700 kcal per dag voor afvallen..

Komt denk ik bijna 100% zeker door de melk! en ik zou ook je shakes verminderen
1 Shake met water na opstaan en na het trainen met water.
Caseine kan je wel er in houden met melk.
Voeg wat ei, tonijn, kwark, vlees toe om aan je eiwitten te komen;) ook je vetten mogen wat hoger.

Wat is je doel?
 
doel is nu wel om meer in spiermassa aan te komen.. voorheen eerst echt goed afgevallen van 22 naar 15% vet.. nu met de kerel ik dit schema van heb afgesproken is 2 a 3 maand is meer te gaan eten.. en dan wil ik weer kijken ik vetpercentage weer wat naar beneden kan krijgen.. ook om even andere eetgewoonte te pakken.. voor mij wel fijn is omdat ik aardig lang zo laag in kcal heb gezeten..

wel goed schema dan? en neem je advies ff mee kan ik zeker aantal dingen goed mee in aanpassen.. :) kijken volgende week dan iig maag en ontlasting beter word..
 
Kijk ook eens naar de hoeveelheid vezels die je binnenkrijgt
 
Melk zou goed de boosdoener kunnen zijn. Misschien ben je wel primair of secundair lactose intolerant, zou zomaar kunnen.

Bovendien is een groot deel van de wereldbevolking lactose intolerant: https://idreamofbiochemistry.files....lactose_intolerance_in_recent_populations.jpg

Probeer melk eens te vervangen door amandelmelk, of water. Je drinkt ook vier shakes per dag, probeer er in ieder geval een door gewoon voedsel te vervangen!
 
jah dat zei Itsallfugazi ook al.. ga ik zeker doen is goed aan te passen.. shakes ga ik ook aanpassen.. kijken het dan beter gaat.. :)
 
heb hetzelfde probleem als ik zoveel melk toe pas in m,n schema
had het eerder al bij een bakje kwark dat gaat nu onderhand wel alleen als ik er ook nog eens zoveel melk bij doe dan ben ik niet meer te houden krampen niet normaal
sinds ik mijn shakes met water en brinta neem nergens last van
soms probeer ik het nog weleens met melk maar dat is geen pretje
 
goed om te horen iig veel mensen al zeggen het hierdoor kan komen.. dit ga ik ook ten eerste direct aanpassen in mn schema en shakes minderen naar wakker worden en na trainen en caseine voort slapen gaan.. normal nooit problemen mee maar als ik ook ging berekenen nam ik ineens wel erg veel melk en eiwitten ( vergeleken voorheen ).. op internet zelf niet super veel over gevonden met eetschema's en ontlasting problemen.. vandaar hier even op poste.. :)

is het schema voor aankomen van spiermassa beetje goed? meestal 4x per week trainen erbij..
 
als je spiermassa zou willen opbouwen
zou ik in de bulk met 100kg 190cm en 15% vet wat hoger gaan zitten in kcal
zou zelf met die stats in de bulk rond de 3750 gaan zitten en in de cut rond de 3000 aangenomen dat je 4 tot 5 x per week traint en er naast werkt

---------- Toegevoegd om 16:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:53 ----------

bv proteïne 250 vet rond de 80 en de rest koolhydraat
 
vond dit al wel echt door eten haha.. njh kan op dagen rond de 3000 3100 komen wat kan ik erbij nemen?

heb vaak ook half tien pas wakker word dus word door de dag heen het eten wel snel korter.. mis ik 1 dagdeel eten.. werk niet namelijk..
 
vond dit al wel echt door eten haha.. njh kan op dagen rond de 3000 3100 komen wat kan ik erbij nemen?

heb vaak ook half tien pas wakker word dus word door de dag heen het eten wel snel korter.. mis ik 1 dagdeel eten.. werk niet namelijk..

Eerder uit je nest komen;) 8 uur slaap is goed genoeg, daarna kan het zelfs katabool worden door dat je maag leeg is.
pasta, rijst, bananen.. easy carbs
 
Eerder uit je nest komen;) 8 uur slaap is goed genoeg, daarna kan het zelfs katabool worden door dat je maag leeg is.
pasta, rijst, bananen.. easy carbs

Als je maag leeg is, ben je katabool? Wait, whut?!

En een voedingsschema waarbij je elke dag precies dezelfde voedingsmiddelen eet, is gewoonweg retarded.
 
Als je maag leeg is, ben je katabool? Wait, whut?!

En een voedingsschema waarbij je elke dag precies dezelfde voedingsmiddelen eet, is gewoonweg retarded.

Als je lichaam niks heeft om op te teren vreet het je vetreserve weg of haalt energie uit je spieren;)
 
Het zou aan de melk kunnen liggen,maar daar ben je zo achter.
Bij de huisarts jezelf laten onderzoeken op lactose intolerantie.
Maar het kan ook door de whey komen.
Zal je zelf een beetje moeten uitzoeken,maar komt echt niet door het meer eten van voedsel!
Succes ermee.
 
Nou dit weekend gewoon ff rustig aan gegeten en ontlasting is iig normal weer.. scheeld alweer een hele hoop..
Ga nu eetschema aanpassen dus zonder de melk zoals geadviseert en ga kijken het deze week werkt.. eerder uit bed komen is inderdaad iets ik zelf ff moet verplichten..

Zal is ff kijken ik kan gaan aanpassen in mn schema om hoger in de kcal te komen..

wat raden jullie aan als eerste aan te passen?

Hierbij is nu iig de melk weggevallen en voor water gedaan.. en aantal shakes ff verminderen naar sochtends na trainen en voort slapen gaan..


SCHEMA::

09:00
60gr brinta
1 lepel witte rozijnen
1 schep 45 gr whey

11:00
3 volkoren boterhammen met kip rookvlees rosbief of honing..
1 appel
Eventueel ei hierbij?

dan vaak trainen

14:30
3 volkoren boterhammen met kip rookvlees rosbief of honing..
1 appel
1 schep whey 30 gr

17:30
100gr zilvervliesrijst
100gr rauwkost of groente
150 gr kip rundergehaks of biefstuk

21.00
50gr brinta
1 schep whey casein 30gr eiwit
350ML melk
 
Nou dit weekend gewoon ff rustig aan gegeten en ontlasting is iig normal weer.. scheeld alweer een hele hoop..
Ga nu eetschema aanpassen dus zonder de melk zoals geadviseert en ga kijken het deze week werkt.. eerder uit bed komen is inderdaad iets ik zelf ff moet verplichten..

Zal is ff kijken ik kan gaan aanpassen in mn schema om hoger in de kcal te komen..

wat raden jullie aan als eerste aan te passen?

Hierbij is nu iig de melk weggevallen en voor water gedaan.. en aantal shakes ff verminderen naar sochtends na trainen en voort slapen gaan..


SCHEMA::

09:00
60gr brinta
1 lepel witte rozijnen
1 schep 45 gr whey

11:00
3 volkoren boterhammen met kip rookvlees rosbief of honing..
1 appel
Eventueel ei hierbij?

dan vaak trainen

14:30
3 volkoren boterhammen ç
1 appel
1 schep whey 30 gr

17:30
100gr zilvervliesrijst
100gr rauwkost of groente
150 gr kip rundergehaks of biefstuk

21.00
50gr brinta
1 schep whey casein 30gr eiwit
350ML melk

Je kan nog wat banaan toevoegen ik train altijd super met een banaan voor de training, in de ochtend de brinta verhogen naar bijv 100gr, inderdaad wat eieren (heel) toevoegen om makkelijker aan je eiwit te komen.
Hoe bedoel je boterhammen met kip rookvlees rosbief 'of honing..'?
Zelf ben ik geen voorstander van granen voor het slapen gaan, ik gooi wat honing bij mijn kwark
dit smaakt ook nog eens top, zou je bij je shake kunnen doen zelf nog nooit geprobeerd!
Boterhammen zijn goed. Rijst, pasta en zoete aardappelen zijn beter.

Ik zorg dat ik in het begin van de dag het meeste eet en bouw dit af naarmate de dag voorbij gaat.
Tip: Om te weten hoeveel kcal je nou binnen krijgt kan je Myfitnesspal downloaden op je telefoon, of browser.
Kan je eigenlijk gewoon makkelijk een voedingsschema uit maken.
Post je macro's eens!
 
Waarom bijna geen vetten?
1 gr per kg BW aan vetten ongeveer aanhouden.
Pindakaas op brood, nootjes toevoegen, eieren zijn prima
 
Je hebt je vetten nodig. Slecht voor je lichaam zoals je kan zien. Noten, olijfolie en vis.
 
Ik ga het aanpassen mensen.. :) thnx voor het advies hier kan ik zeker veel mee.. update er is zou ik hem posten!
 
Vetinname is vrij laag. Hoeveel gram vezel zit je per dag?

Zou niet zomaar uitgaan van lactose intolerantie. Imo echt enorme bullshit, hoeveel mensen zich wel niet allerlei intoleranties aanspraten. Dat is echt in de laatste tijd, iedereen is in een keer gluten en lactose intolerant.
Je kan het voor de zekerheid bij de dokter laten testen, maar wijs niet te vroeg het vingertje. Zuivel is het perfecte voedingsmiddel imo.
 
Back
Naar boven