MuscleMeat

Voedingsschema goed?

Bezoekers in dit topic

AlexMnn

Novice
Lid geworden
18 okt 2019
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
77kg
Vetpercentage
11%
Beste allen,

Ik heb me net aangemeld op dit forum, met als reden dat ik graag wat feedback zou willen op mijn voedingsschema. Ik zou mezelf niet heel ervaren noemen (ong 1,5jaar) maar probeer mn best te doen nu qua training en voeding. Onderstaand een voorbeeld van mijn huidige voedingsschema

Ontbijt(57.6g C 11.2g F 26.8g P)
Brinta 70 gram
Volle melk 250ml
Whey 14gram
464 calorieën

School(80.7g C 23.6g F 49.3g P)
Volle melk 450ml
Extreme gainer MP 120gram
779 calorieën

Na school(68g C 17.8g F 67.7g P)
Kipfilet 200gram
Zilvervliesrijst 100gram
734 calorieën

Avondeten
Bepaal ik niet
meestal 500 calorieën

Na sporten shake(58.2g C 8.5g F 38.1g P)
Halfvolle melk 350ml
Whey 1 scoop
Banaan 1 stuks
Havermout 20 gram
457 calorieën

Voor slapen(8.5g C 13.3g F 15.1g P)
Magere kwark 150 gram
Walnoten 20 gram
208 calorieën

Totaal: 2642 calorieën + ong 500 avondeten
Macros: 273g Carbs (43%), 74.4g Fats (26%), 197g Protein (31%)
Macros zijn dan ex avondeten.

Ik merk uit ervaring dat 3100 calorieën voor mij genoeg is om ongeveer iets minder dan een halve kilo per week aan te komen. Ik ben zoals ik al zei geen exper ten zou graag jullie meningen horen over bovenstaand schema:)
 
Lijkt mij prima, je komt aan en je krijgt genoeg eiwit binnen.
Hoelang volg je dit nu ongeveer?
 
Bedankt voor je reactie! Ik volg dit schema iets minder dan een maand...
 
Ah oke, hoe zit het met je progressie in de gym?
Volg je een schema of ?
 
de macros zijn prima in orde... niks mis mee...maarrr vind je het echt lekker wat je eet...en 150 gram kwark met 20 gram walnoten ..eet dan niks..
 
ik probeer nu sinds kort een nieuw schema. deed in verleden PPL alleen merk al sinds begin van het fitnessen dat ik heel langzaam herstel... volume is niet te hoog, ik slaap 7 uur doordeweeks(moet veel doen voor school momenteel) en 9 uur in het weekend en aan eiwitten kan t ook niet liggen lijkt me... ik heb vaak echt 5 dagen spierpijn waardoor ik tweede training van een bepaalde spiergroep vaak over moest slaan. Vandaar probeer ik nu een soort "bro split". alleen zorg ik wel dat ik de rustdagen goed time, en ik pak ook passief met rug met chin ups e.d. biceps meepak en met chest schouders enz.

Ik snap dat dat theoretisch geen optimaal schema is, maar werkt voor mij in de praktijk tot nu toe beter... ik herstel nu op tijd en merk dat ik tijdens de trainingen meer kracht heb..
 
Ciron haha snap ik maar moet zeggen dat ik dat ook vooral eet omdat ik dat savonds bij de tv of t leren gwn lekker vind
 
Komt waarschijnlijk omdat je je volume te hoog hebt met je PPL schema. Als je frequenter traint moet je volume omlaag anders herstel je inderdaad niet of niet goed.
 
Portonia1 ahh oke hoeveel sets ongeveer zou dan aan te bevelen zijn? Deed in het verleden meestal:
3 oefeningen chest, 2 oefeningen shouders en 2 triceps
3 oefeningen rug, 1 rear delt en 2 armen
En benen deed ik ongeveer 5 oefeningen

Wel allemaal maar 3 sets maar als ik nog minder ga doen heb ik het idee dat ik het zo afraffel ofzo...

Bedankt voor alle reacties en moeite trouwens!:D
 
En hoe ging je volgorde van trainen dan?
Push-pull-legs-rust repeat of zonder rust of?
En volgde je in die tijd ook al een voedingsschema?
 
Ciron qua vind ik het echt lekker betreft trouwens ik vind het allemaal inclusief shakes oprecht wel lekker... ben een vrij moeilijke eter en vind dit allemaal wel lekker en is allemaal snel bereid (kip en rijst mealprep ik)
 
Portonia1 inderdaad 3 dagen dan rust en dan weer herhalen... heb ook geprobeerd me niet aan een week te binden en het te verspreiden over 9 dagen alleen dan was vaak bijv mijn chest nog niet hersteld en rug wel al en liep ook niet lekker... train trouwens vrijwel altijd samen met een vriend en die had nooit last van het herstel en hij let niet op voeding..
 
Ga je dan bij alle sets altijd all-out?
Eigenlijk zou je een goed schema op moeten stellen, op het forum zijn genoeg stickies die je kunt lezen hierover.
Frequenter trainen heeft vaak wel de voorkeur maar je moet natuurlijk doen wat je zelf het chillst vindt.
 
Ik ga niet bij alle sets full out maar bij compounds meestal wel.. ik train alsnog wel 5x in de week en heb t schema express opgesteld dat ik oefeningen doe waarmee ik ook andere spiergroepen aanspreek(chin ups, incline bench schuiner om schouders mee te pakken enz), en voel na rug training ook mn biceps goed enz. Ik heb over 4 weken weer een bodyanalyse(iedere 8 weken gratis bij mn fitness) en denk dat ik resultaten daarvoor afwacht en aan de hand daarvan inderdaad eens hier ga zoeken naar een nieuw schema of het doorzet. Vind het iig wel leuke trainingen om eens af te wisselen
 
Back
Naar boven