AndroidHealthClinic

voedingsschema goed of niet?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jong

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
20 aug 2005
Berichten
158
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
92kg
Vetpercentage
10%
ik ben 14 jaar 185 cm lang en 70 kg ik heb zelf een voedingsschema gemaakt en wou aan jullie vragen of ik in de goeie richting zit..(waar ik bang voor ben is dat het te veel is maar jah daar weten jullie meer van als ik) mijn schema ziet er als volgt uit:

tijdstip:

07.00 creatine 3 gram (altijd 5 min der na vruchtendrank ,en geld over de hele dag)
250ml magere melk met 60 gram brinta
1 appel
1 handje rozijnen
1250 milligram lijnzaadolie

10.10 4 sneden volkoren brood (bruin)
100 gram kip/kalkoenfilet (plakjes)
1banaan

12.00 3 broodjes ei
rauwkorst salade

15.10 4 sneden volkoren brood
100 gram kip/kalkoenfilet
1banaan

18.00 creatine 3 gram
wat de pot schaft (als het patat of piza etc. is dan haal ik vis of kip)

18.30 trainen
19.30 einde training ( MOET DIT LANGER OF NIET ??? )
direct na de training eet ik een appel en een banaan

20.00 250 ml magere melk en 60 gram brinta :rolleyes:

21.00 450 ml magere kwark
1 appeltje der doorheen of ander fruit

22.00 slapen..


ik kom uit op 2496 kcal en op 178 eiwit ( ga dus ff meer nemen)
koolh 386 en vetten 17 (en dit is zonder avond eten)

najah hoop snel wat te horen wat jullie der van vinden ...en als er meerbij kan graag er bij wat er bij kan kcal ,eiwitten, etc. (brood, kwark, ei,etc.)

oke alvast bedankt jongens, ;)

mvg rob
 
Laatst bewerkt:
20.00 250 ml magere melk en 60 gram magere melk???

Vertel ons eens hoelang je al traint?
Neem je nu al creatine? Ik zal dat nooit van mijn leven nemen, je houd eigenlik gewoon vocht vast, vind ik niets aan.
Oja zet mss de voedingswaarden erbij en je kcal, sommige mensen zullen ernaar vragen ;) .
1 ding ontbreekt wel mijn jongen kwark (van milsa) 55 gram eiwitten :p
14 jaar en al zo bedreven deze jongen word de nieuwe Mr. Olympia

Blijven gaan jongen! :D
 
TEVEEL
hahahaha ik heb effe goed bekeken
veeeeeels te weinig vriend
tijd om je dagelijkse behoeften te bereken ik zie totaal geen carbs en voedsel waar veel kcal inzitten
kwa eiwitten zit je goed
 
Vind dat wel meevallen, Spiertje... Koolhydraten uit muesli, volkoren brood, bananen, appels, rozijnen... In ieder geval heeft hij er over nagedacht.

Maar reken het even uit m.b.v. een calorietabel. Je moet in totaal op zo'n 3200 kcals uitkomen, en ik denk dat je een eind op weg bent. Zeker als je ook om 20.00 een volledige maaltijd neemt. Als je je totalen hebt berekend dan kunnen we hier een wat beter advies geven, want zo blijft het gissen.
 
staat er nu bij hoor

oke jongens het staat er nu bij hoor :D en van dat magere melk sorry foutje :o

na ik hoor het wel dan,

mvg rob
 
Ik zou direct na je training wat meer naar binnen werken. Wat dextrose met water. Daarna een shake van Whey met water/magere melk.
Cool dat je op je 14e al zo bedreven bent rob, dat zie je niet vaak!
 
Idd ik wou dat ik zo gedreven was op me 14e.
 
goed??

:D :D bedankt jongens

maar ik moet dus na mijn training ff wat meer nemen :p en voorde rest ziet het er goed uit??
 
Meer vet en misschien wat meer koolhydraten... probeer 20% van al je calorieen uit vet te halen. Probeer op minstens 60 a 70 g uit te komen. Dan zit je al aan de 3000kcal. Vetten kun je halen uit vette vis, olie, noten, pindakaas, etc. Eiwitten is al meer dan voldoende.

Gozer jij gaat groeien!
 
vet??

meer vetten?? word je der dan niet dik van ??? ben zo bang dat ik wel aankom maar dat het vet is en geen vvm..
 
Je moet niet om vet geven als je skinny basterd bent.
 
jong zei:
:D :D bedankt jongens

maar ik moet dus na mijn training ff wat meer nemen :p en voorde rest ziet het er goed uit??
Ja, verplaats die banaan bvb naar na je training.
Verder: meer eiwit en ook meer vet (goeie vetten), probeer er eerst wat te weten over te komen, bvb. olijfolie, eigeel, noten, lijnzaadolie; haal de good fats hieruit.

Voorts vind ik dat dit schema voor een 14-jarige ONTZETTEND netjes is, op 14 jaar zou ik persoonlijk nog niemand een 'schema' aanraden maar als je het echt wilt...

Trouwens 1m85 is best wel groot voor een 14 jarige (ik had ook ong. die lengte op jonge leeftijd dus ik weet erover mee te spreken :))
 
Maar 1.85 en 70 kilo is niet echt veel. Ben je erg mager??
 
Maak je geen zorgen, van onverzadigde vetten vervet je niet...

Je vervet eigenlijk alleen maar van een te groot overschot aan cals... En dan maakt het nog uit van waar ze komen. Als dat overschot veroorzaakt is door verzadigde vetten en korte suikers, dan is de kans groter dat dit tot vet omgezet wordt.

Maar daar moet jij je echt geen zorgen over maken!

Als je het volhoudt wordt je top!
 
k ben 183 cm

jongens net ff opgemeten ik ben 183 cm en 72 kg ( hiervoor was schatting :rolleyes:) mijn armen zijn trouwens 34 cm is dit weinig??? gespannen natuurlijk hea :p
 
jong zei:
jongens net ff opgemeten ik ben 183 cm en 72 kg ( hiervoor was schatting :rolleyes:) mijn armen zijn trouwens 34 cm is dit weinig??? gespannen natuurlijk hea :p

Plenty of space to grow!!!

(btw, toen ik begon waren mijn armen rond de 25cm... nu 38) Dus als je jouw 34 + 13 cm neemt ==> 47cm... niet slecht lijkt me...
 
trainen

en hoelang train je nu dan al?? :p
 
Back
Naar boven