AndroidHealthClinic

Voedingsschema, meningen gevraagd.

Bezoekers in dit topic

HelemaalWortel

Cool Novice
Elite Member
Lid geworden
1 apr 2016
Berichten
232
Waardering
129
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
21%
Hey,

Ik ben al een tijdje regelmatig wat simpele oefeningen aan het doen, maar wil het iets serieuzer aangaan pakken, daarom heb ik een voedingsschema samengesteld om erachter te komen wat mijn onderhoud is, en hierbij vroeg ik mij af of mijn schema een beetje degelijk is.

Wat ik versta onder serieuzer aanpakken is dit:
Een full body workout waarbij ik 15 kilo (dumbbell) per arm kan liften (via 5x5 rep/sets), dit resultaat wil ik het liefst bereiken in 6 maanden, maar als het langer duurt vind ik dit ook niet erg (al is 1 jaar wel het max wat ik accepteer).


Kleine feiten/statistieken:
Totaal gewicht: 85 Kilo
Mijn vet vrije massa is: 55 Kilo (schatting met vet van 30%)
Doel VVM: 90 Kilo (met vet van 10% maar ben nu bezig met bulken, denk ik)

Onderhoud : 3000 Kcal
Gemiddelde* eiwit per dag: 180 Eiwit
Gemiddelde vet per dag: 90 Vet
Gemiddeld koolhydraten per dag: 403 Koolhydraten
*Verhoudingen zijn berekend op een week inname van benodigde voedingsstoffen


Alles in schema is niet in een tabel, heb hierzelf geen behoefte aan/niet aan gedacht bij het maken, volgorde is altijd Voedsel (soms met hoeveelheid) dan Kcal, ernaast eiwit (E), gevolgd door K(koolhydraten) en V(vet).

Bedankt als je even de moeite neemt het door te nemen en graag krijg ik opmerkingen, insights of gedachtes en het liefst goedkeurende knikjes :D
 

Bijlagen

  • VoedingsschemaWord.docx
    152,9 KB · Weergaven: 190
spaghetti gekookt of ongekookt gewogen?
 
Als ik het goed begrijp wil je een fullbody workout doen en voor alle oefeningen 15 kg per arm voor 5x5 reps. Dus zowel dumbell squats als bicepcrulls ga je met 15 kg doen ?

Ow en je wilt 45 kg vvm aankomen ?

OT: macros zien er goed uit
 
spaghetti gekookt of ongekookt gewogen?
Ongekookt

Als ik het goed begrijp wil je een fullbody workout doen en voor alle oefeningen 15 kg per arm voor 5x5 reps. Dus zowel dumbell squats als bicepcrulls ga je met 15 kg doen ?

Ow en je wilt 45 kg vvm aankomen ?

OT: macros zien er goed uit
Ja klopt, de oefeningen verschillen per dag/work out met enkele die 2x per week voorkomen.
VVM wil ik 35 kilo aankomen voor 90 kilo VVM totaal met 10 kilo vet. Nou is dit misschien niet helemaal haalbaar op korte termijn en geniet de 15 kilo per arm liften mijn prioriteit meer. Alvast bedankt voor uwer beide reacties stel het erg op prijs.
 
1m93, BW. 85kg. en VP. 30%?
Of begrijp ik iets verkeerd?
 
1m93, BW. 85kg. en VP. 30%?
Of begrijp ik iets verkeerd?
Klopt inderdaad. De VP is een schatting, het is een minimum kan altijd nog meer zijn, ben een beetje een bad workout buddy geweest voor me lichaam
 
Ah ok.
Ik heb je voedingsschema niet heel aandachtig bekeken maar als het je bedoeling is vet te verliezen zou ik wat carbs uit je schema gooien.Zag erg veel brood, pasta enzo staan volgens mij.
 
Als je 35 kg wil aankomen zou ik er een paar jaartjes voor uit gaan trekken en een powerrack, barbell en flink wat meer gewicht dan 15 kg per arm kopen.
 
Back
Naar boven