AndroidHealthClinic

Voedingsschema gevraagd

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Ik weeg 75 KG train 5x per week max 1 uur, heeft iemand misschien een voedingsschema voor mij??

:D thnx
 
Ga jij ff fieten ofzo en ik geef je gelijk een min carma :D voor je blije antwoord
 
en ik geef je gelijk min carma voor je blije antwoord

owwhhhh...nou heb je me te pakken....


en dat is niet lullig bedoelt, maar dat is wel errug weinig info, en het komt een beetje gemakzuchtig over.
 
idd. pump
eh.. .en hoeveel gaan jou nu een - karma geven bodyman lol
maar er zijn hier een aantal schema's die je makkelijk op jezelf kan toepassen met evt wat aanpassing natuurlijk
 
Pump bedoelt het goed, tenminste zo zie ik het wel.

Iemand anders kan niet zomaar voor jou een voedingsschema maken. Je moet rekening houden met persoonlijke wensen, tijden, mogelijkheden om te eten, wat je doet op een dag etc. en ga zo nog maar ff door.

Als je nou gewoon post wat je ongeveer in gedachten had dan kunnen anderen hier en op en of aanmerkingen over plaatsen en dan kom je stap voor stap bij een goed voedingsschema. Dan kun je het gaan proberen en eventueel alnaargelang je resultaten/wensen er aanpassingen in maken of juist behouden.

Als jij zelf niks post kan ik je alleen wat tips geven:

- Eet ca. 6 keer per dag.
- Zorg in elke maaltijd voor de juiste verhouding macronutrienten
- Neem een goede post-workoutshake
- Op destrose in je post-wourkoutshake na geen of zo min mogelijk suikers. Hoewel in de bulk fruit(fructose) wel kan.
- Haal je koolhydraten uit producten met voornamelijk complexe koolhydraten zoals volkoren brood, zilvervliesrijst, brinta, havermout, volkorenpasta's etc.
- Haal je eiwitten zoveel mogelijk uit je gewone voeding en uit magere eiwitbronnen zoals ei, mager rood vlees, kip, kalkoen, bepaalde vissoorten, kwark etc.
- Haal je vetten uit plantaardige onverzadigde vetzuren(ok, dubbelop:D)
- En dan als laatste eigenlijk de supplementen.(multi, vitc, lijnzaad, wei-dextrose in je post-workoutshake, evt extra eiwitten nog)
 
Zoek gewoon even wat rond op het forum om inspiratie op te doen voor een schema, zet het op papier en post het even. Er zijn inmiddels genoeg schema's gepost op dit forum
 
Originally posted by matthieu

Als jij zelf niks post kan ik je alleen wat tips geven:

- Eet ca. 6 keer per dag.
- Zorg in elke maaltijd voor de juiste verhouding macronutrienten
- Neem een goede post-workoutshake
- Op destrose in je post-wourkoutshake na geen of zo min mogelijk suikers. Hoewel in de bulk fruit(fructose) wel kan.
- Haal je koolhydraten uit producten met voornamelijk complexe koolhydraten zoals volkoren brood, zilvervliesrijst, brinta, havermout, volkorenpasta's etc.
- Haal je eiwitten zoveel mogelijk uit je gewone voeding en uit magere eiwitbronnen zoals ei, mager rood vlees, kip, kalkoen, bepaalde vissoorten, kwark etc.
- Haal je vetten uit plantaardige onverzadigde vetzuren(ok, dubbelop:D)
- En dan als laatste eigenlijk de supplementen.(multi, vitc, lijnzaad, wei-dextrose in je post-workoutshake, evt extra eiwitten nog)

Ja goede tips, hier moet je een eind mee komen. Nu moet je zelf het aantal kcal. uitrekenen(meest belangrijk en afhankelijk van je doel) + verhoudingen(e/k/v) maken. Ja, zelf moet je ook iets doen.
 
Back
Naar boven