MuscleMeat

voedingsschema excel sheet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BarbellManiak

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
1.575
Waardering
96
Lengte
1m80
Ik kan me herinneren dat er tijdje terug een excel sheet was met een opgemaakte layout waar je je macros en je maaltijden in kon voeren die automatisch je kcals etc berekent.

Waar vind ik deze terug?
 
hier staat ie in

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.
 
Volgen smij bedoelt hij waar je ook kunt invullen wat je gegeten hebt.
Bv 300ml melk en dan komt er automatisch de voedingwaarde daarvan erachter te staan.
Heb deze zelf ook gezocht vorige week maar helaas niet gevonden.
 
Dat kan in die sheet die ik gaf. Mits je wel excel hebt. ;)
 
Succes!
vergeet niet in het tabblad calorielijst bij de producten de waardes van je eigen producten erin te zetten he!
 
Haha dat had ik nog niet eens gezien. Vroeg me al af wat ik moest doen om me shake er bij te tellen.
 
marina bedankt meiske, ga zo ff trainen en vanavond ff doornemen.

bedankt.

---------- Toegevoegd om 22:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:45 ----------

hier staat ie in om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte, -500 cal als je wil cutten +500 cal als je wil bulken zorg voor 2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen gebruik een [Link niet meer beschikbaar] om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken. Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel. Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen. Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.
hallo marina

welke acitviteits factor moet ik kiezen? ik fiets 40 min per dag naar me werk(heen en terug) en doe 5 dagen per week 2 uur krachttraining.


1,2 Weinig of geen training, kantoorwerk 1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week 1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week 1,75 Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725 1,9 Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.
 
Ik zou gewoon tussen de 1,55 en 1,75 in gaan zitten gezien hoe actief je bent. Dus pak gewoon 1,65.
Onderhoud berekenen blijft een richtlijn. Uiteindelijk zal je je echte onderhoud moeten bepalen door te gaan eten en zien of je stabiel zal blijven.
 
marina dat sheet is geweldig alleen als ik zelf mijn voeding in die calorietabel invoer en dan naar mijn meals overzicht ga en mijn gemaakte voeding aankies komen de waardes niet naar voren???
 
Je moet je voeding wel op een plek van een bestaand product zetten en niet erachteraan. Anders doet hij het niet inderdaad. Dus zet jouw voedingsmiddel gewoon op een plek van iets wat jij niet eet. ;)
 
Die sheet zocht ik ook tijd terug, thanks
 
Je moet je voeding wel op een plek van een bestaand product zetten en niet erachteraan. Anders doet hij het niet inderdaad. Dus zet jouw voedingsmiddel gewoon op een plek van iets wat jij niet eet. ;)
Gewoon links op het getal staan, rechts klikken en 'insert row' (of 'rij toevoegen'), dan lukt het ook :)
 
geen gegevens

Als ik bij voedingsschema een product kies komen er geen waardes achter ( kcal etc) wat doe ik fout????
 
Back
Naar boven